/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Det hele startede efter Service Pack 2..~
Fra : crazypaki
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 14-08-04 23:33

.... Hej Eksperter!

Jeg Har Windows XP PRO (Engelsk) og er fuld "opdateret"
Jeg har lige fået installeret SP2 (Engelsk Version)
MEN!
Den har skabt nogen problemer.... Mener jeg!
Jeg har deaktiveret Windows egen Firewall og Anti-virus program
Derimod bruger jeg Norton Anti-virus 2003
Og firewall har jeg Sygate Firewall PRO

Min firewall Siger hele tiden dette:

"[181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM interface attempt detected"

Jeg mener at der er nogen som prøver at hacke mig!
Den plejede osse at sige det nogen gang før (Før installation af SP2, 2-3 gange om ugen)
Men der er nogen som prøver at "hacke" mig ca. 20 gange på 10 timer!!!

Jeg ved at SP2 har skabt mange problemer....
Men i sådanne situationer skulle den da ikk give problemer? Altså vi snakker om sikkerhed nu....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 23:41

Problemet ligger i sygate firewallen. Afinstaller den og brug windows "nye" De 2 konflikter!

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 14-08-04 23:49

.... Windows nye?

Jeg tror nu ikke at Windows indbygget firewall er lige så god som de "ægte" Firwalls....
De andre firewall er mere detaljeret.....

.... kan du så anbefale hvilken Firewall jeg ska bruge? PS! Det må ikke være den indbyggede!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 00:03

Jo den nye er! Det er faktisk den det meste af sp2 består af!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 00:04

http://www.kandu.dk/dk/tip/8744

Læs dette tip det forklarer en del om sp2

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 15-08-04 08:20

Jeg har oplevet flere på eksperten som havde alvorlige problemer med sp2.
Du bør måske overveje at afinstallere den helt.

Dit angreb fra internettet stammer fra msblasterormen som udnytter rpc dcom porten.
Du kan læse om dcom her. http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
http://www.spywarefri.dk/dcom.htm

Disse updates er vigitge overfor virus:
Her er et link til nogle vigtige kritiske updates, som er kommer efter SP1 samlet i een pakkepakke på ca. 10 mb.(pr. okt. 2003)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da
Xp +w2k
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx    Sasser updatefix
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf   Msblaster updatefix

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-04 08:42
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-04 08:44
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-04 08:46
Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 15-08-04 09:06

JEg kan evt. anbefale Zonealarm!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-04 14:25

Nu ændrer sp2 i RPC protokollen, så jeg tror at de meddelelser din firewall giver dig er falsk alarm! Som sagt behøver du ikke køre med selvstændig firewall efter sp2, og i mange tilfælde vil de give konflikter og fejlmeddelelser, og systemnedbrud hvis du gør!

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 16-08-04 11:52

.... Ja... Det var meget Bedre nu... Så var der alligevel noget med RPC.... Men jeg ser på det.....

Godkendelse af svar
Fra : crazypaki

Dato : 16-08-04 11:53

Tak for svaret tedd.