/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opsætning af Apache i Windows
Fra : mhvejsel
Vist : 452 gange
287 point
Dato : 26-06-02 21:38

Hvordan sætter jeg en Apache i Windows..
Jeg vil gerne vide hvordan jeg sætter den op..
Og hvor jeg henter den...

På forhånd tak
Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 21:59

Hej Mhvejsel,

hvilken version af windows bruger du?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 26-06-02 22:00

Windows xp

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 26-06-02 22:04

Det må gerne på (DANSK)
Jeg har fundet det på engelsk..
Det er ikke lige mig.... Jeg er 13 år...

Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 22:14

oki doki...

du ka' starte med at hente Apache her -->
http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/apache_2.0.39-win32-x86-no_ssl.msi
bare højreklik på linket og tryk på popup vinduet på gem som, for at downloade den.

det andet kommer nok lige til at tage lidt tid, hvis jeg skal skrive det hele ned for dig og forklare dig hvordan...

mht. Xp kommer jeg nok til at lægge hovedet lidt i blød, jeg har ikke selv Xp, så jeg skal lige ha' fundet ud af hvordan den reagere på det, og om der sku' være en forkel på at køre den på Win 2000 i forhold til Win Xp.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 22:26

hej Mhvejsel,

forresten har du nogen til at hjælpe dig, for det ka' godt gå hen og blive et være gedemarkedet hvis du ikke ka' engelsk...

desuden hvis du kun er 13... og http://www.Mhvejsel.dk er din hjemmeside, så må du da ka' noget engelsk...

er du nu sikker på du kun er 13????????? jeg må ærlig tilstå at jeg tvivler, og at jeg ikke gider at bruge flere timer på det, bare for at blive holdt for nar...

så er der nogen speciel grund til at det ska' være på dansk??

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 26-06-02 22:31

Ja jeg er kun 13...
Men jeg kan da også noget engelsk... Men jeg kan bare ikke så meget..
Det link du gav mig var bare lige lidt for vildt...
Der var jo pisse meget der skulle læses...
Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 22:50

oki doki... men selv om det bliver på dansk... så bliver der altså også en del at læse...

er der nogen speciel grund til at det lige netop ska' være apache?
hvor meget kender du til opsætning af en webserver?
hvor meget kender du til Win XP?
Er det XP pro eller XP Home du bruger?
kender du noget til IIS?

jeg gætter på at du må vide noget, hvis du selv har lavet det hele til din hjemmeside... har du evt. nogen i nærheden der også kan hjælpe dig?

jeg beklager at må stille alle de her spørgsmål, men jeg bliver lige nød til at danne mig et indtryk af hvor meget der skal gøres.

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 00:21

Ja Det skal være Apache...
Jeg kender ikke noget jeg skal bare have det til at virke...
Og win xp kender jeg meget til ja alt men det kan jo også være lige meget
Det er Win xp Pro... Klart nok
Ja jeg kender noget til iss men det skal jeg ikke bruge til noget...
Nej jeg har ikke nogle til at hjælpe mig... og ja jeg har selv lavet hele min side....
Jeg kan godt finde ud af Winxp Servere O.S.V Har lige sat en ftp server op...
Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 22:42

> Hvordan sætter jeg en Apache i Windows..
> Jeg vil gerne vide hvordan jeg sætter den op..
> Og hvor jeg henter den...

Der står måske også lidt her:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/installer.html
http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&tech_id=2&article_id=
(måske er linket knækket, i så fald fix det selv :))

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 00:23

Hvorfor skulle jeg bruge nogen til at hjælpe mig....
Jeg kan sku godt læse. Og læse Eng men jeg gider ikke side og kæmpe mig igennem.. så meget...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 22:35

"mhvejsel" <mhvejsel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vEoS8.9840$va.918783@news000.worldonline.dk...
> Hvordan sætter jeg en Apache i Windows..
> Jeg vil gerne vide hvordan jeg sætter den op..
> Og hvor jeg henter den...

Begge dele kan du finde ud af på:
http://www.apache.org/
--
FeZ

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 00:27

Ja på Engelsk Den har jeg fået en gang (:
FEZ Det kan jeg ikke bruge til noget

Mvh. Mhvejsel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-06-02 23:26

> Hvordan sætter jeg en Apache i Windows..
> Jeg vil gerne vide hvordan jeg sætter den op..
> Og hvor jeg henter den...

Du kan hente den her:

http://www.apache.org/dyn/closer.cgi/httpd/

Info her:
http://httpd.apache.org/docs/windows.html

Mvh
Mikkel J-Clausen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-06-02 01:09

Hej Mhvejsel,

oki doki...

det var ikke for at fornærme dig, men jeg tænke bare på om det ikke var nemmere at bruge IIS og så ASP, det var bl.a. derfor jeg spurgte om det sku' var apache, og jeg ku' stadig væk godt tænke mig at få grunden at vide, hvorfor det lige skal være apache.

du siger godt nok at alt det der kan være ligemeget... jeg beklager, det kan det desværre ikke altid... men det finder du nok ud af på et tidspunkt...

forresten så var et af de links Bjarke han sendte en dansk side, du ka' da starte med at gå den igennem -->
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/installer.html
den er godt nok beskrevet til Win 95, men det vil give et godt billede af det.
http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&tech_id=2&article_id=71 (det knækkede link er faktisk også et godt link om emnet på Dansk)

jeg vil prøve at hjælpe dig så godt jeg kan... men du kommer altså også på arbejde... og det ka' også være at der skal kæmpes noget... og hvis du ikke gider det... vil jeg foreslå dig at lade være med det, og gå i gang med at lave noget andet i stedet for.

mvh.

Strarup

p.s. du får ikke meget ud af at svare på dem der sender som nyhedsbruger, medmindre du trykker på (skriv til nyhedsbruger), da de ikke kan læse andet herinde fra, end dit spørgsmål, alle kommentarer eller svar er de uvidene om, medmindre de selv har været herinde og læse det, så de ved ikke det der med engelsk, eller hvad der ellers er sendt, udover det de andre nyhedsbruger har skrevet.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 12:30

Ja Jeg vægler Apache fordi det "kender jeg"
Og fordi jeg kan bruge det i Linux når jeg når så langt....

Jeg vil gerne gøre noget Arbejde.. for det...
Det skal jeg lige huske det der med Nyheds..... Det trode jeg nu godt at de kunne...

Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 13:23

Jeg har lige fået Den op at køre men kun over Lokalt Intranet....
http://mhvejsel/
Og fået lagt noget ind i mappen så når jeg taster http://mhvejsel/
Så kommer en af mine sider..
Så nu mangler jeg kun at ligge den ud på nettet..
Mvh. Mhvejsel
Ps. Ikke lang vej igen (:

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 15:19

Er der nogle som der kan hjælpe mig....

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 287 point
Dato : 27-06-02 16:02

Hej mhvejsel,

Jeg vil godt hjælpe dig som jeg har sagt tidligere, jeg vil bare ikke lave det hele, men jeg får først tid til at hjælpe dig i aften, efter min søn er blevet lagt i seng og der er kommet lidt ro over feltet...

jeg har et forslag, så ka' du ta' imod det eller la' vær.

du ka' evt. sende mig hvad du har lavet indtil videre på strarup@worldonline.dk så ka' jeg kigge det igennem, du ka' også få mit ICQ nr. som er 78843545, og så ka' jeg prøve at guide dig igennem. Det er noget lettere end at skal ping ponge herinde.

håber det ka' bruges, hvis jeg skal oversætte samt skrive en manual/vejledning på dansk om hvordan det skal opsættes, så kommer det altså til at tage nogle dage, da jeg også har en del andre ting jeg skal ud over at hjælpe andre.

men som sagt... jeg vil godt hjælpe dig...

håber det ka' bruges....

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 16:49

Jeg vil meget gerne have hjælp af dig..
Fint med et icq nummer......
Hvad er det jeg skal sende til dig over mail..
Jeg er ikke lige med...
Mit icq nummer er....
Mvh. Mhvejsel

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-06-02 19:48

en smule spild af energi, for det at sætte apache op kræver, at man gider at læse en smule og forstår at sætte sig ind i nye ting.

Og når man er 13 år har man sgu ikke nok kendskab til hvordan httpd.conf og andre filer skal tilrettes. Dette foregår på engelsk og når vedkommende ikke engang gider kigge denne fil igennem, kommer det aldrig til at fungere.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 27-06-02 19:56

Nej Jeg siger sku ikke at jeg ikke gider at læse noget...
Hvor gammel er du Sæt dig bare lige ind i det hele på Engelsk... Ja den er fin med dig jeg gider godt at læse jeg er sku lige glad med hvor meget jeg skal læse... Bare ikke lige på Engelsk.
Hvis du skal skrive noget så skriv da noget Positivt..
Hjælp eller hold kæft.. TAK
Hilsen Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 28-06-02 12:36

-Er der nogle der ved hvor jeg kan finde noget dokomentation..
på APache på Dansk på nettet..
Jeg skal bare have det sådan jeg jeg kan læse og køre det trin for trin
Fra start til bund...
Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 02-07-02 12:51

Prøver at se på det.....
Tager på ferie nu så vender tilbage om 14 dage....

Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-07-02 22:07

Meget meget snu må man sige du er Zonker
mhvejsel tager på ferie i 14 dage,lige nok til at dit formodet svar som er blevet afvist en gang,automatisk bliver godkendt,og du får tilskrevet de 264 point,selv om mhvejsel ikke var tilfreds med svaret,for så vil han jo have godkendt den ikke.
men tillykke med de snedige point

Godkendelse af svar
Fra : mhvejsel

Dato : 06-07-02 19:50

Tak for svaret strarup.
Hvis der er nogle som vil have hjælp af mig så kontakt mig på info@mhvejsel.dk