/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Turbåde fra Mallorca
Fra : Wheelie
Vist : 2868 gange
200 point
Dato : 11-08-04 17:14

Da min fader i anledning af sin 60 års fødselsdag, har inviteret det meste af den pukkelryggede til mallorca i september, tænkte jeg på at arrangere en lille overraskelse til ham. Desværre kan jeg ikke rigtig finde noget info om turbåde fra mallorca. (det være sig "Big Game" samt "alm. bådfiskeri"). Nogen der kan gøre mig lidt klogere mht. pris og lign?

Mvh Wheelie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-04 17:29

I Alcudia bliver der arrangeret længere sejlture med glasbundede både så man kan følge undervandslivet på revet.
Ved ikke med fiskeri, men prøv disse link
www.Marina-charter.net

www.viva-yachting.com

www.spainyacht.com

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 13-08-04 15:25

Prøv at købe Fiskeavisen (eller låne den på biblioteket) der plejer at være en klumme specielt fra Mallorca. Der er også danske skippere dernede, så vidt jeg ved holder en af dem verdensrekorden i mantarokke.
Vogt dig for fisketure hvor der kun fanges småhajer (20 - 40 cm.) med meget tunge blylodder. Sådan en tur var jeg på, det er altså kedeligt. Så hellere satse (og risikere ikke at fange noget) med chancen for at få noget stort.

Jeg bookede min tur via rejseguiden - måske det er en mulighed for dig også.

Kommentar
Fra : Foniks

Dato : 12-11-04 19:42

For 2 år siden var jeg i Alcudia, hvor jeg oplevede det sjoveste kystfiskeri jeg længe har prøvet.
Det var lidt af en tilfældighed at jeg i kedsomhed prøvede at fiske fra badebroen lige ved hotelet.
Først fangede jeg et par små agnsfisk med min dreng inde mellem pælene, - det var nemt, med et lille sildeophæg halede vi fisk op og fyldte vores spand i løbet af en halv time.
Solen var på vej ned men det var pragtfuldt vejr. Vi satta en fisk på en stor trekrog monteret på et glideflåd og kastede herligheden så langt ud som miligt. Vi satte os ned og nød stilheden, men ikke ret længe, for pludslig var der bid på stangen og efter 20 min. kunne jeg hale en 4 kg. jack op.
Vi fiskede hver aften og der blev fanget mange store og spændende fisk, - ja vi levered faktisk til den lokale restaurent.
Derfor tror jeg at du bare skal leje en båd af en lokal nede ved byen og sejle langs kysten, der er fisk inde langs kysten hver aften, og de går helt ind til brændingen.
Knk og bræk!