/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mærkelig fejl ved geninstallation af Off~
Fra : kjeldgaard
Vist : 474 gange
75 point
Dato : 29-06-02 17:32

Hej,
Jeg har Office Premium 2000 på min pc. Idag begyndte Word, Frontpage og Powerpoint at opføre sig besynderligt - lukkede simpelthen ned af sig selv, så snart de var åbnet eller hvis jeg foretog mig andet end at kigge på gamle filer. Accces og Excell var (tilsyneladende?) OK. Jeg hentede opgraderinger ned fra MS-hjemmesiden forleden og regnede med, at noget var gået galt et sted.
Jeg prøvede derfor at reparere med installations-CD, men uden held. For ikke at bruge mere tid på en evt. fejl, af-installerede jeg hele officepakken for at geninstallere fra begyndelsen. Den starter også fint op, men når jeg skal til at skrive kundeoplysninger, dukker der minsandten en fejlmeddelelse op, der siger "Intern fejl 2318: Kontakt produktsupport for at få yderligere hjælp".
Det kan jo vare syv lange og syv brede, før nogen fra MS reagerer på det og jeg skulle gerne bruge programmerne i weekenden - Er der mon nogen på KanDu, der har en anelse om, hvad dette betyder? Kan det være CD-rommen der er beskadiget, selvom der intet er at se?
m.v.h. kjeldgaard

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 85 point
Dato : 29-06-02 18:17

Hej Kjeldgaard,

Her er et par sider der måske ka’ løse dit problem, de relatere til din fejlkode, og kommer også med en ”hvad det ka’ skyldes” samt en mulig løsning på problemet.
Error 2318 or Error 1326 Trying to Install SR-1 Update -->
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q291/8/46.ASP
og her er nogle andre oplysninger og links til opsætning m.m af Office 2000
Support Resources for Installing and Troubleshooting Office 2000 Setup -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q313602

Håber det ka’ bruges…

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 16:46

"kjeldgaard" <kjeldgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qjkT8.13913$va.1269943@news000.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg har Office Premium 2000 på min pc. Idag begyndte Word, Frontpage og
> Powerpoint at opføre sig besynderligt - lukkede simpelthen ned af sig
> selv, så snart de var åbnet eller hvis jeg foretog mig andet end at
> kigge på gamle filer. Accces og Excell var (tilsyneladende?) OK. Jeg
> hentede opgraderinger ned fra MS-hjemmesiden forleden og regnede med, at
> noget var gået galt et sted.
> Jeg prøvede derfor at reparere med installations-CD, men uden held. For
> ikke at bruge mere tid på en evt. fejl, af-installerede jeg hele
> officepakken for at geninstallere fra begyndelsen. Den starter også fint
> op, men når jeg skal til at skrive kundeoplysninger, dukker der
> minsandten en fejlmeddelelse op, der siger "Intern fejl 2318: Kontakt
> produktsupport for at få yderligere hjælp".
> Det kan jo vare syv lange og syv brede, før nogen fra MS reagerer på det
> og jeg skulle gerne bruge programmerne i weekenden - Er der mon nogen på
> KanDu, der har en anelse om, hvad dette betyder? Kan det være CD-rommen
> der er beskadiget, selvom der intet er at se?
> m.v.h. kjeldgaard
>
> --
En kendt ting. Hvis man har et serienr. med nogle bestemte kombinationer, så
vil en opdatering med SR1 deaktivere officepakken, idet stort set alle med
det serienr. er piratversioner. Dem som ikke har en piratversion, skal så
henvende sig til MS for at få et nyt serienr. Selv om du har afinstalleret,
har gaven fra MS gemt sig et sted i registreringsdatabasen, så den også kan
give fejl ved geninstallation.
Alt efter hvilken version af windows du har, kan du evt. redde det ved at
genindlæse en registreringsdatabase kopi fra før du opdaterede. Har du Me
eller XP kan du lave en systemgendannelse også fra før du opdaterede.

Kurt

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 29-06-02 22:16

Hej Strarup og Kurt,

tjah - der er lidt læsestof at tage fat på . Jeg har Win98, så der er vist ikke mulighed for systemgendannelse. Jeg ser lige om der gemmer sig en løsning i de 2 links.

Tak for svarene indtil videre.

Godkendelse af svar
Fra : kjeldgaard

Dato : 29-06-02 23:14

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 29-06-02 23:19

Jeg skal lige tilføje - tak for hjælpen begge 2. Man burde kunne dele pointene, for Kurt nævnte registreringsdatabse og jeg fandt løsningen på at geninstallere den i et svar som strarup tidligere har givet om registreringsdatabaser.

Efter at have hentet reg.db fra torsdag kunne jeg reparere/geninstallere office og det ser ud til at fungerer nu. Det er kun ikonerne der ikke har fundet deres gamle udseende tilbage, men det er da til at leve med.