/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
malertape på vindue
Fra : mulle15a
Vist : 1681 gange
100 point
Dato : 05-07-04 21:24

hvordan fjerner man malertape udvendigt på en rude? Har prøvet med bl.a sprit, det kunne ikke tage det.
Kan nogen hjælpe takker jeg mange gange.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-07-04 21:29

Prøv med et barberblad. Er der stadig lim på vinduet, så lampeolie. Du skal bruge mullerne.
Torben

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 05-07-04 21:32

acetone

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 21:32

prøv med rensebenzin det tager alt fedtet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-04 21:33

Fortynder eller rensebenzin

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 05-07-04 21:36

ACETONE
Dimetylketon er et oplysningsmiddel. En klar farveløs, flygtig og letantændelig væske med en ejendommelig lugt.
Anvendelsesmuligheder:

Pletfjerning: Brug så lidt Acetone som muligt. Læg et sugende underlag under pletten og gnid på og omkring pletten for at undgå skjolder. Acetone er især virksom mod pletter af neglelak, celluloselak, lim, rester af klistermærker, olie, læbestift, læderfarve m.m.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-07-04 21:36

Du kan købe en skraber til vinduet. Den har ligesom et trekantet barberblad i enden. Den er som regel i orange plastik, og den koster ikke ret meget. Du kan også få dem i en anden udgave, men så koster de over 100 kr. stk. De fås både i malerbutikker, byggemarkeder o.s.v.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-07-04 21:45

Først en hårtørrer,til at gøre tapen blød,fjerner det meste,til limresterne fortynder på fint ståluld.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-04 22:18

Lige dele sprit & terpentin. Fjerner næsten alle former for lim.

MVH

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 05:25

Malertape fjernes med en skraber med et baberblad på.
brug den på langs af malertapen og lad skraberen køre lidt skævt/sidevers mod tapen,
så skraber den bedre.
Limresterne kan du prøve at skrabe bagefter.
De sidste rester går af ved vask,
med lidt opvaskemiddel/varmtvand(blandet som til opvask)

Og du blev fri for giftige/brændbare midler.

God fornøjelse, det er ikke svært.
Husk barberblade er meget skarpe, så gør dig selv den tjenste at ofre de 10-20kr.
som en skraber med et kraftigt barberblad koster.

Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : mulle15a

Dato : 09-07-04 15:41

Tak for svaret viskinge.
dit forslag blev brugt men også et barberblad
tak for fådet