/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sikkerhedskopiering af spil
Fra : Jens43
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 01-08-04 21:04

Hej Venner...
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave en sikkerhedskopi af mit Medal of Hounor Allied assault?? Jeg har indstalleret spillet på min maskine, men for at starte kræver spillet at man ilægger originalcd-rommen.....Kan man lave en sikkerhedskopi af denne originalcdrom, som virker??? SPiller af og til med venner og vil gerne undgå at tage min originale cdrommer ud af huset.

Mvh Jens

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 21:18

Jep det kan du, hent deamon tool, søg efter den på google, brænd herefter dit spil og mount det med deamon tools....

Accepteret svar
Fra : sjagget2003

Modtaget 60 point
Dato : 01-08-04 21:22
Kommentar
Fra : sanvig

Dato : 01-08-04 21:26

Du kunne også overveje at købe et eksemplar af programmet Alcohol 52 % (eller Alcohol 120 %) - det kopierer playdisken over på harddisken som et brugbart image, så du kan spille uden at skulle have disken siddende i drevet overhovedet. En rar ting at slippe for at skulle lege diskjockey, hver gang man skal spille et andet spil.

Mvh

Kommentar
Fra : sanvig

Dato : 01-08-04 21:28

... og glemte også lige et link :)

http:www.alcohol-soft.com

Mvh

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 01-08-04 23:51

Hej Sjagget

Har hentet daemontool.......hvordan fungerer det???

Jens

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 01-08-04 23:52

Tak for svaret sjagget2003.

Har hentet deamontool men hvordan gør man???+

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 02-08-04 00:37

Først installere du deamontools og genstarter computeren, du vil ny se du har fået et nyt ikon i bunden til højre (rødt lyn) højreklik på lynet og vælg emulation, klik all options On, isæt din sikkerhedskopi i cdrom drevet, lav en image fil med Nero og læg den på din hardisk (du kan osse lave en image fil og brænde den på cd som data) herefter går du ned i lynet (deamontools) højreklikker og vælger virtual CD/DVD-Rom, device 0 og mount image, her henviser du så til din image fil og du er klar til at spille...

Det lyder måske lidt indviklet, men når du lige får gjort det et par gange er det ret nemt...held og lykke.....