/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvad er problemmet??
Fra : Frostie
Vist : 356 gange
40 point
Dato : 18-07-04 21:30

Min Jog FS, vil godt starte men ik kører. Den ka godt stå i tomgang, men når man gaser op er det ligesom den drukker. hva ka problemmet være?

I knallerten sidder der:
Malossi Sport cylle
Hebo vario
Polini Star Traffic udstødning
Dyse 90 i Standart Karburator, det ska sige at den har kørt med den dyse før den fik problemer

ka så godt være dysen som er årsagen til problemet??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-04 22:39

For 'fed' blanding ? Skift til mindre dysse !

Nærmere et tændings problem, tjek dit tændingssystem og/eller tændrør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-04 01:01

Nej molokyle, det er nok værken tændingssystem eller dyse, da den kan gå i tomgang, men en svømmer der hænger eller en dyse der er stoppet.
Skil karburatoren ad, og gennemblæs alt med trykluft, specielt dyserne som du skal have ud.
Det kan også være membranen der er defekt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-07-04 15:23

Måske kan det være at den får for meget luft...Min startede også fint og kørte i tomgang, men så snart jeg gav den gas døde den, medmindre at jeg gjorde det lige så stille........Det var luftskruen der sad for langt ude...

Men som palle skriver lyder det som en stoppet karburator..Jeg havde hot 50 (min helt gamle scooter) som også pludselig gjorde det.Det var karburatoren der var stoppet..Det var ikke engang skidt, men det var en slags rød cele`agtigt masse der sad i den..Fandt ud af senere, at det var karburatorvæske som havde gjort det..Købte nemlig det farvede dvs det lyserøde...Snakkede med en mekanikker om det og han havde rent faktisk hørt om det der......

Men hvad jeg så ikke forstår er, at du køre med en standart karb!!!?...Når du køre med tun, skal du mindst have en 17,5mm karb på, da din cyllinder bruger mere benzin og dermed også bliver varmere..Benzin køler jo, så hvis du er uheldig sætter stemplet sig på et tidspunkt hvis du ikke skifter...Så hvis jeg var dig ville jeg lige ofre de 500kr på en 17,5mm karburator...Så skal du bare se...Men ikke nok med det, så er du sikker på at det ikke sætter sig..

Vh Hvidtiger

Godkendelse af svar
Fra : Frostie

Dato : 20-07-04 18:17

Tak for svaret molokyle.