/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Postscript printer - registreringsdataba~
Fra : LEXeBus
Vist : 667 gange
220 point
Dato : 25-06-02 11:59

Jeg har ledt i registreringsdatabasen for at finde en streng der giver værdien til "Konverter grå tekst til Postscript grå". Problemet er en specielt tilrettet driver der fjerne en del muligheder for brugerne.

Jeg bruger Generic Postscript Driver 1.0.6 fra Adobe.com for at kunne bruge denne indstilling, men vil gerne bruge fabrikantens driver. Systemerne er Win NT4, Win 2000 og Win XP.

Printeren er en PS3 netværks farveprinter, og er temmelig dy at bruge til s/h dokumenter når der er grå i dem. De bliver nemmelig printet med farver.

Versionerne af Adobe-driverne er ens, så jeg burde kunne styre denne indstilling.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 25-06-02 18:21

Det er derfor jeg bruger den driver. Printerkontrolleren er af nyere dato end den du har. Model Fiery X3e.

Problemet med de nyere drivere er at Fiery har lavet en eller anden GUI-funktion der ændrer udseendet af driveren totalt. Det gør det umuligt at bruge denne funktion, da Fiery har skjult siden/ændret indholdet på siden.

Jeg vil lige sige at jeg taler med Fiery's udviklingsafdeling i USA forbindelse med samme problemstilling, godt nok gennem en englænder, men der er utrolog lang vej fra udvikling til handling. Derfor er jeg ude efter en metode der kan ændre funktionen uden at åbne det grafiske interface til driveren - hvor jeg ikke kan ramme den.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 25-06-02 18:25

Kære Ammitz

Jeg glemte at takke for dit indlæg, det var faktisk et godt bud.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 25-06-02 23:21

Jeg leder også selv efter sådan et værktøj......

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-06-02 23:58

Hej Lexebus

der er en del freeware registy's tools her -->
http://www.webattack.com/Freeware/system/fwregtools.shtml

umiddelbart ser det ud til at programmet --> RegShot ka'

og her er der nogle freeware system monitorings programmer -->
http://www.webattack.com/freeware/system/fwmonitor.shtml
Syslog og InstallWatch Pro, skulle også kunne gøre noget i den stil.

du ka' også ta' et kig under "motorhjelmen" på driveren, og f.eks se hvilke filer den bruger er associeret eller afhængige af, eller kigge på selve dll filene og se hvad de har at tilbyde.

hvis du har downloadet MS platform SDK, er der en utility der hedder Dependency Walker, der ka' fortælle noget om det.

håber det ka' bruges...

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 12:32

Hej igen,

jeg kom til at tænnke på at i en drivers inf fil, står der et ClassGuid fx. som det her -->
ClassGUID={36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}

der er også er andet eksemple her-->
det her er et eksempel fra Microsofts USB Massstorage driver til Win 98's eksempel UMSS -->
---------------------------------------------------------------------------------
%USB\VID_054C&PID_0023.DeviceDesc%=SonyCDRW.install,USB\VID_55AA&PID_1234
%USB\VID_054C&PID_0023.DeviceDesc%=SonyCDRW.install,USB\VID_04CE&PID_0002
%USB\VID_04E6&PID_0001.DeviceDesc%=ImationLS120.install,USB\VID_04E6&PID_0001
%UMSS\DISK.DeviceDesc%=umsspdr.install,UMSS\DISK
----------------------------------------------------------------------------------

har du prøvet at søge på de numre der følger med din printer driver i registry,

jeg tror der vil være en stor chance for at finde dem i registry, ved evt. at bruge ClassGuid numret, eller dens VID eller PID strings/strenge.

håber det ka' bruges....

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 20:30

Hej LexeBus,

har du fundet ud af at løse problemet... eller driller det stadig væk?

Mht. til programmet dependency walker behøver du ikke downloade Microsofts Platforms SDK, du ka' også hente den her og også få infomation om programmet, samt downloade den -->
http://www.dependencywalker.com/
desuden er der også her en FAQ (oftest stillede spørgsmål) til den -->
http://www.dependencywalker.com/faq.html

den ka’ også downloades her
http://www.webattack.com/get/dependencywalker.shtml
og ka’ bl.a. andet se et skærmbillede af den her
http://www.webattack.com/php/appinfo.php?go=/screenshots/dependencywalker. htm&id=100989&r=s

i tilfælde af at du ikke har Microsofts Platform SDK, og synes den er noget stor at downloade...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : smik

Modtaget 220 point
Dato : 30-06-02 17:51

Hvorfor bruger du ikke nyest driver fra adobe og installeret ppd'en til din rip eller gå efi.com og se om der ikke skulle være nyre driver eller værktøj for de læger til fri download. Da jeg har arbedet med farvekopimaskiner i mange år og især fiery rip.

Mvh.
smik

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 01-07-02 23:04

Jeg har fået en opdatering til RIP'en, så virker "smik"'s forslag/kommentar pludselig igen - jeg kendte godt denne løsning - har brugt den i flere år. Har samtidigt haft møde med en fra EfI, der lover at bringe denne helt til tops, da det er alle deres RIP'er der har dette problem. Men deres nye patches åbner for muligheden igen. De vil lave nye drivere til Ricoh hen over sommeren - dernæst de andre producenters (sikkert kun mod betaling).
Jeg fandt løsningen selv efter 4 tunge timer (det tager lang tid at teste på flere servere, og flere printere på samme tid). Tak for jeres gode forsøg....
-Og det hjalp intet at lege/pusle med registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 10-08-02 16:24

Dem skal vel lukkes....

Delvom jeg "selv" fandt løsningen, bør jeg vel tildele lidt point til den der havde det bedste bud....
-smik... skriv til mig en dag, vi har en del til fælles.

/LEX

Godkendelse af svar
Fra : LEXeBus

Dato : 10-08-02 16:25

Tak for svaret smik.

Kommentar
Fra : smik

Dato : 10-08-02 19:23

Hej Lexsbus

Du kan lige få min e-mail adrs. sorenmik@hotmail.com.
Så kan vi lige skrives ved ang. efi og Ricoh farve maskiner

Kommentar
Fra : smik

Dato : 10-08-02 19:23

Hej Lexsbus

Du kan lige få min e-mail adrs. sorenmik@hotmail.com.
Så kan vi lige skrives ved ang. efi og Ricoh farve maskiner