/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router port forwarding
Fra : Hausbaer
Vist : 1069 gange
200 point
Dato : 03-08-04 13:25

Hej

Jeg er igang med at rode lidt med min router og skal ha forwardet nogle porte. Nu er jeg på bar bund hvordan gør man det...??

Har en Jensen Router. Har været inde på hjemmesiden og læse det hele igennem men fatter ikke lige en brik.

Hvordan forwarder jeg og hvordan finder jeg udaf hvilken IP min computer har??

Kan i hjælpe??

Henrik

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-08-04 13:42

Har ikke hørt om en jensen router, hvilket nr. er det?

Du finder din ip på pcén med ipconfig/all fra dosprompten.

På min egen linksys router er det under "Port range forwarding" , her forwarder du til en fast ip på din netværk til en bestemt port. Hvis det f..x er en webserver skal man forwarde til port 80 for at blive dirigeret i http til hjemmeside på serveren.

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 210 point
Dato : 03-08-04 14:03

Nå nu har jeg fundet en manual alligevel.

Du skal gå på din router med http://192.168.1.254

åbn: "Virtual server"
1. skriv portnr. under service port - hvis det er port 80 skriver du 80 i begge kolonner
2. map to - ip adress = ip adresse på din server/pc.
3. enable - apply -ok?

Håber du kan finde ud af det nu.
Det er bedst at du opsætter din pc med fast ip som skal forwardes.
Da skal du bare skrive alle oplysninger fra ipconfig /all over i tcp/ip egenskaber på dit netkort.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 03-08-04 14:25

et alternativ til ipconfig og dos prompten er også at vie status for din LAN-forbindelse > fanebladet "understøttelse" > Detaljer

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-08-04 14:31

->karl smart , rigtigt nok men det findes kun i xp. i win98 kan man bruge winipcfg.
ipconfig/all bruges i alle OS....

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-08-04 11:03

Så kører min computer igen på fulde udblæsning... tog mig mange dage.. men nu virker det hele.. også det med port forward...

Tak for svaret dannyboyd.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-08-04 17:42

Bare godt du kunne bruge min viden til noget...

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 16-08-04 09:47

Ja det var på lånt tid åbenbart...nu er den helt død... så nu skal banken til at betale en ny.. man kan jo ikke leve uden....