/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Splitte billede i flere stykker til prin~
Fra : agger10
Vist : 726 gange
50 point
Dato : 12-07-04 10:53

Jeg har skannet et photo i god opløsning, og nu vil jeg gerne have printet den ud i stor format, 4xa4 eller 6xa4 sider, bagefter limer jeg dem på et stykke karton.
Spørsmål; findes der et pogram der han dele et billede i flere stykker.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-07-04 11:06

I de fleste billedbehandlingsprogrammer kan du altid kopiere en del af billedet til et nyt Image.

Du kan f.eks. benytte IrfanView - det er et gratis program:
Det kan hentes på: http://www.irfanview.com/

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 12-07-04 11:09

I photoshop er der en funktion som kan klippe/skære billeder i stykker.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-07-04 11:13

I PS 7,0/CS kan du ligeledes lave denne form for opdeling af et billede...men husk på at det kræver virkelig god billedekvalitet og "tungen lige i munden"....og din (nyere) printer kan også lave/håndtere disse "opsplitninger".

Mvh
Palle jensen

Accepteret svar
Fra : Mette_Dyhr

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-04 13:39

Hej Agger,
I min printer (hp psc 750) findes der i egenskaber, under fanebladet features noget der hedder poster printing
det virker fint.

Mette

Kommentar
Fra : agger10

Dato : 12-07-04 19:37

Hej alle.
Jeg fandt selv et program jeg vil prøve.

Poster-Printery 4.5 http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/29789

Product Description:
Print your own very big posters and pass photos! Scan a picture and print it out very big. You don't need a special printer! The program prints the posters on many pages and you can put them together with glue. Edit the pictures with the integrated picture editor "ImageArtist".
Features:
Posters size up to 600 square meters
Support numerous file formats (JPEG, BMP, TGA, TIFF...)
Scanner support through Twain32 interface
Picture improvement through retouch functions
Integrates picture editor "ImageArtist"
Edges for glue as well as sticking and cut lines
Help lines specially for posters
Print function for pass photos
Integrated picture browser
1:1 quality preview and page preview
can save every page as bitmap file

Godkendelse af svar
Fra : agger10

Dato : 13-07-04 09:04

Tak for svaret Mette_Dyhr. Du fik mig til at søge på "poster printing".