/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gamle køkkenfliser
Fra : Frants
Vist : 1468 gange
50 point
Dato : 12-08-04 10:14

Jeg har et ordentligt vred gamle lysegule køkkenfliser fra 50'erne liggende.
Med runde kanter til afslutninger osv.
Mange mennesker siger: "Uha, de er penge værd".
Er de det?
Og hvor meget.

Er der noget der ved noget?

Frants

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 11:33

Spørg Nationalmuseet
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 11:58

De er kun mange penge værd hvis nogen står og skal bruge dem til en renovering. Lige netop med hensyn til køkkener så vil alle have smarte moderne køkkener og du finder masser af anvisninger på hvordan man sliber og maler fliser som dine for at fikse op. Sund, tja - det er og har altiv været sådan og især nu hvor pengene sidder lidt løsere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 11:58

sund=synd

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 12-08-04 13:20

Hej!
Jeg har også en del forskellige gamle fliser liggende, forskellige farver, størrelser og faconer, som jeg ikke nænner at smide ud. De er efterladt af en ophørt murermester.
Jeg har ladet mig fortælle at nogle kunstnere bruger dem til en slags kunst, hvor man knækker dem i brudstykker og sætter dem sammen som en slags mosaikker.
Men hvor finder man en som er interesseret?

Kommentar
Fra : bne

Dato : 12-08-04 15:33

Hvis det er økonomien der afgør om fliserne skal skifte ejer - så prøv "Den Blå Avis".
Ellers prøv det nærmeste nedbrydningsfirma - de vil sansynligvis ikke give noget for fliserne, men så ender fliserne da ikke bare i knuseren på lossepladsen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-08-04 16:18

Hej Tikker.
Du har vel ikke nogle gamle hvide på 20 x 20 cm?? Jeg mangler nemlig 3 af sådan nogle.
Og Frantz, undskyld, jeg bryder ind i dit spørgsmål. Jeg var bange for, at Tikker ikke skulle se det, hvis jeg lavede et nyt. Men når du har accepteret et svar, kan jeg stille dig et spørgsmål, og så give dig dine point tilbage.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-08-04 22:16

Ved Vivild / Nørager på Norddjursland er der en STOR samling af fliser til køb/salg. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men der skulle man kunne købe alt hvad der nogensinde er lavet af fliser. Folk skulle komme der fra hele landet, hvis de mangler et antal gamle fliser til rep.
Det er muligt, at du kan sælge dem der.