/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Grå ferguson
Fra : jimbo3
Vist : 1571 gange
100 point
Dato : 17-08-04 19:30

Jeg har en grå ferguson, som jeg prøver på at få startet, men der er ingen tænding, jeg tror det er platinerne der er forkert indstillet, er der nogen der ved hvad afstander skal være på platinerne?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-08-04 19:38

prøv med 0,8mm
alimak

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-04 19:43

Når du justerer dem til 0,8 mm så tjek samtidig, at der er ordentlig forbindelse når de er lukket fordi fiberklodsen der skal løfte knikserarmen kan være så slidt at den ikke kan lukke ordentligt. Hvis der er for stor modstand i lukket tilstand vil tændspolen ikke kunne danne tilstrækkelig kraftig gnist. Du kan tjekke med et billigt ohmmeter i en multitester.
Se i øvrigt også efter om der e rkontakt mellem rotoren og strømfordelerdækslets midterkul.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-04 20:01

Når du alligevel har taget strømfordelerdækslet af så kig lige på midten af rotoren om den er snavset/irret der hvor kulstiften skal ramme. Puds det evt. med fint sandpapir.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 18-08-04 01:12

Puds også selve platinkontakterne. I mangel af en platinfil kan man bruge et stykke smergellærred eller en lille hvæssesten

Godkendelse af svar
Fra : jimbo3

Dato : 07-08-05 11:25

Tak for svaret BjarneD.