/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HP bærbar går ned under opstart.
Fra : ludo_102
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 25-07-04 16:43

Hej
Jeg har en HP Pavilion bærbar commputer, som er brudt sammen. Når jeg starter computeren kommer skiltet, hvor der står Windows XP, så kommer der pludseligt en blå skærm, hvor der står noget jeg ikke kan nå at læse.
Jeg har prøvet at reparere Windows XP ved hjælp af Windows XP cd'en, men det virker altså ikke.
Jeg har den sidste tid haft nogle forskellige problemer med computeren, så som at Internet Explorer ikke altid har virket og computeren generelt har kørt meget langsomt.
Nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får computeren op og køre uden at skulle være nødt til formatere hele harddisken?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 25-07-04 17:00

Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : ludo_102

Dato : 25-07-04 17:11

Ja, den gør det samme. Enten blå skærm eller også står der bare en makør og blinker, som der ikke er noget styresystem på computeren...

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 25-07-04 17:16

Hvad med - igen - at prøve at geninstallere winxp?

Kommentar
Fra : ludo_102

Dato : 25-07-04 17:27

Jeg har prøvet 2 gange. Problemet er jo at jeg gerne vil beholde det der ligger på harddisken. Hvis jeg laver en ny installation så er der vel ingen af de programmer jeg har til at ligge der virker og man formaterer vel egentlig hele harddisken når man laver en hel ny installation...

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 25-07-04 17:31

nej, du burde kunne geninstallere windows uden at formatere harddisken.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-04 17:31

Det kan betyde en defekt harddisk.

Kommentar
Fra : ludo_102

Dato : 25-07-04 17:40

Det er jeg også lidt bange for,men jeg har kun haft den i 2 måneder. Jeg må lige snakke med dem der har solgt mig den. Jeg har nemlig betalt dyre domme for en garanti. Den kan jeg lige få udnyttet så. Kan man redde data fra en defekt harddisk?

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 110 point
Dato : 25-07-04 17:47

Det er utrolig sjældent at det er en ødelagt harddisk, der er skyld i denne slags problemer.
Men hvis du ikke på nogen måde kan få gang i den, så kan jeg da ikke se anden udvej end at formatere skidtet og genindlæse windows. Ærgerligt med de tabte data, og igen kan man spørge sig selv om, hvorfor man dog aldrig får lavet den backup!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-07-04 18:53

Tyder på bad sectors på harddisken

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-04 18:57

Det er muligt at redde data, bare hd snurrer rundt.
Undersøg om din garanti også gælder dette.

Godkendelse af svar
Fra : ludo_102

Dato : 25-07-04 20:23

Tak for svaret wibbi.