/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom Outlook express
Fra : 19431225
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 14-07-04 20:18

Hej Alle
Jeg har en pc,er 2,80 GHz og med 1 GB ram. Mit problem er at når jeg skal starte outloook express og explorer op går det ufatteligt langsomt, ca. 45 sekunder. Men det er kun første gangs opstart, derefter går det rimeligt.
Jeg har slettet alle midlertidige filer og kørt en diskfragmentering, men det hjælper ikke noget.

Maskinen har jeg købt billigt, idet den har været brugt som en ekstra server, men da firmaet ikke skulle bruge den længere købte jeg den, pc'en er ca. 4 månder gammel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-07-04 20:52

Jeg har kigget lidt hos MS support for en løsning og der er der kun beskrevet problemer med version 5 så det er vist oplagt at spørge om du har opdateret til nyeste version.

Kommentar
Fra : JayHawk

Dato : 15-07-04 05:12

Har du sat Outlook op til at skulle hente din post ved opstart?

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 15-07-04 07:22

Måske er der for mange lagrede emails. De skal udpakkes ved første opstart af Outlook. Din lagringsmappe i OE finder du under Funktioner/Indstillinger/Vedligeholdelse/Lagringsmappe...
Det kan også ha' noget med versionsnummer at gøre. Den første udgave af 6 var langsom hos mig. Den nuværende v. 6.00.2800.1123 er OK.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-04 09:07

Jeg har outlook 6,0 og der er ikke for mange lagrede mail. Jeg har windows xp prof. hvis det kan hjælpe jer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-04 10:38

Prøv at,smide din XP cd i dit drev,åben så start>kør og skriv>

scf /scannow

ok
med mellemrum i mellem sfc og/
og nu vil dine system/windows filer blive tjekket om de er i orden og i de rigtige
versioner.
genstart.
Manse9933

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 15-07-04 12:32

Jeg har forsøgt med xp start>kør og skriv>scf /scannow, men der sker intet. Når jeg ligger xp i drevet starter xp op og jeg har her 4 muligheder, men ingen af dem jeg skal bruge. Hvad gør jeg nu, i øjeblikket tager det ca, 2 minuter at komme på Kandu's hjemmeside.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-04 12:42

undskyld sfc /scannow og læg cd'en i først