/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
MS PhotoDraw
Fra : SDL
Vist : 571 gange
75 point
Dato : 16-07-04 13:15

Jeg har installeret Office 2000 incl. MS PhotoDraw, men jeg kan ikke åbne PhotoDraw. Alle de andre programmer i office pakken virker super incl. FrontPage. Jeg kører MS XP Pro
Fejlbeskrivelsen er: Microsoft PhotoDraw application og vil sende en fejlrapport.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-07-04 13:29

Kig forbi http://office.microsoft.com/OfficeUpdate/ og se om der skulle være opdateringer til PhotoDraw som kunne løse dit problem.

Ellers prøv at reinstallere PhotoDraw..

Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 16-07-04 14:28

tilsyneladende ingen opdateringer tilgængelige og jeg har forsøgt geninstall.
Men ved installationen spørger systemet om det må overskrive nogle filer på UK, så det kunne være sådan noget junk. Har også spurgt om Picture It cd'en for opdatering, så måske er der sket noget der????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-07-04 14:40

Det burde nu ikke være noget problem.

Jeg har selv installeret PhotoDraw 2000 på min helt nye maskine med XP Pro og hele mølletjavsen,
og hos mig kører det fint.

Men prøv at gå ind her http://www.spywarefri.dk og scan din computer for spyware, virus
og lignende slam.

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 16-07-04 14:50

Det har tidligere virket på min PC. Jeg har haft installeret Office 2003 og afinstalleret det igen. Jeg har prøvet på en bærbar med samme historie og samme resultat - hvor går der dog megen tid med sådan noget l....

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-07-04 15:04

Mit gæt er, at office2003 har installeret en nyere version af nogle fælles filer, og så ikke lagt de gamle tilbage ved afinstallationen..
Men det er svært at vide hvor problemet ligger.
Måske er der noget hjælp at hente på microsofts office sider? en FAQ måske?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-07-04 15:12

Er det denne fejl du får?

Photodraw 2000 Causes an Error Message in Windows XP
Hvis ja, så prøv at se: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318924

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-07-04 15:20

Og hvis det heller ikke hjælper, så prøv at rense registreringsdatabasen
ved hjælp af dette geniale program: http://www.macecraft.com/brief_pt/

Det koster 30 dollars, men du kan hente en gratis prøve-version.

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 16-07-04 15:35

Programmet forsøger at starte op. Men kommer med den fejlmeddelelse, at programmet har laver fejl, og jeg kan vælge om jeg vil sende en fejlrapport eller undlade at indsende

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-07-04 16:36

Prøv at sende fejlrapporten. Nogen gange kender Microsoft fejlen og du får et link til en opdatering eller en måde at undgå problemet på.

Andre gange hjælper det ikke et hak..

Kommentar
Fra : SDL

Dato : 16-07-04 16:55

sende? også hvis ikke lige kan huske hvor licenskoden er?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-07-04 12:33

ja det ber da ikke om en licenskode. Ms checker heller ikke om din software er gyldig ved fejlrapporter..