/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Nogen der kender Fabuland????
Fra : BlackieH
Vist : 2937 gange
50 point
Dato : 23-07-04 00:15

Jeg ligger inde med lidt Fabuland (legetøj fra Lego af ældre dato)...
Jeg tænker lidt på at sælge det, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der overhoved ved hvad det er???

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-07-04 00:23
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-07-04 08:40

Som du selv skriver ved du at det er legoklodser.
Hvis det er ordet Fabuland, du tænker på ville jeg oversætte det til Fantasiland.
Det er formentlig taget af ordet fabulere , som betyder fantasere, hvilket er det børn og andre gør når de leger med lego. I Fabuland er det kun "dyr" der bor der, så der skal lidt fantasi til at lege at fru kanin går til købmanden efter mælk.
Du kan evt. kontakte Lego for at få den helt rigtige forklaring
http://www.lego.com/legoland/billund/Contact/default.asp?locale=1030

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-04 06:38

Jeg tror vi er en del der kan huske det, men som Ans skriver er Fabuland kun beboet af dyr, så det er nok bedst til børn i 3-4 års alderen - de leger også med det nye "Peter Plys" lego, og det er jo også dyr.
Husker Fabuland fra da mine egne børn var små, min datter havde meget fornøjelse af det, men det var vist også noget af det første lego lavede, der var med "tilbehør". Min søn er 6 år yngre og da havde "Sørøverland" gjort sit indtog, så.....
Men jeg tror der er en del nybagte forældre og især bedsteforældre, der kan huske det, så det kan sikkert godt sælges.
Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : BlackieH

Dato : 27-07-04 10:10

Tak for svaret TheRipley.

Kommentar
Fra : dan9e

Dato : 16-08-04 19:40

Hej BlackieH
jeg vil muligvis gerne købe noget fabuland men du kan jo skrive til mig hvis du er interreseret.

hilsen
Dannie
san9e@hotmail.com

Kommentar
Fra : Therese05

Dato : 19-09-07 13:58

Hej BlackieH.
Du kan tro jeg blev rigtig glad, da dit spørgsmål dukkede op. Jeg leder nemlig med lys og lygte efter noget Fabuland. Jeg havde det selv som barn, og synes nu det kunne være sjovt at give videre. Skriv endelig til mig, hvis vi skal handle.
Mvh. Christel

christel.larsen@skolekom.dk