/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Føler til varmtvandsbeholder
Fra : websie
Vist : 1051 gange
65 point
Dato : 19-07-04 17:57

Hejsa

Vi har netop fået installeret en ny varmtvandsbeholder, men den føler der sad i den gamle kan ikke bruges i den nye er der en der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en sådan billig. VVS'eren siger det skal være en termostat med løs føler, den skal komunikere med vores gasfyr (nefit Turbo). Vi har prøvet vores lokale elektriker og han har en, men den koster vingespidserne af en jetjager, så hvis der er nogen der har nogle gode råd så siger jeg på forhånd tak.

webs

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-04 18:23

Jeg kan ikke forstille mig at den gl. ikke kan sættes på, det må være et spørgsmål om gevind eller dykrør der skal tilpasses. For Nefiten skal jo bare have besked om temperaturen er opnået eller ej.
Men ellers kan elektrikeren vel også skaffe en billigere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 19:19

Det du mener er dyrt kan jo være en normal pris, hvem ved.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 19:27

Hvis dit nye fyr er med elektronisk regulering af varmtvandstemperatur, så kan du ikke bruge den gamle thermostat som er mekanisk/elektrisk.
Der findes flere slags standard elektroniske følere og det må stå i din vejledning, hvilken type du skal bruge. Den skal sidde 2/3 oppe i røret eller 1/3 nede i røret alt efter hvad vej varmtvandsbeholderen sidder.
Eyvind.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-04 20:23

Eyvind, det er ikke et nyt fyr, men varmvandsbeholder, og hvis den har et hul til dykrør, så er det bare et spørgsmål om at få den gamle føler sat der.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 20:33

Ja jeg læste - og tænkte på noget andet.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 04-08-04 00:46

Prøv det her TLF NR. 44943386 KL 8-16 Mandag-Fredag VVS Firma