/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
FTP-SERVER! :(
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 678 gange
45 point
Dato : 30-07-04 16:21

Jeg ville frygteligt gerne lave en FTP-server fra min egen computer..

Som jeg kunne ligge ting op på og så folk kunne hente dem derfra...

Gerne (men ik nødventigt) sådan at man kan lave brugere, der ind til...

Hilsen Simon

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 30-07-04 16:39

Hej Simon,

Er det til win32 eller linux/bsd?

Du kan få ftp-servere til næsten alle os'er, der enten autoriserer mod system-brugere eller mod egen bruger database. Bruger du en ADSL-router, skal du sætte den op til at smide ftp-traffik videre til din computer, det er ikke alle der er lige gode til ftp-traffik (er ikke bare port 20+21). Brug google for mere info om dette.

Check Tucows for win32 ftpservere og freshmeat.net for unix ftp daemons.

Mvh,

Maria

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 30-07-04 20:35

Det er windows XP

Hvad for nogle programmer ogsådan noget skal jeg bruge?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 30-07-04 20:36

Jah jeg bruger ADSL-router... kan det være et problem for at kunne lave en FTP server... har lavet en.. men den vil ikke virke... kan ADSL-routeren der være et problem?

OG hvodan løser jeg deT?

Accepteret svar
Fra : lexion

Modtaget 45 point
Dato : 30-07-04 21:52

hej
Har selv brugt bulletproof ftp server ,den er ret enkel og nem at bruge
Mvh Lex

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 31-07-04 00:29

Tak for svaret lexion.
Jeg har virkeligt ledt efter det :P

Og programmet BP-FTP Server er vildt godt...