/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Simpel password beskyttelse til mapper!
Fra : er_du_klog
Vist : 1031 gange
50 point
Dato : 09-08-04 14:33

Jeg søger et SIMPELT password beskyttelses program til mapper!

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 09-08-04 16:29

Du kan evt. pakke mapperne i winzip og sætte password på zip-filerne!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 09-08-04 17:23

Hvordan!

Kan man også med rar!

Accepteret svar
Fra : Sniper12

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-04 19:52

Hvorfor ik bare hente "Lock Folder" på Download.com http://www.download.com/3120-20-0.htm
Eller andre former for sikkerheds programmer !!

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 10-08-04 22:23

Du kan godt bruge WinRAR.

Du skal bare vælge den mappe du vil komprimere og trykke "Pak"
Nu kommer der en dialog boks der spørger om pakkemetode, navn osv. Der kan du trykke "Udvidet" øverst oppe og vælge "Sæt kodeord"

Når du så vil pakke mappen ud beder den dig om koden.

Personligt er jeg til så få programmer som muligt. Flere programmer (især små ukendte) øger risikoen for spyware osv.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 11-08-04 06:50

Nemlig, tester når jeg kommer hjem!

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 11-08-04 11:30

ja det er rigtigt, du kan sætte password på alle former for pakkede filer.

Og til Andreas: Hentyder du til noget specielt siden du lige pludselig begynder at tale om 'små ukendte' programmer?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 11-08-04 15:02

Jeg mener bare at det er bedre at have et minimum af programmer og så bruge disse fuldt ud, fremfor at have en masse man kun bruger enkelte funktioner af.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 12-08-04 14:43

Hvis det er mapper der er i brug på din pc. behøver du ikke noget ekstra program i win xp (ved ikke med tidligere versioner). Højerklik på mappen, vælg egenskaber, vælg deling, sæt hak ud for "gør mappen privat". Så kan mappen kun åbnes hvis man er lokket på med din brugerprofil, som du så kan beskytte med et password.
Dette hjælper selvfølig ikke hvis der er flere der bruger samme profil, eller hvis det er mapper der skal flyttes rundt på, men det kan ikke blive mere simpelt.

Godkendelse af svar
Fra : er_du_klog

Dato : 14-09-04 19:30

Tak for svaret Sniper12.