/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gude græstrimmer -- selvopspoling af trå~
Fra : funck1
Vist : 8817 gange
200 point
Dato : 27-07-04 14:30

hejsa
vi har købt en gude-græstrimmer -- med to "liner" --den er har halvaftomatisk fremføring af linerne .......... Da den spole der var med, var opbrugt , ville vi gerne selv kunne spole ny snøre på, da vi har en del der passer i tykkelsen ... men det vil altså slet ikke virke --hverken med to eller en snøre . Den sætter sig fast hele tiden ..
Er der nogen der kan hjælpe med en måde det sku' ku' la' sig gøre på ....
Det kan da ikke passe at man SKAL købe en ny spole hver gang der skal mere line på ??
mange hilsner Funck1

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-07-04 14:53

Det kan sagtens passe. Producenten skal også leve.
Torben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-04 14:56

Kender ikke den model, men det er ikke alle trimmere der kan sættes snøre på, der skal hele spolen skiftes.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-07-04 15:03

Vær sikker på det passer.På 3 år kører jeg på Nr 12 spole.
Det er et hestearbejde at få tråden på den gamle spole,men 4-5 spoler om året,
må jeg betale mig fra,og selvom du får tråden rigtigt på en tom spole virker den ikke godt,tro mig,
har hekset med det møg indtil jeg overgav mig og købte nye.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-07-04 15:49

Hørt Keldd. Man kan blive så EDDERRASENDE på de MØJ-tråde.
Så funck1: alt efter temperament køber du en ny spole på et tidspunkt!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 27-07-04 16:19

ja --- men den kan kun køre ganske kort tid ---ikke haven rundt !!!!! ---så er spolen tom
Det kan da ikke passe ---
Hilsen Funck1

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 27-07-04 16:42

HJÆÆÆÆLP
nu føler jeg mig faktisk dårligt behandlet at butikken som vi købte græstrimmeren i .
Jeg ringede for at høre hvad en ny spole med tråd kostede --- Jeg fik så det svar , at dem havde de da ikke hjemme .... De kunne bestilles hjem til ca 56 kr. pr stk .. Men det var meningen at man SELV skulle købe noget tråd og snøre på ???????????
hva' mener I ????
Mange hilsner fra Funck1

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-07-04 16:52

Jamen det skal du jo så nok gøre, men det er svært at få tråden rullet på så det ligger rigtigt, og stramt nok.
Men hvis du ikke kan få det til at virke, kan det snart blive dyrt hvis en spole til 56 kr. ikke når haven rundt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 17:13

Har du spolet den rigtige vej rundt.
Vender alting rigtigt.
Ligger linerne "pænt" og stramt.
Jeg har ikke sådan en, så det er bare en tanke.
Men jeg må nok købe en så jeg kan finde ud af princippet - lidt nysgerrig.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 27-07-04 17:19

Hvis du selv skal spole tråden på skal der da være en brugsanvisningen. Hvis der ikke, skal du tilbage til forretningen og have den. Jeg tror faktisk at det iflg. en eller anden forbrugerlovgivning kan betragtes som en fejl ved maskinen hvis der ikke er en brugsanvisning på dansk eller skadinavisk.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-07-04 17:24

Jeg var lige ude og rode nogle papirer frem.
Valex B 800,vandt i"Tænk"en test med andre trimmere,den er på 400Watt,jeg kan ikke huske hvad den kostede,
men jeg mener 4 ruller koster 125Kr. Forhandler 97373450.
Jeg har prøvet forskellige,men den her vil jeg nødigt undvære.Okay,den kan også drille,men vi bliver hurtigt gode venner igen.
Så funck1,til dit spørgsmål om hvad vi (jeg) mener,strit den ud og køb den her.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 27-07-04 17:25

hejsa igen ... Der er en TYSK brugsanvisning med... Men der står kun at man skal skifte ( købe en ny) spole --- I butikken sagde man jo at jeg selv skulle skifte tråd.
den ene spole der var med ... virkede slet ikke ... Butikken sagde , da jeg foreslog at levere trimmeren tilbage, at det kunne der ikke være tale om ... ( jeg blev også spurgt om den havde været billig --hvad jeg ikke mener kommer sagen ved)........... Men de ville da gerne sælge mig en anden trimmer!!
Hilsen Funck1

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-07-04 17:32

Du kan jo fortælle dem, hvad dårlig reklame gør for en butik - og at du nok skal sørge for, at de får det, hvis ikke de kan behandle folk ordentligt. Det er simpelthen for dårligt, at de prakker folk ting på, på forkert grundlag. Og der SKAL være en brugsanvisning på dansk.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 27-07-04 18:36

http://www.forbrug.dk/klage/3/fejl-og-mangler-ved-varen/ kan du læse om fejl og mangler ved en vare. At den ene spole ikke virker er klart en fejl, så den skal du da have erstattet. På www.forbrug.dk kan man bl.a. også finde oplysninger om at man har krav på en dansk brugsanvisning, medmindre det ved handlen blev oplyst at der kun var en tysk brugsanvisning.
Er der andre bukker i nærheden der sælger samme græstrimmer? Så gå derhen og forhør dig om hvad de foreslår. Eller ville jeg sætte mig grundig ind i reglerne og tage dem med hen til forretningen næste gang.
Else

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-07-04 20:27

Jamen emesen,(så ikke dit indlæg før nu)du skal da bestemt købe een,men jeg er bange for det ikke er nok.
Ser du de er sikkert forskelligt ringlet op allesammen.
Der er nogle med to snører(Een tråd hvor man bruger de to ender)så skal man have fat i midten af tråden, den ene ende den ene vej,den anden ende den anden vej.Så kommer det morsomme,når spolen skal på ,har man måske gjort det omvendt.Og spoler der er brugt er slidt i automatikken,plastic altsammen,undtagen fjederen der ryger langt væk,
når der går hul i plasticen.Så nye spoler,ihvertfald på dem jeg har haft med at gøre,det andet kan resikkère et alvorligt
pillemisbrug.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 21:04

Ok Keldd - jeg beholder min gamle selvudhivermodel lidt endnu.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-07-04 22:45

Ah,emesen,tag det som en udfordring,køb et par stykker ha ha.
Nå,hvad pokker,solen skinner langt om længe,hvad mere kan man så ønske sig.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 03-08-04 00:23

DEt burde overhovedet ikke være noget problem at sætte ny snøre på. Tag snørehovedet af of læg en snøre dobbelt. Sæt den ind i startskribben. På hjulet kan du se, hvilken retning snøren skal vikles på. Når de er ved at passe, sætter du enderne over for hinanden i de skrib, der er på snørehjulet. De sidder der for at hjælpe dig indtil hjulet er på igen. Derefter kan du sætte hjulet på maskinen og starte den op igen. Det tager max et kvarter og så virker det.

Med venlig hilsen
Peter
www.bottruphavemaskiner.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 00:38

Ja den du har gjort det med,men prøv med en Valex,så skal du nok få kam til dit hår.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 03-08-04 10:49

Kom med dyret. Så skal jeg klare dit lille problem.

Peter.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 12:15

Ha ha,nu ved jeg ikke om det er mig(Keldd)eller trådens ejer(Funck1)der kan komme,men lad os gå ud fra det er os begge to.
Men ser du Peter,Valexens dåse kan du måske få tråden på,men den plasticdut man trykker på(ned mod jorden,fast anslag)er slidt op,når tråden er brugt,så der SKAl ny dåse på.
Jeg siger tak for det generøse tilbud,og vil have dig i baghovedet hvis der er noget i min "maskinpark"der kikser.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 03-08-04 23:34

Generalt lyder det meget som om at det er noget billigt lort i render rundt og bruger, men dog forventer man da i det mindste at det virker bare lidt tid. Mit forslag er til hver en tid, at købe en benzinbuskrydder, med en ordenlig kaliber snøre, de virker! Men det er selvfølgelig helt afhængig af om man skal fjerne en halv hektar brændnælder eller om man bare skal trimme kanter på sine 200m2 græsplæne.
Hvis man har problemet med at snøren brænder sammen inde i trimmerhovedet, kan man købe noget snøre med aluminiumsstykker i, det brænder ikke så nemt sammen.