/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
To taks olie..!
Fra : JuHiSt
Vist : 332 gange
25 point
Dato : 06-08-04 03:27

Hejsa..!
Jeg har bygget et løbehjul, ud af en peugeot Squab (eller sådan noget). Jeg skillede motoren ad og fandt ud af at den der styre hvor meget to taks olie den får, var pænt smadret..! Så jeg tænkte på om man kunne droppe den ting, og blande benzinen selv..?
Pleace hjælp, den er fucking fed og skal ud at køre på den hurtigst muligt..!

MvH
Mads Larsen
JuHiSt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-04 08:25

Jeg går ud fra, at den olie-ting du snakker om, er selve oliepumpen der sidder på karburatoren?
Hvis det er det, kan du godt lukke studserne på den og bruge olieblandet benzin.
Du skal bare være sikker på at du blander det rigtigt, for ellers brænder motoren sammen.

hvis motoren skal køre på 2 % blanding skal du bruge 1 deciliter to-taktolie til 5 liter benzin ( 1 : 50 )
og hvis den skal have 4 % er det 2 deciliter til 5 liter benzin ( 1 : 25 )

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-08-04 09:53

Ja,sådan kan det gøres.
Se lige her Dova, www.keldd.webbyen.dk tog mig sammen og lagde nogle nye billeder ind,
især de sidste,relaterer lidt til emnet om at bygge.
Held og lykke med løbehjulet,og prøv at lægge et billede af den herind på een eller anden måde.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-08-04 14:24

Keldd

"men det´ så svært å forklåre Ella, at A kun hår en to-gears Disella---- Af ældre model"

Kender du ikke den sang med Slåbrok Band??

Fint arbejde i øvrigt.

hilsen dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-08-04 14:56

Jo jo,jeg bukker.
Det er da en grusom varme der er over os i øjeblikket,jeg klager ikke ,jeg klager ikke, jeg klager ikke.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : JuHiSt

Dato : 06-08-04 19:24

Nej det er ikke en olie pumpe i kaburatoren.. Olien går direkte ind i krumptaphuset, men nok stadig en olie pumpe...!
Og keldd, det er sku flot.. det ska du sku ha..... hva kostede det dig?

Jeg skal på efterskole nu så det tager nok noget tid før jeg skaffer nogen billedere af løbehjulet..!
Skriv jeres mail så kan jeg muligvis sende dem til dig..!

Mvh
Mads Larsen
JuHiSt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-08-04 20:45

Glem pumpen,bare der er olie i benzinen,så smører olien hvor den skal.
Du spørger hvad det kostede mig,tja et par nervøse sammenbrud,og ca.3000kr.
Ah,helt slemt var det ikke,jeg fik da en hel del bekendte over hele landet,da jeg skulle skaffe stumper.
Der var også behagelige overraskelser ind i mellem f.eks.ham der havde en hel motor til den.
Vi fik kontakt da jeg sådan set var færdig med den første,og vi skulle så mødes i City2,Tåstrup,på et såkaldt stumpemarked.Det var så den helt rigtige motor han havde(dengang skelnede man mellem 30Km og 60Km motorer).
Og den 60km han havde den var flot ,det var virkelig guld,han forlangte 600kr.for den,men kunne have fået meget mere,så nogen gange er man heldig.
Her er min mail, keldd@worldonline.dk Send et par billeder af løbehjulet når du får tid.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : JuHiSt

Dato : 06-08-04 23:16

Det vil jeg gøre Keldd..
Vi snakkes