/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sletning af baggrunde til skrivebord
Fra : Twistgirl
Vist : 836 gange
95 point
Dato : 01-08-04 00:11

Når jeg vil ændre bagrunden på mit skrivebord, er der gemt en masse gamle billeder der hvor jeg kan vælge baggrund, det er ikke kun standardbaggrundene der ligger der. Hvordan fjerner jeg de overflødige?

Hilsen Twistgirl

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 01-08-04 00:18

Du trykker på det billede du vil have fjernet der hvor du vælger baggrund så vælger du gennemse og så skulle du gerne kunne se billedet så højre klikker du på billedet og trykker slet og det er væk prøv så at lukke det hvor du skifter baggrund og åben det så igen nu skulle baggrunden ikke gerne være der mere!!! men den lægger i papirkurven for at slette den helt højre klikker du på papirkurven og trykker tøm papirkurv!!!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-08-04 00:26

Du går ind i mappen hvor de ligger og sletter dem individuelt. De ligger evt. i "Windows" mappen.

Er du i tvivl om hvor de ligger, kan du via deres navn, du jo kender når du ser dem i "egenskaber/skrivebord", søge efter dem i "søg"-funktionen "alle filer og mapper" og så søg efter navnet på billedet.
"Søg" funktionen ligger i start-knappen i menuer.

Jeg har oprettet en mappe med navnet "Skrivebordstapet" hvor al sådan noget af mit eget ligger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-04 00:52

På min win 2000 ligger de i C:\winnt\web\wallpaper
Her kan man slette/tilføje men ikke slette et baggrundsbillede som er i brug.
Sæt først baggrund til ingen.
Eyvind.

Kommentar
Fra : moderator

Dato : 01-08-04 08:52

Jeg vil lige uddybe Yumatci's kommentar :

Højreklik på dit skrivebord. Vælg den nederste menu : Egenskaber ...og fanen Baggrund. Vælg : [Gennemse] og du kan nu slette baggrundsbillederne ved at højreklikke på filnavnet og vælge Slet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-08-04 11:21

windows tast + r (skriv i kør) explorer c:\windows\Web\Wallpaper (el. kopier det ind i kør )

men i min er der osse en hel del billeder og det liogger ikke der,men bare under windows,så der kan du slette dem der,og så er de ikke mere.(husk kun de rigtige billeder ,ikke andre filer)

windows tast + r (skriv i kør) explorer c:\windows (el. kopier det ind i kør)

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 01-08-04 23:47

Den måde i skriver jeg skal gøre det på, sletter det ikke billederne helt fra computeren? det var jo ikke meningen, de skal bare fjernes fra listen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-08-04 23:55

Listen er det der ligger i mappen.
Hvis du vil have dem fjernet fra listen men ikke komputeren, må du flytte dem over i en anden mappe.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-08-04 00:09

Ja, som BB skriver:

Læg billeder over i en anden mappe. Måske en du opretter til formålet, så du har tjek på dine skrivebords-billeder.

Vil du være extra sikker starter du med at kopier det over i den nye mappe og når du kan se at det ligger i den nye mappe, sletter du det fra den oprindelige mappe.

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 02-08-04 18:42

så det vil altså sige at jeg ikke skal have billeder til at ligge i mappen "Billeder" for så bliver de lagt ind på listen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-04 19:02

Du skal efter al sandsynlighed hverken have : *.bmp, *.gif, *jpg, *.jpeg, *.png, *.html eller andre filer liggende i c:\windows ..eller hvilke filer; i hvilket bibliotek, du oprindeligt havde valgt for dine baggrunde.

Hvis IKKE du sletter filerne, men blot flytter dem, hvilken 'skade' gør de så i din liste? De ligger jo og 'fylder' alligevel ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-08-04 08:47

Twistgirl - du har efterhånden fået mange gode svar bl.a. fra xou, se dem lige igennem en gang.

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 08-08-04 20:04

Nu har jeg prøvet det hele, men det har ikke hjulpet meget. Jeg har fået fjernet måske 4 billeder. Det er som om at den bare tager alle billeder som ligger på min pc...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-08-04 20:18

Prøv at kikke på nøglen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Wallpaper\MRU i regedit, der sikkert en lang række keys med alle filnavnene, du kan slette dem du ikke ønsker.

Hvis du dobbelt klikker på navnet (nummeret til venstre) på key'sene kan du læse hvad der står, de er gemt som wide-char's'.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-08-04 20:40

Ja, den tager alle billederne fordi du sikkert søger på alle billeder.

Prøv dette, det burde være med liv rem og seler:

1. Højreklik ude på skrivebordet.
2. Klik nu på Fanebladet "Skrivebord"
3. Se hvad det billede hedder du gerne vil flytte/slette.
4. Klik nu på Annuller og gå ud i "Søg" i startknappen
5. Søg nu i Billeder, musik eller video.
6. I søgefeltet for hvad du vil finde skriver du nu det eksakte navn på billedet du vil slette/flytte(se punkt 3)
7. Når billedet nu er fundet(forhåbenligt som det eneste)kan du nu Højreklikke på det og ved gå op i "Åbn overordnet mappe" eller gå ned i "Egenskaber" få den nøjagtige placering. (eks. D:\Billeder\Skrivbordtapet)

Nu kan du gå ind i mappen, du jo kender nu, og slette/flytte billedet du ikke ønsker mere, hvor-hen du vil.