/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
att: CLAN ---geden
Fra : toffemis
Vist : 413 gange
1 point
Dato : 19-07-04 11:27

Hej igen...
Jeg prøvede med levende agn sidst vi var ude og fiske... Og der gik ikke 30 minutter før end jeg havde en gedde på krogen. den vejede "kun" 2 kg. men den var flot og sjov at hive op...

Jeg satte to kroge i aborren een lige foran den første rygfinne og een lige efter samme finne.... det gik godt, fisken svømmede helt ubesværet...
Jeg vil prøve det med at "sy" langs fisken, men først skal jeg have fat i en nål eller noget...
Hvordan sætter du forfang på når fisken er fæstnet sådan?

igen... tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 20-07-04 17:22

Hej Toffemis

Jeg agner altid første krog (enten en stor enkelt krog eller en tre-krog) i munden på agnfisken og den anden (altid en tre-krog) lige under første finestråle i rygfinnen.
Hvis du bruger skaller til flådfidkeri, skal krogen sidde i læben. Bruger du skaller til at kaste med (se mit indlæg om sandartfiskeri på denne side) er det en fordel at bruge en tre-krog , hvor alle kroge sidder i munden.

Du kan selvfølgelig sy fisken på dit rig, med et er besværligt, noget nasset og ikke en let opgave under natfiskeri. Men en agnnål til at sy med, kan du købe hos de fleste grejpushere for nogle få kroner.
Det kan også lade sig gøre at stikke en løkke genem munden, ud af det ene gællelåg, oven nakken og tilbage gennem det andet gællelåg og tilbage til en swirvel i forfanget. På denne måde opnår du de fordele der er med at "sy" så fisken ikke falder af i kast og du kan montere en tre-krog i både mund og ryg.