/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Databaseoprettelse
Fra : stanley
Vist : 458 gange
200 point
Dato : 13-08-04 12:39

Hej.. Jeg har lavet simple hjemmesider til internettet, og har også prøvet at lave indtastningsskærmbilleder, hvor det, brugeren indtaster, gemmes i en tekstfil, som jeg kan downloade til min computer med ftp-programmet. Jeg bruger Office-pakkens FrontPage til at generere hjemmesiderne. Hvis jeg nu vil lave mere avancerede skærmbilleder, hvor det brugerne indtaster, kan gemmes i en database, og jeg efterfølgende kan lave skærmbilleder, der trækker på databasens oplysninger, kan jeg så gøre det i Frontpage og er databasen bare en Access-database lavet inde i Access? Hvor kan jeg læse mere om, hvordan jeg gør?

Accepteret svar
Fra : steenolsen

Modtaget 210 point
Dato : 13-08-04 13:04

Hej,

du kan programmere i to gængse sprog - ASP og PHP. I princippet gør de det samme og det er vel en smagssag hvad man bedst kan lide. PHP er dog i kraftig vækst, fordi det er 100% gratis ligesom hele OpenSource (gratis programmer) er PHP baserede. Kan jeg kun anbefale.

ASP bruger typisk en Access database, mens PHP typisk arbejder sammen med MySQL, der er gratis. MySQL er uden tvivl en af markedets hurtigste databaser, hvorfor den er behagelig at arbejde med. Kan jeg kun anbefale igen....

Et par gode sider, der har lidt til begge sprog:
http://solutions2all.dk
http://eksperten.dk
http://rolator.dk

Pøj pøj med det
Steen

Godkendelse af svar
Fra : stanley

Dato : 16-08-04 10:33

Tak for svaret steenolsen.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 16-08-04 11:11

Selv tak

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 16-08-04 11:11

Selv tak