/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Malawi (Jakobfreibergi)
Fra : svennes
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 28-06-02 01:18

Jeg har et par Aulonocara Jakobfreibergi som har leget HELT vildt, nu har jeg så sat hunnen over i et akv. for sig selv, da hun har æg i munden og ikke vil ta`føde.
Hvor lang tid gå der inden hun slipper ungerne løs ? og hvornår skal jeg tage hunnen fra ungerne ?

Jeg håber at der sidder en der ude som kan hjælpe mig !!!!!

Hilsen Svenne svennes@get2net.dk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-06-02 03:42

Hej Svenne

Jeg kender ikke svaret, men jeg vil foreslå, at du henvender dig på biblioteket. Der har de i hvert fald bøger om akvariefisk, ved jeg.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 28-06-02 03:57

When the female has finished spawning she retires to a quiet spot or seeks out the safety of a shoal of females, where she alone broods eggs and fry for between 16 days and more than 3 weeks.
The eggs and larvae are periodically "churned" and provided with fresh water, and these receive sufficient oxygen.
A brooding female may sometimes carefully take food after several days, but normally she completes the brooding period without feeding.
It is very rare for mbuna to continue to tend their brood after first release. As a rule the fry are immediately left to their own devices.

Accepteret svar
Fra : heroine

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-02 04:21

When the female has finished spawning she retires to a quiet spot or seeks out the safety of a shoal of females, where she alone broods eggs and fry for between 16 days and more than 3 weeks.
The eggs and larvae are periodically "churned" and provided with fresh water, and these receive sufficient oxygen.
A brooding female may sometimes carefully take food after several days, but normally she completes the brooding period without feeding.
It is very rare for mbuna to continue to tend their brood after first release. As a rule the fry are immediately left to their own devices.

:)