/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder fra kamera til pc!
Fra : Chrillemand
Vist : 524 gange
65 point
Dato : 28-07-04 22:10

Davs derude!

Jeg har et Kinox V3000 digitalt kamera, og når jeg sætter det til computeren, dukker et vindue op, hvor jeg kan vælge at få vist et diasshow af billederne, åbne mappen med billederne, udskrive billleder, og kopiere billederne til et mappe på computeren. (plus "foretag intet" og "Afspil," da jeg har film på kameraet også.

Og når jeg så klikker på at kopiere billederne til et mappe på comouteren, så sker der ikke noget. Og det har virket før (Før jeg formaterede) og jeg så fik muligheden for at vælge ud i billederne, og give dem alle sammen et titel.

Hvordan får jeg det til at virke igen?

PS har installeret den medfølgende software!

PPS. Jeg kan bare åbne mappen med billederne, og kopiere dem over, men den anden måde et lettere!

Håber i kan hjælpe!

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 28-07-04 22:14

Hmm.. Du kunne jo prøve at geninstallere den software - og selvfølgelig opdatere dit Windows fuldt efter du har formateret.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-07-04 22:18

har prøvet at geninstallere, men det virkede ikke. Prøver at opdatere!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-07-04 23:02

Hej Chrillemand !
Forleden havde jeg et lignende problem, også efter formatering, det er ganske vist et andet kamera, men -
Du skal først sørge for at slette/afinstallere den software du har til dit kamera, for derefter igen at installere det på ny, så tror jeg det igen virker.
Hvis du blot installerer "ovenpå" den gamle installation er det ikke sikkert du får det hele med, det løste i alt fald mit problem.
Held og lykke med det mvh Benny

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 65 point
Dato : 29-07-04 05:45

Hej Chrillemand
Jeg har prøvet noget lign.
Nu skriver du ikke hvilken windows version du har, men jeg har winXP og jeg kunne på et tidspunkt, heller ikke finde mine billeder.

Det vindue der dukker op er windows eget program, som satte min software til kameraet ud af funktion. Jeg ved ikke hvorfor, men hvis du får dine billeder vist gennem windows, gemmer win dem i en mappe langt nede i c:drevet, jeg kan ikke lige huske adressen, men du kan prøve at lede sti-finder igennem.

NU har jeg vænnet mig til KUN at få mine billeder vist gennem kameraets software.
Når vinduet fra XP dukker op, trykker jeg på "foretag intet" og lukker det ned og så trykker på min genvej til det software der følger med kameraet, det virker hver gang og så har jeg styr på hvor mine billeder skal gemmes, når jeg har kigget dem igennem.

Du skal dog lige gøre som bennymanden skriver, afinstaller din nuværende version af din sofware og geninstaller.

Dette var min metode, jeg ved ikke om det hjælper, men held og lykke med det
fra maya123 og god dag

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-08-04 09:05

Jeg Kører XP!

Og jeg har prøvet at afinstallere programmerne, men jeg kan ikke fjerne sleve driveren til kameraet. Og det virker stadigvæk ikke.

Der er heller ingen opdateringer!

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-08-04 17:25

Har forsøgt med forskellige programmer, bl.a. Ulead Photoexpress. (kameraets egen program) Men fandt til sidst mit printer program. Det har ikke de samme muligheder som windows' guide har, men det virker....... Så tak maya. Du sagde ikke direkte, men at prøve at finde et andet program var det jeg kunne se ud af, her en månedstid efter.

Der er ingen grund til at det står ubesvaret, selvom ingen har svaret helt rigtig. Så hemed er dit svar accepteret!

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 27-08-04 18:39

Jamen, jeg skriver mange tak, ærgeligt at vi ikke helt fik det opklaret.
Du kan jo prøve at stille spørgsmålet igen senere, der kommer jo hele tiden
nye folk på kandu og det kan være at en kan give dig en bedre løsning.
Trods det vil jeg ønske dig god weekend.
Venlig hilsen maya