/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kan trådløst netkort bruges til 2 forske~
Fra : jpaludan
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 16-08-04 10:27

Jeg har et lidt underligt spørgsmål - jeg ved ikke så meget om trådløse netværk, men jeg skal have koblet en bærbar sammen med en trådløs router, for en jeg kender. Den bærbare tilhører en skole, og har netkort, som hun bare kan stikke i ovre på skolen, og så er den i gang. Hun ville så gerne have koblet den på trådløst derhjemme også, men kan kortet bruges til begge steder ?...kan man stikke kortet i hjemme så det kører sammen med den router hun har kødt dertil, eller kan det kun bruges til ét netværk, nemlig det der er på skolen ?
Kortet og routeren er ikke af samme mærke - har det nogen betydning ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-08-04 11:04

Hejsa
Det skulle der normalt ikke være det store problemer i.
Dog er det ikke sikkert at i har rettigheder til at tilføje en ny netværksforbindelse. Men i kan jo prøve..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-08-04 11:08

Det trådløse kort virker jo i princippet som et almindeligt netkabel, det forsøger at forbinde til det netværk der er tilgængeligt forudsat man har adgang

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 16-08-04 12:21

Det kan du i princippet godt hvis den står til auto ip/auto dns under tcp/ip egenskaber på netkortet. Samtidig kræver det at hun på skolen logger på workgroup=arbejdsgruppe og ikke domain - det kan du se i system netw. id egenskaber.
Om hun bruger en trådløs forbindelse eller kabel er ligegyldigt mht. adgang til netværk, bare det understøtter hendes trådløse forbindelse.

Kortets fabrikat er ikke afgørende, når det bare er sat op og virker.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 18-08-04 01:18

Benjamin...Det med at have rettigheder til at tilføje en ny netværksforbindelse....Tænker du, at skolen måske skulle have forhindret det i opsætningen ?...hvad menes der med at have adgang til netværket ?