/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Kan ikke "gemme" en baggrund via højrekl~
Fra : miomis
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 10-08-04 20:03

Godaften!

Jeg søger efter baggrunde til hjemmeside, men jeg kan ikke "gemme som baggrund".
Kun "gem billed som".

Øhhhh...hvad gør jeg forkert?
Eller er jeg bare dum...

Knuz
Miomis

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 10-08-04 20:12

Det er vel ikke fordi du har misforstået det.
Du kan enten gemme som billed eller Anvend som baggrund. Jeg har heller ikke Gem som baggrund.
Prøv at højreklikke på reklamebanneret øverst på denne side og hvad står der så ca. midtpå i den grå boks?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 20:17

Hvis du finder baggrunde på hjemmesider du gerne vil "låne" vil boksen se anderledes ud. På Kandu kan du tage nogen baggrund fordi baggrunden ikke er et billede, men hvis du finder en med billedbaggrund som denne sitecenter side: http://www.sitecenter.dk/klippebiks burde du kunne Gemme baggrund som.
Virker det stadig ikke?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 20:19

Glemte lige noget. Du er bestemt ikke dum for så kunne du ikke finde ud af at spørge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 20:21

Her er for øvrigt masser af baggrunde: http://www.freebackgrounds.com/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-08-04 20:39

Du skal først gemme billedet på din computer, derefter kan du højreklikke og vælge anvend som baggrund på skrivebordet.
Eller:
Hvis du højreklikker et tomt sted på skrivebordet, vælger egenskaber, og trykker fanen skrivebord, så har du mulighed for at trykke gennemse, hvor du "browser" dig frem til dit billede, som skal ligge et sted på din harddisk.
Sørg for at der er valgt stræk der inde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 20:42

Sådan noget vrøvl Palle. Jeg kan gemme baggrunde hvis det er baggrunde og det bare med et højreklik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 20:44

Palle:
Citat
Jeg søger efter baggrunde til hjemmeside, men jeg kan ikke "gemme som baggrund".
Kun "gem billed som".

Du er vist

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 20:55

Hejsa

Jeg skulle vist have svaret noget før......

Men det gør jeg nu!
Et øjeblik

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:29

Sorry, telefonen ringede.......

Ja....jeg har søgt på nettet efter baggrunde.....
Men hver gang kan jeg ikke gemme bagrunden på egen pc.

Øhhhhhh.....Men det kunne jeg PLUDSELIG godt med dit link - BjarneD.

Såfremt jeg kan tilføje et ekstra spørgsmål....hvorfor "søren suseme" er der så gratis baggrunde, når jeg ikke kan gemme dem????
Tak for dine søde ord BjarneD - men føler mig dum, nu har jeg prøvet "100 gange", at gemme baggrunde via hjemmesider....men virker ej!

Jeg vil lige prøve dit link med baggrunde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:33

Ja prøv at se om du kan gemme dem med højreklik.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:40

Yes det kan jeg....

Men hvorfor kan jeg så ikke gemme baggrunde f.eks. på dette link.....http://www.nittib.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:42

Sorry et dårlig link....tryk på dør og "rul ned" til baggrunde......

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:42

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:45

Siden er lavet så man ikke kan bruge højreklik ved hjælp af et specielt script.
Hvis du kan lide den slags skal du have et specielt program så du kan lave flotte effekter på hjemmesiden.
Jeg gennemsøger lige mit lager for at se om jeg kan finde links til dig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:45

OK prøver lige igen.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:48

Det lyder fornemt.....

Det var jeg slet ikke klar over....

Venter i stor spænding!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:48

Nu forstår jeg dit problem. Det er slet ikke baggrunde endnu, men små billeder som hvis de bliver sat ind på en side som baggrund vil dække hele hjemmesiden side om side.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:52

prøv at se her: http://www.bjarne-d.dk/baggrund.htm
jeg har taget det første "baggrunds" billede fra dit link og sat ind som baggrund på en tom side.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:52

Øhhh....nå men piv så er det ikke baggrunde?????

Side om Side - X antal billeder (vandret/lodret) i henhold til størrelse skærm opløsning....?
Rigtigt eller forkert....piv

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:54

Okey har set din hjemmeside....flot flot....

Nå, men så "virker" det altså ikke helt som EN STOR BAGGRUND.....

øv....men hvordan har du så lavet den?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:56

Når man indsætter et billede som baggrund bliver det indsat side om side som på mit link og det er så afhængigt af billedet størrelse og sideopløsningen i pixels hvor mange billeder der vil være.
Skal jeg lede efter noget til at lave smarte baggrunde?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 21:58

hvad bruger du til at lave hjemmeside?

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 21:59

JA TAK....
Det lyder som en drøm!

Jeg søgte faktisk efter "slik" - bolcher m.v.....ret barnligt...men også en barnlig hjemmeside!

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:01

.....nu kommer det pinlige...word...
Ved næsten ej om jeg vil skrive det!
Men det er den første hjemmeside, og jeg kan altså ikke pt. overskue jave og htlm

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:02

øh...java

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:04

Her er et program til at lave stationaries (brevpapir til email), men som også kan bruges til hjemmesider.
http://www.scrippy.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:09

Med Word kan du lave flotte og simple hjemmesider. Jeg bruger FrontPage 2002 og en masse andet.
Du kan hente et gratis program der hedder TSW som har noget der hedder QuickEdit og som er et godt begynderprogram, men også til mere erfarne, http://www.tsw.dk/

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:11

Det virker lidt uoverskueligt....har installeret det og prøvet...men SÅ god er jeg altså ej!

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:12

Er nok nemmere at den "idiot-sikre" måde med højre klik.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:12

Dette lille image program kan bruges til at lave slide shows og meget mere
http://www.hotfreeware.com/2020/2020.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:16

Prøv at gemme TSW, læse grundigt på siden når du har lyst og måske køre et af HTML kurserne igennem her på kandu og så er der en spændende side http://www.html.dk/

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:20

Det må jeg gøre.....

1.000 tak for hjælpen - men inden du får dine point, selv om det var hårdt arbejde - må du altså lige fortælle mig, hvordan du lavede din hjemmeside med billeder side om side!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:22
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:26

Når jeg laver sådan en baggrund indsætter jeg bare billedet som baggrund, men jeg kan ikke huske hvordan man gør i Word. Jeg har ikke Word på computeren, men bruger OpenOffice der er gratis.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:31

Hvis du prøver Nvu kan du indsætte baggrund i Format Page color & background, man bruger choose file og finder sit baggrundsbilled i gennemse menuen.

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:33

Okey....det er bare helt

Mange tak for hjælpen...og har også været på dine link! Her kan jeg sikkert finde noget!

Nu skal du få dine point - de er sgu' også velfortjente - tør blot sveden af panden! stort smil!

Måske vi mødes igen, og i den forbindelse håber jeg ikke du løber din vej!

Knuz og fortsat god aften!

Godkendelse af svar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:35

Tak for svaret BjarneD.

Du er en !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:37

Ihh det kan jeg leve på længe.
Du skal bare se jeg dukker nok op en anden gang og jeg håber da at jeg har inspireret dig til at lege lidt mere med websider og kig nu godt på http://nvu.com/index.html. Den er utrolig let at bruge hvis bare man kan lidt basis engelsk.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 10-08-04 22:49

Jeg vil prøve men; hus, hjem og have, 3 børn (2 små og en på over 40! smil) samt er lidt på job igen......
Klager ikke - men så er fri-tiden ikke helt så lang...og NU vil jeg bare have den hjemmeside op og køre - 100 år siden jeg har købt mit domæne!
Ikke så smart og kinky - men blot den er der!
Så må jeg lave en ny på et andet tidspunkt!

Nu kalder dynerne - eller blot sengen - i dette dejlige lune vejr.

Vi ses!

Knuz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-04 22:52

Ved gemalen godt at du kalder ham et barn?
Held og lykke med det.