/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Win Min har kapret min computer!!
Fra : kjsc
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 12-08-04 15:06

"Win Min" er et et progam som har installeret sig selv, når XP professinal lukkes viser xp at "Win Min" kører. Den sætter foretrukne hjemmeside op til en bestemt pornoside.

Hvordan fjenes programmet?

kjsc

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 15:21

Spør BjarneD han hved det helle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 15:34

Du kan jo prøve at se hvad ham her har gjort for jeg har ikke tid til at lege med torsken oscar
http://www.newbie.org/help/messages/30288.html

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 12-08-04 15:38

Jeg skal bede dig om at hente 2 programmer.
Dem bruger vi som værktøj til at komme nærmere en løsning på dit problem.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe ... eller her:
http://spywarewarrior.com/files/HijackThis.exe
Den udpakker du til en mappe for sig selv, og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-08-04 15:39

kjsc, gå ind på www.spywarefri.dk/forum opret dig her som bruger så bliver du guidet igennem en procedure så din computer bliver renset for snavs - for du har fået lagt snavs ind på din computer. Det er ganske gratis at bruge spywarefri.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 12-08-04 15:46

Jeg arbejder på Spywarefri, så du skal være velkommen der også

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-08-04 16:24

Ja, Thrillseeker vi har jo skrevet vort indlæg næsten samtidigt - fordelen kan være på spywarefri.dk at der ikke er så megen "udenomssnak" - og rensningen der, foregår jo ofte ved hjælp af de programmer der downloades derfra, medmindre man skal igennem en online virusscanner. Jeg har henvist mange til dem/jer, og jeg har den opfattelse at det er det bedste sted, for I der arbejder der, supplerer hinanden fantastisk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 12-08-04 16:34

Tak for de pæne ord.
Jeg er enig med dig i det hele, og nogle af landets dygtigste spyware dræbere er mine kolleger.
Så du skal bare blive ved med at sende folk der over