/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jystrup
Fra : Carlslund
Vist : 1277 gange
50 point
Dato : 02-07-02 17:06

Jeg ønsker kontakt med alle der på en eller anden måde har relationer til Jystrup. Har selv en del slægt fra Jystrup og omegn og vil gerne forsøge, at danne et overblik over folk fra Jystrup igennem tiderne.

mvh.

Sanne

Kommentar
Fra : missepjevs

Dato : 02-07-02 18:00

? - ? jystrup findes flere steder er det ml. Roskilde og Ringsted ? missepjevs!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-07-02 23:04

Hej Sanne.

Det lyder som en god idé med at samle folk sammen fra Jystrup. Jeg har selv
en del aner fra Jystrup og omegn. Min oldefar Johan Hans Peter Andersen er
født 1887 i Atteruphuse, Jystrup sogn. Hans far var smed Jens Andersen. Jeg
kan sende dig hans anetavle.
Hvilke oplysninger er du præcis interesseret i?

MVH Peter Kyhl

--

sanne_b_andersen <sanne_b_andersen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:CdjU8.3158$I52.42990@news010.worldonline.dk...
> Jeg ønsker kontakt med alle der på en eller anden måde har relationer
> til Jystrup. Har selv en del slægt fra Jystrup og omegn og vil gerne
> forsøge, at danne et overblik over folk fra Jystrup igennem tiderne.
>
> mvh.
>
> Sanne
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 04-07-02 19:23

Det drejer sig om Jystrup 4174 - imellem Roskilde og Ringsted i nærheden af Skjoldenæsholm.

Jeg ligger inde med en hel del materiale om Jystrup og en del navne og slægter. Jeg er gerne behjælpelig med oplysninger og laver også gerne opslag i kirkebøger som jeg har på mikrokort. Jeg ligger inde med mikrokort over Jystrup-Vigersted-Kværkeby og nogle enkle fra Haraldsted og Valsølille.
Det er min tanke, at jeg hen ad vejen vil få slægterne fra Jystrup ind på min hjemmeside eller en evt. kommende Jystrup side. Der næst ville jeg gerne hen ad vejen "barsle" med en bog om Jystrup igennem tiderne.

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 04-07-02 19:24

"Peter Alexander Reinhold Kyhl" skrev d. 03-07-02 23:04 dette indlæg :
> Hej Sanne.
>
> Det lyder som en god idé med at samle folk sammen fra Jystrup. Jeg har selv
> en del aner fra Jystrup og omegn. Min oldefar Johan Hans Peter Andersen er
> født 1887 i Atteruphuse, Jystrup sogn. Hans far var smed Jens Andersen. Jeg
> kan sende dig hans anetavle.
> Hvilke oplysninger er du præcis interesseret i?
>
> MVH Peter Kyhl
>
> --
>
> sanne_b_andersen <sanne_b_andersen.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:CdjU8.3158$I52.42990@news010.worldonline.dk...
> > Jeg ønsker kontakt med alle der på en eller anden måde har relationer
> > til Jystrup. Har selv en del slægt fra Jystrup og omegn og vil gerne
> > forsøge, at danne et overblik over folk fra Jystrup igennem tiderne.
> >
> > mvh.
> >
> > Sanne
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Hannelykke

Dato : 18-07-02 18:27

Hej Sanne
Er det kun Jystrup by du er interesseret i, eller kigger du dig omkring i omegnen?
hilsen Hanne

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 24-07-02 17:12

Hej Hanne

Ja jeg kikker også på byerne omkring Jystrup....d.v.s. Valsøelille, Haraldsted, Kværkeby, Vigersted, Taastrup, Stestrup (old), altså det meste af området lige nord for Ringsted.

Hilsen Sanne

Kommentar
Fra : 3849

Dato : 20-09-02 22:58

Hej Sanne

Jeg har tidtliger boet i Jystrup og min søn er fremstillet i Jystrup Kirke.

Min morfar og mormor boede i et af Skjoldnæsholms huse da han var kusk der. Min mors ældste søster blev født der og menes at være døbt i Jystrup Kirke.
Du skriver at du gerne vil hjælpe med oplysninger, kan du se noget om dem?

Ernst Christian Thomsen og Nikoline Thomsen. Min moster: Gerda Marie Thomsen jeg tror hun er fra 1923.Jeg kan sikkert få et par datoer ang min mormor og morfar.Hvis du får skrevet en bog, ville det være godt at vide!

Hilsen 3849

Kommentar
Fra : 3849

Dato : 20-09-02 23:01

Hej Carlslund

Det var vist dig med indlægget ang oplysninger.

Læs venligst mit tidliger indlæg.

Hilsen 3849

Kommentar
Fra : mosemand

Dato : 23-11-02 14:51

Hi Sanne

I'm very interested in anything from around Jystrup, some of my relatives come from Jystrup, Valsølille, Valsømagle, Alindemagle, and Mortenstrup.In 1719 Jørgen Madsen was born in Jystrup the son of Mads Pedersen;in 1704 Anders Hansen was born in Jystrup the son of Hans Andersen;in 1731 Niels Hansen was born in Valsølille the son of Hans Truelsen and Maren Corneliusdatter. These are just some of my direct relatives.

Greetings from Texas
Jan Schou Nielsen

Kommentar
Fra : Hannelykke

Dato : 01-12-02 18:46

Hej Sanne!
I forbindelse med din slægtsforskning i og omkring Jystrup har jeg følgende:
Oskar Brandenburg, født 18. april 1884 i Tolstrup, Særløse sogn, Københavns Amt.
Søn af Ane Cathrine Hansen, Ringsbjerg, Sædder sogn, udlagt barnefar var Oscar Brandenburg, født 9 juli 1861 i Roskilde.
Jeg søger oplysninger om Ane Cathrine (hun er født omkring 1861) i Sædder sogn.
Jeg ved at hun i 1884 da Oskar blev født, var pige i Tolstrup. Jeg mener også at ha' set hende i KB for Tolstrup, hvor hun har været fadder ved flere barnedåb'er.
Er du stødt på hende i din søgen, hvor hun har tjent, hvor hun er kommet hen og evt.om hun er blevet gift.
Jeg ved også at hun 30. sept. 1889 boede i Alkestrup, Sædder sogn og fødte en pige, Ingeborg Kristine Nielsen, udlagt barnefar var marskandiser Ole Nielsen fra Heinerup.
Er du stødt på nogle af disse personer?
Hilsen
Hannelykke