/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm og store problemer
Fra : maya123
Vist : 1059 gange
500 point
Dato : 07-07-04 08:22

Hejsa Kære Kandu folk:

Min comp. har lavet store problemer, startende ca. mandag…..med at min Norman opdagede et par trojanere, men jeg har andre STORE fejl på min PC.

Som I kan se har jeg prøvet lidt af hvert og please send mig ikke over på en eller anden teknisk engelsk side, jeg kan hverken læse det godt nok eller fatte det svære computersprog.
Råd og vejledning på Dansk, modtages med åbne arme.

HijackThis v1.98.0
Erklæret ”ren” fra www.spyware.dk/forum
og SFC /scannow
Desuden scannet com. flere gange med div. programmer.

Nogle dygtige folk, der sidder der, men mest til spyware.

Jeg har kørt SFC /scannow:
Da den næsten var færdig, stoppede den med denne meddelelse:
Filer som er nødvendige, for at Windows kan køre korrekt, skal
kopieres til DLL-cachen.
Indsæt Windows XP Professional Service Pack 1 CD nu.

(Sådan en CD har jeg ikke, jeg køre Home)

For mere information:

Mulige årsager til dette problem:
- Du har indsat den forkerte cd ( f. eks. en anden Windows XP-cd end den installerede version)
- Systemets cd-rom-drev fungerer ikke.

(Da SFC /scannow var lige ved at være færdig, gik puteren ned igen, i blåt.)

Alle de gange den har været gået ned (15-20 gange nu), genstarter maskinen igen.
Når Windows er i gang, sender den fejlrapport til MicroS, når den er sendt sender
MicroS mig på denne side, på nettet:

http://oca.microsoft.com/en/Response.asp?SID=10
Men jeg er ikke god til Engelsk og er ikke særlig teknisk.

FRA DEN BLÅ SIDE: Øverst:
Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket for at forhindre beskadigelse af computeren. Hvis det er første gang du ser denne stopfejl, skal du genstarte computeren (Det gør den altså af sig selv). Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Sørg for at have tilstrækkelig med diskplads. Hvis en driver identificeres i stopmeddelsen, skal du deaktivere driveren, eller kontrollere hos producenten, om der er opdateringer, udskifte skærmkortene, opdateringer til Bios, deaktivere nogle indstillinger i Bios hukommelse…….osv
(Så en mere midt på siden.....)

Nederst på den blå (med hvide bogstaver), side:

NDIS_RD.SYS - Address F9CCF426 base at F9CCA000, Datestamp....osv

Svar: (en fra spyware)
Det tyder på at der er en fejl på dit netkort.
Prøv at højreklikke på Denne computer, vælg egenskaber, Hardware, enhedshåndtering, klik så på +tegnet udfor netværkskort, højreklik på dit netværkskort og vælg Fjern, genstart, så burde WinXP geninstallere det selv.

Svar fra mig:
Jeg gjorde hvad jeg fik besked på og den blev da fjernet, genstartede, men win kom ikke med nogen meddelse, så jeg tittede og jow, netkortet var genindsat.....meenn, i eftermiddags fandt jeg alligevel producenten og downloadede en driver til mit netkort, der lignede den jeg har.
Nu, prøvede jeg at opdatere den gamle driver men nej.....så valgte jeg selv at installere den "nye", de er begge fra 09-07-2001, meeen den "nye" har et andet versions nummer, så jeg blev glad og troede at det var ok, meeeen computeren stoppede igen. ÆV ÆV

Fandt denne på kandu:
Er det en BLÅ skærm???? Hvis det er det, så prøv at genstrate i fejlsikret, højre klik denne computer - egenskaber - avanceret - start og genoprettelse - fjern flueben i genstart automatisk. Så skulle du gerne få mulighed for at se fejl noget længere og se hvad der står, skriv evt. fejl nummer ned og søg dette på microsoft eller onkel google.
http://www.kandu.dk/dk/spg/41338

Jeg vil så prøve, hvis I ikke allerede ved hvad der er galt, at se lidt mere om hvad der står på den blå skærm, når den kommer igen.

Computeroplysninger:

SiSoftware Sandra
PC købt 2002, som ny:

Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 1800+
Speed : 1.53GHz
Model Number : 1800 (estimated)
Performance Rating : PR2223 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 256kB ECC Synchronous Write-Back

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB i2c/SMBus
MP Support : 1 CPU(s)
MP APIC : Yes
System BIOS : Award Software International, Inc. 6.00 PG
Mainboard : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6380V3
Total Memory : 255MB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8366/A,VT8367 Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Total Memory : 256MB DDR-SDRAM
Memory Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce4 MX 420
Imaging Device : RELISYS GenieScan 4600 Scanner ProdID x0102 (vist ikke god nok til MicroSoft, men havde den også det første år uden problemer)

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Hard Disk : ST340810A
CD-ROM/DVD : ARTEC WRA-WA48
CD-ROM/DVD : LITEON DVD-ROM LTD163

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
50_09_27 (C:) : 37.2GB (27.3GB, 73% Free) (NTFS)
CD-ROM/DVD (D:) : N/A
CD-ROM/DVD (E:) : N/A

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 3 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller
USB Controller/Hub : USB-rodhub
(de to usb-porte I front er røget I tidens løb, ca ½ år tilbage)
Keyboard : Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mouse : PS/2-kompatibel mus

MultiMedia Device(s)
Device : MPU-401-kompatibel MIDI-enhed
Device : Standardspilport
Device : Avance AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller

Communication Device(s)
Device : MSP3885-E 56K PCI Modem
Device : Kommunikationskabel mellem to computere

Printers and Faxes
Model : PDF995
Model : Fax
Model : Epson Stylus COLOR 640 ESC/P 2 (kopi 1)
Model : Epson Stylus COLOR 640 ESC/P 2

Operating System(s)
Windows System: Microsoft Windows XP Home Version 5.01.2600 Service Pack 1

Network Adapter(s)
Network Drivers Enabled: Yes
Adapter: Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-netværkskort
Driverproducent: Microsoft
Dato for driver: 01-07-2001
Driverversion: 5.396.530.2001
Digital underskriver: Microsoft Windows XP Publisher

Ny driverversion: 1.33.709.2001

Med venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 08:24

PS jeg prøvede SFC /scannow igen i går aftes, med samme resultat.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 08:26

Mere PS, jeg får gæster i eftermiddag og aften, men jeg svarer så hurtigt jeg kan, jeg kan sagtens svare her i formiddag.
MVH maya

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 510 point
Dato : 07-07-04 09:09

Hejsa

den fejl du får
"NDIS_RD.SYS - Address F9CCF426 base at F9CCA000, Datestamp....osv"

det er dit netkort.
slet den driver du har installeret, lad xp selv vælge og installere driveren igen.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 09:13

Nu fik jeg hele meddelsen fra blå skærm:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket for at forhindre beskadigelse af computeren. Hvis det er første gang du ser denne stopfejl, skal du genstarte computeren (Det gør den altså af sig selv). Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Sørg for at have tilstrækkelig med diskplads. Hvis en driver identificeres i stopmeddelsen, skal du deaktivere driveren, eller kontrollere hos producenten, om der er opdateringer, udskifte skærmkortene, opdateringer til Bios, deaktivere nogle indstillinger i Bios hukommelse……osv

STOP: 0x0000008E (0x0000005, 0xF9CCF426, 0xF5ED5B50, 0,00000000)
Tekniske oplysninger:

NDIS_RD.SYS - Address F9CCF426 base at F9CCA000, Datestamp 40838C31

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 09:13

Kan jeg få meddelsen oversat, så jeg ved hvad der står?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 09:26

Hej dk
Det har jeg godt nok gjort 5-6 gange, jeg startede med at arbejde med det her i forgårs, nu prøvede jeg så igen og lod XP selv vælge denne gang og fik versionsnummer 1.33.709.2001
Tak for dit svar
MVH maya

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 07-07-04 10:23

1) Den gang du tjekke din computer via www.spyware.dk/forum havde du da Systemgendannelse slået fra, som fromsej skrev?
2) Når du opdaterer windows er så v4? altså http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp og ikke den kommende v5.
3) Da du har haft og stadig har problemer, ville jeg nok lave en formatering af harddisken og starte helt "ren". Når først der har været så meget "juks" er det nogen gange svært at få til at køre ordentlig.
4) Har du din harddisk opdelt i partitioner, så du nemt kan gemme det du vil have gemt?

Nå, men måske kommer der en med løsningen.

mvh
anyway

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:16

Hvis I har forslag til at jeg skal købe et nyt hardware produkt, må I lige hjælpe, tak.

1.   Hvad skal jeg købe (ikke mærket, men delen). Skal jeg købe nyt netværkskort, ny harddisk eller hvad???
2.   Jeg skal også meddele at jeg ikke har de store penge og at jeg ikke køber over nettet, har ikke Dankort. Jeg har heller ikke bil.
3.   Jeg kan dog gå i Fona på Amager, eller tage bussen til Falkoner Alle, hvor der ligger nogle pc-forretninger.
Så hvad nøjagtig skal jeg købe og hvad mangler I af oplysninger fra min computer?
Pc-en har været nede igen, kl godt 8-45 og godt kl.10, jeg har så har slukket.
Jeg kan blive i nærheden af computeren til ca. 16 og selvfølgelig starte op igen, måske i aften eller i morgen. Afhængig af om den går helt ned.
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:22

Hej anyway
Tak for dit svar, det var pænt af dig:
1) JA
2) Ja
3) Hvordan gør jeg det og vil det hjælpe på et evt. ødelagt netværkskort?
4) Nej

MVH maya

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-07-04 11:22

SFC /scannow virker kun på XP pro og W2K så derfor fik duy de meldinger og gør dog som DK skriver.
Du behøver ikke at forstå fejlen, men da det uden tvivl er en driverfejl er hans forslag et godt sted at starte.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:23

Jeg kan desværre ikke forøge point, den vil højst modtage 500

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:27

Hej BjarneD
Tak for dit svar

Som jeg også skrev før, jeg har lige for 7 gang prøvet: læs højere oppe kl. 9:26:
CITAT
nu prøvede jeg så igen og lod XP selv vælge denne gang og fik versionsnummer 1.33.709.2001
CITAT SLUT.
Altså, jeg har prøvet mange gange, men pc-en har lige været nede igen, så det virkede ikke.
MVH maya

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-07-04 11:40

test så om dit netkort er defekt
i kontrolpanel under "netværkskort" her står dit netkort
højreklik på det og vælg deaktiver
ved godt du så lukker for internet adgang mv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-07-04 11:42

maya123. OK du skriver bare lidt forvirrende så det er svært at se hvad du gør.
Den blå skærm kommer oftest på grund af hardware problemer pg som du kan se af fejlmeddelelsen så henvises der til driverfejl.
Du vil sikkert kunne starte op i fejlsikret tilstand og rette fejl derfra.
En foreslog en ny installation og det er slet ingen dårlig idé, men så skal du fjerne deaktivereunødvendig hardware, som så først må monteres/aktiveres/installeres efter Windows kører.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:42

Fortæller den så selv om det er defekt?
Når jeg har deaktivert, hvad gør jeg sÅ?
MVH maya

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-07-04 11:43

maya123 prøv at lade DK guide dig så det kun er en du lytter til ellers kan der gå koks i det.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:46

Hej BjarneD
Ja, men hvis jeg ikke ved hvad jeg gør, hjælper det jo ikke.
Hvis du læser ovenover, har dk og jeg sendt besked samtidig.
Tak for din kommentar.
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:51

Ok, nu prøver jeg at deaktivere, så går jeg ud fra at jeg skal genstarte maskinen i fejlsikret tilstand og aktivere igen????? For at komme ind til jer. (I kan nok læse at jeg ikke er helt med, endnu )
Det har I ikke skrevet noget om, jeg beklager, men jeg er lidt "tung", til det her.
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 11:52

Nå de der smiley så sure ud, men jeg ville lave en der græder, undskyld

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 11:54

Jeg har på fornemmelsen at "Norman" er lidt med i det "slagsmål", da det er meget som nu bliver ændret på comp.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg vil foreslå at koble "Norman" fra under din reparations process.
Hvis du kan "køre" med XP vil jeg foreslå at du gemmer dine vigtige data.
Din XP-CD er det en recovery CD.
Har du mange data/filer liggende.
Hvor meget fri plads er der på comp (se på denne comp)
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 11:56

BjarneD har ret - så jeg går i venteposition.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-07-04 12:01

når du har deaktiveret netkortet så....
enten kører din computer uden problemer, eller også får du stadig blå skærm
som også hedder "blue screen of dead"

jeg har lidt svært udfra sisandra at se hvilket motherboard du har !!

er det onboard netkort som sidder i, (stikket sidder oppe ved mus/keyboard/usb
eller sidder netkortet meget længre nede ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-07-04 12:13

1.du går i fejl sikker tilstand ved at trykke f8 under start af windows
2.du deaktivere netkort ved :
start-kontrol panel-system-hardware-enehåndtering(device manager)
find dit net under netkort adopter og højre klik med musen og vælg deaktiveret.
3.en anden måde at rette det hele på er i fejl sikker tilstand at:
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
gendan til et tidligere tidspunkt før fejlen opstod,virker det kan det være at dit netkort slet ikke er defekt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 13:50

http://support.microsoft.com/?kbid=322205

Hvorfor ikke prøve en repair af windows?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 07-07-04 15:47

Jeg tror maya123 bliver mere og mere forvirret af alle de forslag. Derfor trækker jeg mit tilbage fra 07-07-04 10:23 Jeg har lige kigget efter på www.spyware.dk/forum Her har maya123 været et temmelig indviklet forløb igennem vedr. trojan-fjernelse.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 16:32

Hej igen

Først skal I lige vide at jeg er på netværks-server her i ejendommen.
Det pudsige er at de/vi lige har haft et nedbrud, hvor ingen kunne komme på nettet.
Det skete her ved 12-13 tiden og er nu genoprettet, der har lige været en tekniker henne ved vores server, derfor tog det lidt tid før jeg kunne svare jer.
Jeg ser dog ikke den store forbindelse her, da mine netværksproblemer startede forgårs og jeg jo har været på nettet, indimellem mit egen computer har været stoppet.

Til dk:
Tak for din tålmodighed og venlighed:
Der var STOP igen kl. 12-15, altså med den blå skærm, jeg var ikke på nettet, men sad og omrokerede på mine filer, så de kan blive brændt på CD, hvis det er nødvendigt.
Til stikket: stikket sidder IKKE oppe ved mus/keyboard/usb
men ned, ikke helt nede ved gulvet, men ca. 12 cm oppe. Vil du godt forklare mig hvad det betyder? Jeg vil gerne lære noget mere, tak.

Mit motherboard, skulle være MS – 6380 ATX Mainboard. Er det godt eller skidt?

Da jeg startede op i fejlsikret tilstand, viste enhedsorientering:

1.   Accton EN1207D serier PCI Fast Ethernet Adopter (med rødt kryds over, da den jo var deaktiveret).
2.   Accton En1207D serier PCI Fast Ethernet Adopter – Miniport til Packet Scheduler.
3.   Direkte Parallel
4.   Wan-miniport (Ip)
5.   Wan-miniport - til Packet Scheduler.
6.   Wan-miniport – (L2TP)
7.   Wan-miniport – (PPPOE)
8.   Wan-miniport – (PPTP)
Jeg kunne jo så ikke komme på nettet, da den var deaktiveret, så nu er den aktiveret igen og jeg arbejder i alm. tilstand. Hvis jeg skal gå tilbage til fejlsikret, vil I så ikke lige skrive det og hvis jeg skal deaktivere igen og senere HELT nede grundet vores udbyder, tak)
Jeg har endnu ikke fundet ud af om netkortet er deffekt, men det ved I sikkert mere om. Sorry, jeg er lidt langsom, men jeg kan godt, bare det bliver skåret lidt ud i pap.

Hej Eyvin
Tak for dit svar.
Ja det er en Recovery CD
Jeg startede med 40 GB og har nu 25,3 GB tilbage, men jeg er ved at ”ordne” PC, en, så der bliver nok lidt mere plads.

Hej xou
Tak for dit svar.
Jeg ved godt hvordan man går i fejlsikret tilstand.
Jeg ved også hvordan man deaktivere, har gjort det i to dage nu.
Man kan ikke gendanne, når man har kørt Hijack, da du slår alt fra og den sletter tidligere gendannelser.

Hej Alle
Selvom jeg lyder som en tåbe, har jeg har PC i næsten 10 år, jeg har dog aldrig prøvet netop disse problemer, jeg indrømmer at jeg skal have det lidt skåret ud i pap, men jeg skal nok lære det. Jeg kan de mest almindelige ting, fejlen er måske at jeg vil vide, nøjagtig hvad jeg gør og hvorfor jeg gør det, det beklager jeg.

Hej tedd
Tak for dit svar.
Mit windows system fejler intet, men ok i sidste tilfælde så måske, alt er jo værd at prøve.

Hej anyway
Du har meget ret, jeg har faktisk været det meste igennem, men ville ikke optage mere plads derovre, da de jo mest har med spyware at gøre og jeg er erklæret ”ren”. Jeg håber dog du vil kigge ind engang imellem, tak.

Jeg kigger ind her igen i aften for at se om der ”er noget nyt”.

Tak til alle. Med venlige hilsner fra maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 16:35

P.S til dk
Der skal stå:
CITAT MIG:Der var STOP igen kl. 12-15, altså med den blå skærm, jeg var ikke på nettet, men sad og omrokerede på mine filer,
CITAT SLUT.

KL.12, 15 eller kvart over 12.
Det var efter at jeg havde prøvet i fejlsikret.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 16:53

Nede igen her kl. 16,43.
Jeg har regnet ud at det sker ca. en gang hver 45-55 min.

MVH maya

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 17:09

maya123 - så længe du har tålmodighed...............så har vi andre også.
Intet spørgsmål er for dumt.
Når du har recovery cd vil jeg ikke komme med et forslag jeg havde, da det vil begrænse dine mulighedder.
Jeg vil nøjes med bare at følge med, så du ikke bliver forvirret.
Eyvind.
Et lille forslag til, når du har din comp til at køre godt igen:
Køb en USB harddisk og brug den som reservelager. Den kan nøjes med at blive sat til en gang i mellem, og dine filer kan læsses ned i den.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-07-04 19:30

hej Maja
jeg er meget tålmodig....
de problemer du har, har intet med jeres server at gøre....

"stikket sidder IKKE oppe ved mus/keyboard/usb
men ned, ikke helt nede ved gulvet, men ca. 12 cm oppe. Vil du godt forklare mig hvad det betyder?"

det fortæller mig om det er et "onboard" netkort eller et seperat netkot.

hvis du har et andet netkort, så prøv at sætte det på istedet. ellers koster et nyt ca 150,-

jeg vender tilbage lidt senere med nogle andre drivere du evt. kan bruge.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 19:59

Tak dk
Nu har jeg fodret min lille søn (han er 30) og fået ham ud af døren, desværre er han ikke så meget til computere, tror faktisk at jeg ved mere end han gør, he he.

Jeg kunne dog få knægten til at hjælpe mig med at hente den gamle computer op af kælderen, der kan jeg snuppe 128 ram, selvom det ikke er ret meget i dag. (Det kigger jeg på, når vi har netkortet på plads). Ellers er der ikke meget i den gamle der kan bruges, alt det jeg har i min nuværende er nyere.

Jeg har desværre ikke noget ekstra netkort, liggende.

Jeg har endnu aldrig haft denne computer åben, vil vente til du fortæller lidt mere nøjagtig hvad jeg skal købe/gå efter....det ville være rart hvis der var et par valgmuligheder...
Netkortet skal vel "passe", lidt til hvad der ellers er i computeren eller er det fuldstændig ligemeget?

Hvis det er lige så nemt som at sætte ram i, så kan jeg godt selv.

MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 20:04

Hej Eyvind
Tak for dit råd, det vil jeg overveje........
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 20:11

P.S dk
Hvis jeg går i enhedsorientering og trykker på computer, står der at jeg har en:
ACPI Uniprocessor PC. Ved ikke om du kan bruge den oplysning til noget.
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 20:40

Sikke da noget vrøvl, dk
JEG HAR et netværkskort i den gamle, men jeg kan ikke huske hvad det hedder, jeg afmontere nu, men da jeg er lidt træt, må jeg hellere vente til i morgen, med at sætte det over PC en.
Hvor flovt, jeg har selv monteret det for et par år siden i den gamle computer.
Ja ja, når man lige er blevet 50.....
MVH maya

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 20:45

Jeg prøver at forklare hvad DK spørger om:
Der sidder en del stik i en samlet klump - er det blandt dem at netstikket sættes ind.
Eller
Der sidder nogle plader (blindplader på rad og række) og der kan der sidde et netkort
enten helt alene eller ved siden af noget andet - er det der du sætter netstikket ind.
Inde fra comp kan netkortet sidde i en hvid sokkel.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 20:54

Lige blevet 50........... med indgangen i de voksnes rækker.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 21:11

Hej igen Eyvind
Ja, jeg ved godt nu, hvor kortet skal sidde, jeg har gjort det før, jeg tager bare en af blindpladerne ud og ja på "nye" pc sidder stikket i en blindplade (heldigt), for mig.

Lige og lige, det er et par måneder siden nu, men tak for flagene

TÆNK, jeg stod på hovedet i alle mine skuffer og gamle disketter og fandt en diskette med driver til det gamle netværkskort.

Den hedder TYPHOON og der står 10/100 PCI Fast Ethernet.......osv.
Så, jeg er nok ikke så "tosset" alligevel.....

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 07-07-04 21:16

har lige været nede igen kl 20-45.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-04 21:19

Ok - nu kommer DK så nok snart og fortsætter hvor han slap.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 21:44

50? Det er sgu en sørgelig undskyldning maya

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-07-04 22:30

Hejsa
jeg har fået de oplysninger jeg skal bruge til din pc....tak
nu da du har åbent for pc'en, så når du har slukket for den og taget strømkablet fra...
tag netkortet ud. På een af de tynde chip som sidder på kortert står der så
f.eks >>RTL8139 << eller et ander nr. som starter med RTL

det netkort fra den anden pc...hvad står der mere på kortet end TYPHOON

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 22:56

http://www.lavalys.com/index.php?page=products_index

Prøv at download den her. Her kan du se hvad din pc indeholder af hardware

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 08-07-04 06:48

Godmorgen
til dk:
Der står RTL8139, men jeg har besluttet:
At jeg smutter op og køber et helt nyt, i dag.
Jeg fik foreslået Realtex fra en på Spyware, hvad siger du til det?
Du må meget gerne komme med 2-3 andre forslag, hvis du har tid, det jo ikke er sikkert de har det andet hjemme. Det skal bare være up to date, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har sat et par hundrede af til det.

tedd: ja jeg ved det godt

MVH maya123

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 08:42

Go morgen

Seså. jeg tror det løste dine problemer, for du har installeret forkerte drivere...
du skal nemlig bruge realtec drivere.....

klik dig ind her
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True

klik på "go" i første linie hvor der står
Auto installation program(support Win981st/Win98SE/WinME/Win2K/WinXP ,ver.612

du skal så udpakke zip filen (rtlsetup-rtlnic(612).zip)
og kør setup

men ellers er du super godt kørende med realtek netkort

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 08:44

glemte lige
RTL8139 = realtek

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 08-07-04 09:15

Næh jeg tror vi har misforstået hinanden, dk

Du ville have et nummer på begge kortene, ik?

Citat:
jeg har fået de oplysninger jeg skal bruge til din pc....tak
nu da du har åbent for pc'en, så når du har slukket for den og taget strømkablet fra...
tag netkortet ud. På een af de tynde chip som sidder på kortert står der så
f.eks >>RTL8139 << eller et ander nr. som starter med RTL

det netkort fra den anden pc...hvad står der mere på kortet end TYPHOON
citat slut

Så mit svar:Der står RTL8139, men jeg har besluttet:
At jeg smutter op og køber et helt nyt, i dag.
(Det var på Typhoon kortet, jeg mente, jeg har jo ikke åbnet den computer jeg sidder ved nu, altså den "nye")

Never mind, jeg køber et splitnyt i dag.
Har du et par forslag mere af et par "kendte" kort, da jeg kun skal i Fona eller Føtex.....eller lign.

MVH maya123
P.S. Jeg lukker spørgsmålet, her i formiddag og inden jeg skiler computeren ad, hvis der bliver mere åbner jeg et nyt spørgsmål, vi må jo håbe at det virker.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 09:57

Netkort kan have mange navne, men når man får kigget nærmmere på dem
bruger de realtek chip (RTL8139) drivere

så står du med et netkort som hedder et eller andet, og kigger på dets spec.
vil du se der står realtek på det i 9 ud af 10 tilfælde.

så det du evt. køber i føtex er ganske udemærket

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 08-07-04 12:49

Tak for svaret dk.
Og tak for al din hjælp, især din vedholdenhed og uden skrappe ord, guidede du mig stille og roligt igennem, tak....
Det har som du nok har læst, været nogle skrappe dage for mig, så det har været rart at have dig, som "den røde tråd", hvis jeg må udtrykke det på den måde.
Desuden var du den første, der skrev: "det er dit netkort."
Jeg havde fået flere "måske dit netkort", eller det "kunne være", dit netkort.
Tak for det også....

Jeg købte et Sandberg, med Realtex RTL 8139 Family PCI Fast og har monteret det, kunne ikke vente.
Så hvis det ikke er nede om små 3 kvarter, ja så kører puteren igen.
Det kostede 99 kr. i Fona.

Da jeg havde købt det, tog jeg i El-giganten, de havde selvfølgelig et til 69 kr.

Jeg også "til at købe", en ekstern harddisk.......tsk tsk
Hav en god dag.

Tak til alle der har deltaget, en speciel tak til Eyvind....tak for støtten.

Mange venlige hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 13:41

tak for de pæne ord....
såen er det altid,, når man har kødt et sted finder man det billigere et andet sted.

Husk hvis de gamle netkort stadig står i enhedshåndtering skal du "deaktivere" det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-04 17:27

maya123 - vi skal lige snakke om din eksterne HD
Du kan tilsutte/starte ekstern HD mens comp "kører"
Der kommer en lille fyr med grøn pil nede ved uret - h-klik og afslut inden du slukker/afbryder ekstern HD (nægter den at stoppe - så vent til du slukker comp og tag den fra)
Er det en helt ny ekstern HD skal den gøres klar af XP sådan her:
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>for neden står der:
cdrom 0 (hvis du har en)
disk 0 det er dit C: drev................rør det ikke
disk 1 Det er din nye HD og den vil stå som ualokeret (unalocated)
H-klik i det grå område hvor der står disk 1 >opgrader til dynamisk disk >
h-klik i det tomme ualokerede område>opret logisk partition>
h-klik igen i den nye partition > formater >fat 32 (Fat 32 kan læses fra de fleste comp uanset om de har Fat32 eller NTFS )
Hvis ikke det jeg har skrevet passer - så sig til.
Eyvind.