/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD Drev..?
Fra : TGR
Vist : 472 gange
70 point
Dato : 14-07-04 18:07

Hejsa... Da jeg ville bruge mit CDRW drev til at brænde en CD, kom Windows (XP) op med en melding om,
at "Windows bruger i øjeblikket CD´en. Vent med at starte CD-guiden." (Også efter en gen-start). Hvor kan man komme ind og se hvad det er for et "windows-program" der kører - og stoppe det ????

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-07-04 18:12

ctrl+alt+delete
klik på jop liste så kan du se hvilke prg. der kører i bagrunden
ole

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 14-07-04 18:15

Hej ole. Ja - det troede jeg osse ! Men der kører ingen programmer !?!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-04 19:31

Du skal nok slå windows' interne brændeprogram fra.
Det gør du i stifinder... Højreklik på CDRW-drevet og vælg egenskaber.
Vælg fanen "indspilning" og fjern fluebenet i "aktiver cd-indspilning på dette drev"
Genstart din computer bagefter, så tror jeg problemet er løst.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-04 19:34

Med mindre det er windows brændefunktionen du bruger selvfølgelig...
Så skal du blot lade være med at have markeret drevet nogen steder mens du brænder...
Det er det samme som med diskette-drevet... Du kan ikke formattere en diskette og samtidig se indholdet af den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-04 20:21

Hvis du højreklikker på din brænder i denne computer, kan du så ikke fjerne brænderopgaven som nok ligger der?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 14-07-04 21:16

Hvis man fjerner fluebenet i "aktiver cd-indspilning på dette drev" - kan man ikke få fat i drevet - og dermed
ikke anvende det.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-04 21:46

Hvis der står "Windows bruger i øjeblikket CD´en" så er det jo windows, der bruger drevet og ikke et program. Sikkert fordi du har et vindue åbent, som peger på drevet...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-04 21:48

Det kan også være at der er noget på cd'en i forvejen, som windows læser (multi-session)... Så skal du slå cachen fra på drevet.

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 16-07-04 10:13

Nææ - Cd´en er blank/formatteret.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 10:21

Prøv at køre et regcleaner program>

EasyCleaner

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
genstart bag efter.
Manse9933

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 16-07-04 12:30

Så fik jeg ryddet godt op på maskinen ......men drevet er stadig "optaget" af et eller andet ...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 12:37

prøv at gå ind i>Funktioner>Genveje>fjern markering i alle bokse under>ignorer>ok,og
kør så en>genvejs,oprydning,rødt mærke med hvidt kryds.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-07-04 12:45

bag efter kan du prøve at lukke pc'en,sluk for strømen>fjern strøm og data stik fra drevet,start pc'en igen og når du er kommet ind i windows og systemet er faldet til ro,så sluk pc'en igen og sæt stikkene i drevet igen og start pc'en og lad window genindstallere drevet automatisk.
Manse9933

Kommentar
Fra : TGR

Dato : 23-07-04 15:57

Hmmmm - stadigt det samme... !!??!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 23-07-04 17:50

ctrl+alt+delete og så skal du trykke på prosseser for at se hvad der bruger procenter af din hukommelse, og det program du mistænker, skal du lukke og navnet giver dig nok et fingerpeg om hvad det er for program der "hænger".
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : TGR

Dato : 23-07-04 22:06

Selvfølgelig ! Tak for svaret pallebhansen.