/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med floppydrev.
Fra : poulgrandahl
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 10-07-04 01:18

Jeg skulle afprøve et floppydrev for en ven, der skete det at floppydrevet blev brændt af.
Da jeg så skulle sætte mit eget floppydrev i igen virkede det ikke (har vendt fladkablet rigtig).
Mit floppydrev er afprøvet på en anden maskine, og virkede upåklageligt.
Kan det være at min ide controller på bundkortet er brændt af??? Og er det det hvad så???
Eller er der en helt anden løsning.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-04 03:21

Det kan jo osse være strømmen, men ide controlleren er nok mest sandsynligt! Er der overhovedet lys i diskettedrevet? Hvis det er kontunuerligt lys vender fladkablet forkert! Er drevet til stede inde i bios? Det kan jo være det bare er sat til none, eller en forkert størrelse!

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 10-07-04 12:53

Hej Tedd. Ja, der er lys i drevet. Når jeg vender fladkablet er der ingen lys. I bios står den rigtig. Er det så et nyt bundkort? Hvis det så er tilfældet, kan jeg godt undvære drevet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-04 14:13

Tjah så mangler du sådan set bare at kontrollere at kablet ikke er defekt, lyder meget som ide kontrolleren er brændt af . Hvis du kan undvære floppy behøver du jo ikke et nyt bundkort.

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 10-07-04 16:26

Har prøvet at skifte kabel og det hjalp heller ikke.
Jeg ved ikke hvordan man giver disse point, men du fortjener demfor din indsat.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-04 17:36

Du går bare ud til højre for en kommentar, og trykker på Accepter som svar

Accepteret svar
Fra : vivamos

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-04 22:42

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : poulgrandahl

Dato : 11-07-04 15:50

Tak for svaret vivamos.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 18:01

Øh?