/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon printer BJC-2100
Fra : bentedorrit
Vist : 818 gange
150 point
Dato : 26-07-04 10:24

Hvad kan der dog være i vejen med min printer, som ellers har fungeret upåklageligt.
Nu siger den "Der er opstået en BJ-patronfejl. Isæt BJ-patronen korrekt og luk printerens frontdæksel". Det skete ikke i forbindelse med patronskift - og jeg har efterfølgende taget patronen ud og sat i igen flere gange. Jeg mener bestemt at den sidder korrekt. Jeg har også forsøgt mig med en helt ny patron.
Ved at slukke på kontakten og tænde igen kan jeg høre at printeren initialiserer - men den siger ikke helt som vanligt.
Er der nogen, der har et bud på hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 10:39

I forbindelse med hvad ...... skete det.
Har du flyttet datakablet.
Har du installeret et program som bruger udprint.
Har du været i >denne comp>egenskaber>hardware/egenskaber........er nogen gule markeringer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 10:44

Det kan være, at der er en fejl på printerhovedet. Prøv at udtage dettte og rengør forsigtigt kontaktpunkterne på printerhovedet.

Kommentar
Fra : bentedorrit

Dato : 26-07-04 22:26

Tak til Emesen og BjarneD for jeres kommentarer.
Jeg har forsigtigt forsøgt at rengøre kontaktpunkterne på printerhovedet - men desværre hjalp det ikke.
Jeg har ikke installeret noget nyt program og jeg har ikke rørt ved datakablet. Den funktion der hedder "Printerovervågning" angiver "Brugerindgreb" under punktet "Status" og det har jeg svært ved at forstå, for jeg har ikke pillet ved noget og i går aftes var der ingen problemer med at skrive ud. Her til morgen ville jeg igen printe noget ud, men det kan ikke lade sig gøre, fordi printeren nu fortæller mig at patronen ikke er sat korrekt i. Der er heller ingen andre, der har rørt ved printeren. Det er rigtig træls - så det ender nok med at jeg må skrotte den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 22:32

Et nyt printhoved ville nok være en løsning, men det koster fra 300- og opad så det afhænger jo af hvor tilfreds man er med printeren.

Kommentar
Fra : bentedorrit

Dato : 26-07-04 23:15

Jeg har været meget tilfreds med printeren. Men en ny printer kan fås for kr. 399,- (Canon Bubblejet i250). Jeg ved godt nok ikke om der medfølger printerkabel eller om jeg kan bruge det jeg har i forvejen.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 26-07-04 23:24

Hvis du har brugt USB kabel skulle du jo sagtens bruge det samme, men det er nu heller ikke sådan et kabel der vælter budgettet
Jeg har skiftet begge printhoveder i min Canon BJC6100, men det er også en af de dyrere blækprintere med 2 printhoveder og selv om den larmer som et tærskeværk så er det svært at finde en blækprinter der er bedre og med rimelig økonomi i blækpatronerne.

Godkendelse af svar
Fra : bentedorrit

Dato : 31-07-04 10:21

Tak for svaret BjarneD.
Jeg bøvler stadigvæk med printeren, men er nu nok mest indstillet på at købe en ny printer. Jeg har selvfølgelig også overvejet kun at købe et nyt printhoved, men det ville være ærgerlige penge hvis det så efterfølgende viser sig at printeren stadig ikke vil makke ret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-07-04 10:28

Jeg forstår fuldt ud din bekymring og jeg havde selv lidt kriller i maven da jeg brød indpakningen på det nye printhoved. Det er nogle penge, at smide ud hvis det ikke virker.
Ud fra min erfaring med især Canon printere vil jeg mene at du har en fejl på printhovedet eller på syncroniseringen af selve udprintningsfunktionen og på så billig en printer kan det nok ikke svare sig at gøre mere ud af det med mindre man er helt vild med at rode med teknik.
Hilsen
Bjarne