/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Har jeg lige købt et fjernsyn eller et u~
Fra : solgaard
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 17-07-04 20:59

Hej alle..

Var lige inde på shopman.dk for at kigge efter et tv da jeg så faldt over dette: http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=6523

Det ville jeg så gerne købe. men da jeg trykker videre på køb lidt længere nede på siden, står der lige pludselig untergestell efter navnet.. så har jeg lige købt et tv eller et undestel.?

hvis det var et understel skulle det jo være placeret under tilbehør.. men det er det ikke det ligger under fjernsyn og i produktbeskrivelsen står der ikke noget om understel.

og produktet er ikke at finde under tilbehør...

kan jeg forlange at få tv'et til den pris hvis det kun er understellet der dukker op.?

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-04 21:07

Jeg vil da mene du skal have fjernsynet. Et Toshiba 42 WP 27E står normalt i ca. 5.000 EUR, så det er da en god handel du har lavet der solgaard.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-07-04 21:11

Hej Solgaard.
Jeg har været inde og kikke på dit link, og jeg er sikker på du har købt et fjernsyn, endda med understel. Hele beskrivelsen passer jo på TV´et og at der ved købssiden står "untergestell" tror jeg blot betyder, at det hører med.
Så vær blot ved godt mod, jeg er sikker på du får et fjernsyn leveret.
Tillykke med det. mvh Benny

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 21:11

ja jeg må da indrømme at jeg bliver noget skuffet hvis der dukker et understel op..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 21:12

lyder lækkert bennymanden så først dit indlæg efter jeg havde skrevet..

og molokyle.. har du kigget på shopman.?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-07-04 21:12

Prøv og ring til dem hør hvad det er du har bestilt?

Shopman
Ring til os på tlf.: 61695000
(man-fre 9-15)
Telefon lukket idag pga. sygdom
(Hvis linierne er optaget, kan du sende os en e-mail som behandles hurtigst mail@shopman.dk)

Det ville jeg gøre.

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 21:13

Bliver lige i tvivl, vi er jo endnu ikke nået til Kassen !!!

Det ku' være du skulle spørge :
Citat
Selskabsform: Personligt ejet virksomhed. Ejet af: Michael Jensen

CVR-nummer: 25934407
Etableringsår: 2000
Adresse: Louisegade 16
9000 Aalborg
Kontakt os på telefon: 61695000 (Hvis du ikke kan komme igennem, så send en e-mail)

Officiel e-mail adresse: mail@shopman.dk
Officiel web-adresse: http://www.shopman.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 21:16

Michael G. Jensen er web-ansvarlig i følge : http://www.shopman.dk/0forretningsbetingelser.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 21:19

En-mands firma ?

http://www.shopman.dk/0warranty.asp her står :

Citat
Du behøves ikke bekymdre dig om noget som helst..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-04 21:19

Shopman har fået opmærksomhed for deres mystiske salgsmetoder.
Danmarks radio hjalp en kunde i et program med at få sine penge
tilbage. Ejeren af shopman var svær at få i tale, bortforklaringer
i det uendelige. Der ville jeg ikke handle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 21:23

..åbentbart heller ikke om det danske sprogs grammatik og stave regler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 17-07-04 21:23

Det er spændende hvad der dukker op, og til hvilken pris :::

NB: Der tages forbehold for prisændring på produktet såvel som fragten.

Men hvis ikke pris og vare lever op til det du forventer er det da godt at du bare kan sende skidtet tilbage igen:

Din sikkerhed:

14 dages returret
2 års reklamationsret
Transport forsikring
Din garanti for forudbetalte penge til Shopman:
Shopman garanterer at tilbagebetale kundens penge indenfor 14 dage, typisk indenfor få dage, såfremt Shopman's ydelse ikke lever op til det forventede. Hvis dette ikke sker indenfor 14 dage, modtager kunden kompensation på 10% af beløbet for hver påbegyndt uge. Shopman hjælper også kunden med tilbagebetaling fra leverandørerne, indtil dette er afviklet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-04 21:25

At sende e-mail til shopman er spild af tid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-07-04 21:28

Citat
Shopman garanterer at tilbagebetale kundens penge indenfor 14 dage, typisk indenfor få dage, såfremt Shopman's ydelse ikke lever op til det forventede. Hvis dette ikke sker indenfor 14 dage, modtager kunden kompensation på 10% af beløbet for hver påbegyndt uge. Shopman hjælper også kunden med tilbagebetaling fra leverandørerne, indtil dette er afviklet.

Den omtalte kunde i tv-programmet ventede i mere end tre måneder og fik kun sine penge tilbage fordi dr gik ind i sagen.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-07-04 21:29

Når de kommer med det kan du jo nemt se på pakkens størrelse om det er et TV der er tale om, eller kun et understel. Og hvis du har valgt at få det sendt pr. efterkrav, så nægter du bare at modtage det, og posten sender det retur.

Mvh.
d.Buus
Professionel postarbejder
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 21:32

Var lige inde og kigge på siden.
Du skal være forberedt på det måske er en fejl, for hvis du kigger længere omme på den side, er der et TV næsten mage til. Det hedder bare Toshiba 42 WP 16E i stedet, og det koster altså den nette sum af 52.366 d.kr.

Så enten er der en trykfejl i prisen, eller det er bare et understel du har købt.

Kommentar
Fra : skovfogeden

Dato : 17-07-04 21:41

tror det er euro i stedetfor kr det tv koster
http://www.idealo.de/preisvergleich/Product/67160.html

Så tror det er en bondefanger du har med at gøre. Skulle du vitterlig få det tv så send lige mig en besked for så skal jeg ha betilt et ozz

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 17-07-04 21:42

Har lige set lidt på shopman.dk, og tror ikke jeg ville handle der. Så lidt på dette kamera http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=80820 de/han sælger det til 1600 kr. mens alle andre sælger det for 30.000 til 40.000 kr. Og selvom det er en internet butik, og det er uden moms, så tror jeg ikke på at de/han sælge det for 1600 kr.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 21:59

nej det kan godt være at jeg var lidt for hurtig..

men stadig så kan de da ikke vise og eskrive et produkt og sælge et andet lige så snart man er kommet lidt længere i handelen..!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 22:17

Næ, det skulle man ikke tro, men ud fra hvad andre mener, er det åbenbart et af de mange internet firmaer man skal holde sig fra. Og hvis du har forudbetalt skal du så desværre nok være forberedt på at det kan være svært, for ikke at sige umuligt at få dine penge tilbage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 22:24

Jo, det gør man da masser af steder. Reklamerer for en ting og sælger en anden, mener jeg. Jeg støder da f.eks. tit på et eller ander med : Helt gratis XXX, men inden man er igennem 'tilbudet' koster det alligevel noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 22:36

har heldigvis ikke betalt noget endnu..

men prøver at ringe til dem på mandag..men er det ikke sådan at de skal give varen til den pris de skriver..? eller er der andre regler når de kun formidler.?

for jeg fik da engang en oksesteg i føtex til 5kr. fordi at mærket mmed prisen var sat sjusket på så det så ud som om at den skulle koste 5kr. den kostede så bare 295.. men jeg fik den da til 5 kr..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-04 22:42

solgaard

Før du handler (eller har du handlet), så kan du læse her http://16enhalv.tv2.dk/article.php?id=641110
og her http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/100604/shopman-tabte-sag-i-forbrugerklagenaevnet/

om kunder der har handlet med Shopman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-04 22:43

Har du ikke betalt ? Så er (Fra : dbl Dato : 17-07-04 21:29) da et glimrende svar på dit spørgsmål og løser dit 'problem'.

Jeg krydser dog alligevel fingre for, du har lavet en god handel solgaard

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 22:55

Det kommer vist an på om der et eller andet sted tages forbehold for trykfejl.

Så en udsendelse på en tysk kanal om en fyr der troede han havde købt en Ferrari, tror jeg det var.
Og det viste sig der manglede et nul i prisen, og han ville selvfølgelig have bilen, men der kom en længere retssag, som vist ikke er afluttet endnu, om hvem der har ansvaret for prisangivelserne når noget bliver annonceret til salg på nettet.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 22:57

ja man kan jo kun håbe men ringer nu til dem på mandag for at høre..

har ny også læst de artikler og så bliver man da først nervøs..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 23:00

jamen det har dem der laver hjemmesiden vel.. det kan da i hvert fald ikk være køberes ansvar..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-04 23:16

Nej, men det var mere hvis du ville gøre krav på TV-et selv om det viser sig at prisen er forkert.
Så vil det tyske firma jo helt klart holde sig til, at det var formidleren der havde lavet en fejl i annoncen.

Men umiddelbart tror jeg også du skal være glad for, at du ikke har sendt nogen penge.
For det ligner et rigtigt plattenslager-firma.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 17-07-04 23:36

ja helt sikkert... det er formidleren der har lavet en fejl..!

men jeg vil se frem til at ringe til dem på mandag..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-07-04 01:08

Hej!

Har I oplevelser (gode / dårlige) med firmaer - så kan det måske være en hjælp at kigge her og lave en ameldelse, så hjælper man både sig selv og andre - så kig her:

http://www.firmacheck.dk/?Soeg=shopman&Side=Soeg

Glæder mig til at høre hvad du har købt!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-04 06:17

Bjarne_H fint link men der mangler lidt om hvornår at de selv er blevet opdateret

men det kan jo også bruges som en linksamling

natmaden

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-07-04 06:22

Det er sku en skam at de behandler der kunder sådan, for idéen bag firmaet er jo god nok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-04 12:15

Nu er der gået en uge. Har du hørt noget solgaard ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-07-04 16:20

næh ikk andet end jeg er 100% sikker på at det er et understel så har aflyst handelen..

jeg har også lige købt et andet tv: 46" Thomson..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-04 16:25

Ok. ...lukketid ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 31-07-04 15:46

Tak for svaret molokyle.