/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Molokyles Fullscreen tip og tricks
Fra : emesen
Vist : 309 gange
1 point
Dato : 08-08-04 19:49

Molokyles tip om fullscreen er måske ikke så nemt at bruge så her er et forsøg på
en anvisning til at bruge det.

Alt+F4 = afslutter Fullscreen
Alt+ESC = skifter mellem åbnede vinduer
Alt+skift+ESC skifter åbne vinduer baglæns
Windowstasten = åbner proseslinien og start af programmer

Marker hele koden her under og kopir ctrl+c
Åbn notesblok og sæt ind ctrl+v
Gem som>evt. på skrivebordet>
filnavn>skriv Fullscreen.html >gem (du skal ikke bekymre dig om filtype)
Kode
<html>
<head>
<title>Fullscreen redirector</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Fullscreen redirector">
<script type="text/javascript">
<!--
function Redirect()
{
Full(document.forms[0].URL.value);

}

function Full(url){
window.open(url,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
<style>
body
{
color: #c0c0c0;
background-color: #008080;
font-family: tahoma;
font-size: 75%;
letter-spacing: 1px;
}
</style>
</head>
<body>
<br>
<form onsubmit="Redirect();">
<input type="text" name="URL" size="80" value="http://">
<input type="submit" value="Go">
</form>
</body>
</html>

Du er velkommen til lægge flere tips og trick her.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-08-04 19:55

Jeg glemte lige:
Højretræk Fullscreen ned ved siden startknappen og vælg genvej
Nu kan du åbne mange vinduer ved at bruge windowstasten og pege på ikonet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-04 20:13

Her sparer man et funktionskald og får centreret tekstfeltet :

Kode
<html>
<head>
<title>Fullscreen redirector</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Fullscreen redirector">
<script type="text/javascript">
<!--
function Redirect()
{
window.open(document.forms[0].URL.value,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
<style>
body
{
color: #c0c0c0;
background-color: #008080;
font-family: tahoma;
font-size: 75%;
letter-spacing: 1px;
}
</style>
</head>
<body>
<br>
<form onsubmit="Redirect();" style="text-align:center">
<input type="text" name="URL" size="80" value="http://">
<input type="submit" value="Go">
</form>
</body>
</html>

Samme funktionalitet og emesen's anvisninger i brug forbliver intakte

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-08-04 20:28

Fedt tip Molokyle, her er ***** for det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-04 08:41

>Molokyle.
Ti stjerner herfra. Især når man kun har en 21"
Har ikke en sk.. forstand på programmering.
Er der en måde at få vist foretrukne, mens fullscreen køre ?
Gerne med musen (Har en MX700 der ka' programeres).
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 09:03

Tak for roserne Gambrinus

Hvis du bruger Windowstasten eller CRTL + ESC får du processlinjen frem. Fra denne kan du nå Foretrukne.

Holder du ALT nede og trykker på TAB, kan du vælge mellem alle åbne vinduer. Man kan på en liste midt på skærmen se hvilke sider det drejer sig om og kan så specifikt vælge det man ønsker åbnet. (Dette er være en lidt 'smartere' måde at nå frem til det ønskede vindue, istedet for at skulle klikke sig frem og tilbage med ALT + ESC / ALT + SHIFT + ESC)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-04 09:14

en anden måde>

Gå op i filer>inporter og ekspoter>der kommer en guide frem>næste>vælg>Ekspoter
foretrukne emner>næste>marker>foretrukne>gennemse>find/lav en mappe>gem>næste
udfør,nu har du en kopi af dine foretrukne,henvis din mus til denne html fil og du har dine
foretrukne i din browser som en fuld side,så kan du f.eks. søge i disse hved at taste på
tasterne Ctrl + B.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-08-04 09:17

ups jeg har vist misforstået noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 13:06

emesen -> Hvis jeg følger denne anvisning : filnavn>skriv Fullscreen.html >gem (du skal ikke bekymre dig om filtype)
..får jeg gemt siden som : Fullscreen.html.txt

Man bør i Notesblok, når man har valgt : Gem som.. nederst i ; 'Gem som' vinduet, vælge: Filtyper -> Alle filer (*.*) og så skrive Fullscreen.html i Filnavn feltet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 19:18

Der er åbentbart forskel på win 98/2000/XP
Mine virker i win 2000 uanset hvad der står i filtyper.
Det er jo filnavnets extension som betemmer filtypen og hvad den bruges til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 19:51

emesen -> Jep åbenbart ; hvis man 'lader stå til' og gemmer som 'teksdokumenter' i notesblok, bliver det gemt som tekstdokumenter = *.txt ..uanset om så filen kaldes : jpg.php.html.java.whatever ..vil den blive gemt som : jpg.php.html.java.whatever.txt !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:01

Nixen - der står ganske vist default *.txt i fil navn, men det overskriver jeg jo
til blabla.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 21:17

Sjovt ; det var mig der lige har siddet ved en Win95 maskine (..der er det sådan, som jeg beskrev tidligere) der siger noget sludder

På min egen Win98 gemmer den ganske rigtigt med det filnavn, man angiver som suffix.

emesen -> 4. gang i år du får ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:22

Skal jeg også tjekke med win 3,11 for en sikkerhedsskyld.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 1 point
Dato : 09-08-04 21:37

emesen -> Lad for Gud's skyld være med dét !!! Vi risikerer bare Kandu.dk går ned

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:40

Kan heller ikke finde den.
Den skulle ligge på en gammel HD og ligger inde under OS/2 (warp)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 21:43

Jeg har den på disketter, godt gemt i en kælder i Hvidovre, nær Frihedens Station

..sammen med MS-DOS 5.0, Norton Commander og WordPerfect 5.1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:49

WP51 - Ja skift F10 - gem langt væk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 21:54

F1 ...og hjælpen var langt væk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 21:57

nixen F3 = hjælp i WP51

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-04 22:08

Rigtigt emesen ; F3 ..så var det derfor hjælpen var så langt væk

Hvad var det nu F1 gjorde ???

Bedre regneark end PlanPerfect er næppe set siden

..og skulle du nogensinde få brug for en multitasking *.tpu til Turbo-Pascal 5.5 for DOS, har jeg også sådan en

CONCURRE.TPU

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-08-04 22:21

OS/2 multitasker også.
Jeg har arbejdet lidt med turbo-pascal - lidt procedurekald og to - tre indlejrede kald, men det er længe siden.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 15-08-04 21:47

Tak for svaret molokyle.
Jeg har lukket af for min win 3,11 - så nu kører Kandu igen.