/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
høj vandstand i toilettet
Fra : storsand
Vist : 4508 gange
100 point
Dato : 23-07-04 23:19

Vi har problemer med høj vandstand i toilettet, selv om vi har "opereret" både med kaustisk soda og toiletslange. Det går meget langsomt med at skylle ud.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-07-04 23:22

Så skynd dig lidt mere, hvis det går langsomt

Afløbet må være stoppet lang væk fra selve toilettet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-07-04 23:27

Hvis I har septitank kan det tænkes, at den skal tømmes.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-07-04 23:28

Kig i din afløbsbrønd, hvis du har en sådan, så må du kunne se om der overhovedet kommer noget ud til den offentlige kloak. Det siver sikkert ganske langsomt, og så er der noget galt. Tilstoppet !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-07-04 23:31

Hold dig langt væk fra kaustisk soda ,og som jakjoe skriver,der er en forstoppelse i hovedafløbsrørene.
Send bud efter en trykspulevogn.hvis du ikke kan klare det med en svupper.
Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-04 23:31

Det betyder at afløbet er stoppet et eller andet sted.
Hvis Det er koblet på offentligt kloaksystem er det sikkert et sted på din "egen" rørstrækning der sidder "en prop" papir højst sandsynligvis.
Og Hvis du selv har sceptiktank eller lign. er problemet det samme, men derudover kan der være noget der stopper i tanken, eller den er blevet for fuld og trænger til at blive tømt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-07-04 23:34

Eller din tricktank er fuld ,qfha,er inde på det samme.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 24-07-04 00:31

Hej storsand.
Der er flere kvalifiserede svar, enten er det noget med din tricktank/septictank eller et tilstoppet afløbsrør, sikkert et stykke fra toilettet, når det foregår som du beskriver.
Hvis der ikke er brugbare svar imellem må du beskrive din afløbssituation lidt bedre for at vi kan hjælpe dig. Som Keldd skriver, smid det der kaustiske soda langt væk, det skader langt mere end det gavner.
Enten en "tømning" eller en kloakmand med en spuleslange.
Lad os høre mere i morgen mvh Benny

Kommentar
Fra : theking

Dato : 24-07-04 00:35

Dét lyder mere som om skyllekanalerne i skålen er tilkalket, eller at svømmeren er tilstoppet.
Kan du ikke beskrive problemet lidt mere detaljeret.
Mvh. The King.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-07-04 00:48

Øh, det har vel ikke noget med at gøre, at vandet ikke vil synke efter der bliver skyllet ud, the king

Kommentar
Fra : storsand

Dato : 24-07-04 10:54

Tak for svar alle sammen, vi må nok ringe efter en kloakmester ser det ud til!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-07-04 11:02

storsand> Hvis du har fået svar, lukker du spørgsmålet til den du synes der rammer bedst med svaret.
Øverst til højre i svaret: Accepter som svar.

Held og lykke med kloakmesteren.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-07-04 19:18

Se i telefonbogen efter en trykspulevogn,ikke efter en kloakmester ,
han ringer efter en trykspulevogn.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-07-04 23:40

Hvordan endte historien storsand??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-04 23:43

Der bliver suget og suget

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-07-04 23:50

Hva` så jakjoe,den er lidt stille iaften,de fleste har nok fået solstik.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 00:03

hvis sommeren fortsætter på den måde

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-07-04 00:15

det gør den, det gør den,vi skal tidligt op i morgen
godnat.
Hilsen Keldd.