/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gammel e-mail adresse hjælp?
Fra : Cartman
Vist : 777 gange
50 point
Dato : 28-06-02 07:37

Hej. Jeg har formateret min cdrev. Og genindstalleret win98 se. Jeg har fået ny e-mail adresse. Jeg kan læse de nye mails til min gamle e-mail adresse på http://mail.opasia.dk/, men hvor kan jeg finde læste mails og ikke mindst mit "gamle" adressekartotek?.
Hilsen Cartman

Accepteret svar
Fra : ehawk

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-02 08:27

Surt show Cartman
Dit system er tilsyneladende sat op til at slette din mail på serveren (Opasia) og gemme den lokalt, når du har læst den. Ved installationen af mailprogrammet fik du at vide, hvor den gemmer sig. Dit adressekartotek ligger (lå) ligeledes lokalt på din PC.

Hilsen Ehawk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-06-02 08:37

Hej Cartman,

du ka' starte med at sende en mail til mig på strarup@worldonline.dk så har jeg et program der ka' genskabe slettet data, så vhis du er heldig og det ikke er blevet formateret og overskrevet for vildt meget, så skulle der være en meget stor chanche for at ku' få den genskabt.

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-06-02 08:57

Hej igen,

jeg glemte helt at skrive hvorfor det ka' lade sig gøre, det er fordi dine data ikke er blevet rigtigt slettet, reelt set er det kun din pointers, (en slags pegere) til dine filer's adresse der er blevet slettet. data'erne ligger for det meste stadig på harddisken, medmindre de er blevet overskrevet med andet data, på lige netop det sted hvor det fysisk ligger på harddisken.

jeg have f.eks. en stil jeg havde slettet for over 2 år siden, den "lå" stadig i skraldespanden, og jeg ku' genskabe den, selv om jeg har formateret og geninstalleret windows et par gange...
så det programmet går igennem er den fysiske overflade på harddisken sådan lidt forenkelt, og der er der altså en ret stor sandsynlighed for at den stadig er der, selvom du har formateret og genindstalleret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 28-06-02 11:41

Kære Strarup

Piratkopiering er forbudt i følge dansk lovgivning.
Bare til orientering

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 09:50

> Hej. Jeg har formateret min cdrev. Og genindstalleret win98 se. Jeg har
> fået ny e-mail adresse. Jeg kan læse de nye mails til min gamle e-mail
> adresse på http://mail.opasia.dk/, men hvor kan jeg finde læste mails og
> ikke mindst mit "gamle" adressekartotek?.

Hvis du trak dine mails hjem til din egen mailboks, dvs. ikke læste dem hos
mail.opasia, så forsvandt mails og kartotek for evigt da du formaterede.
Til en anden god gang kan du tage en kopi af begge mapper, men det er
jo lidt sent nu, desværre.

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-06-02 12:11

Hej zonker

Og hvad har dette med piratkopiering at gøre??
Vedkommende spørger jo bare om hvordan han/hun kan få genskabt "fejlslettede" data.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-06-02 12:40

Hej Zonker,

Jeg er fuldstændig klar over at piratkopiering er ulovligt, og ikke kun ifølge dansk lovgiving... men også mere eller mindre ifølge international lovgiving hvis man ka' kalde det det...

men hvem siger at alle programmer man sender er piratkopierings programmer, der eksistere også en del freeware, demo eller shareware programmer der har en go' funktionalitet, men bare ikke er til at finde på nettet mere fordi de er ret gamle, eller den virksomhed som har lavet det evt. ikke eksistere længere...

Der findes også en del gode steder med open source code, der bare mangler at blive kompileret for at virke, men ellers er til fri benyttelse sålænge det ikke bliver brugt kommencielt...

bare lige sådan til en orientering...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 28-06-02 14:18

Du er for meget zonker. Du har ikke noget svar, men skal alligevel komme med en kommentar som i dette tilfælde ikke har noget med sagen at gøre. Og hvad så hvis det er piratkopieret, det er du sku' da ikke ansvarlig for, vel...?

Og så bare det der "Kære Strarup". Det lyder som om du virkelig mener det og vil "komme efter ham", hvis han indrømmer.

Iøvrigt har strarup helt igennem ret, kig bare på shareware.com, download.com o.m.a. Der er tusindvis af share-, trial- og freeware programmer, for slet ikke at nævne OpenSource...

Lighten up, will ya...

/Dysmorf

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 29-06-02 01:51

Hej Alle.
Tak for gode svar/kommentarer. Ja jeg har nok dummet mig, desværre.
Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 29-06-02 06:38

Personligt har jeg flyttet min lagringsmappe til D-drevet under Dokumenter (OutlookExpress > Funktioner > Vedligeholdelse > Lagringsmappe...).
Efter en nyinstallation kan jeg så bare flytte lagringsmappen igen og wupti, så har jeg både mine gamle e-mails og adresskartoteket som før.