/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netkort til bærebar type I
Fra : solgaard
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 05-07-04 18:36

Hej alle..

Hvor kan jeg lige finde et billigt netkort til en æld gammel bærebar jeg lige har fået i dag.

det skal være type I da type II ikke passer i..

det må gerne være brugt det skal bare virke 100% og ikke trådløst..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-07-04 18:38

det skal være med rj45 stik..

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 05-07-04 19:22

Hvad med et usb netkort 110kr i bilka

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 19:36

Hvis du allerede har et rj45 stik på computeren, så er der indbygget netkort i.
Hvad hedder den ældgamle da?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : danlampe123

Dato : 05-07-04 20:27

hvad heder bundkortet ??? TYPE m.m.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-07-04 20:39

Hejsa
ellers et pcmcia netkort. koster ca. 150,-

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-04 21:50

Nu må i alle huske på, at det er en "ældre dame" han har fået sig, så der er sikkert hverken USB eller netkort indbygget, det kendte man ikke på ruder konges tid

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-07-04 23:08

ja det er en ældgammel 486'er en tushiba med 16 ram...

der er hverken netkort eller usb..

dk--> hvor kan jeg få fat i sådan et (tybe I)..???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 23:08

Næe men da kendte man heller ikke bærbar.
De fleste har da enten det gamle stik eller rj45 stik på computeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-07-04 23:09

aner ikk hvilket bundkort der sidder i..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 23:29

Du må kunne fortælle hvad det er for en Toshiba med et typenummer i bunden, og hvor mange Hz den kører med, og hvilken Windows.
Og vil du påstå der ikke er "fjernssynsstik" som er til netkortet, det behøver bestemt ikke at være rj45 stik for at bruges til internettet.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 05-07-04 23:30

de fås i mange data forretninger

tdc har dem også
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_ekstra_57552

her er et billed af hvordan de ser ud
http://www.e-tech.dk/shop/default.asp?ProductID=2253

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 23:40

Øø dk, tror du selv at en oldnordisk (Japser) ha ha har et slot for PCMCIA kort?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-07-04 18:04

jo den har slot for pcmcia kort.. det er jo lige præcis sådan et jeg søger.. det skal bare være type I og altså ikke type II som der er på billedet..

kommer med oplysning om lidt skal lige spise..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-07-04 18:29

TOSHIBA T2150CDT/520

MODEL NO. PA1186E YTX

50/60 HZ

WINDOWS 95 PLUS

SERIAL NO. 085200540E

Håber i så kan bruge det til noget..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-07-04 19:24

PCMCIA kort kan bruges til mange ting de kan feks. aflæse CompactFlash Type I og CompactFlash Type II memeryhukommelser som har 2 forskellige tykkelser, men det har ikke i dit tilfælde noget med sagen at gøre, da du bare skal have et PCMCIA kort med rj45 stik, om den kører 10 eller 100 Mbps er underordnet.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87299
=148kr= http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/NETPCMCI08.html
Eller
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77907

Tecra 520CDT
Artikel-nr.:
1246EYX

Pentium 166 MHz MMX
32 - 160 MB EDO RAM
12,1" TFT-farveskærm (800 x 600)
Indbygget 10x CD-ROM
2 GB harddisk
Tynd Tecra på 2.9 kg
PCI-bus
USB (Universal Serial Bus)
Fast IR (4 Mbit/s)
Litiumion-batteri (2,5 time)
Option: Desk Station V Plus
- 2 fuldlængde ISA- eller PCI-slot
- 1 halvlængde PCI-slot
- 2 PC Card/32
Option: Card Station II
- 2 PC Card/32
Option: Indbygget modem
- V.34 Fax-modem 33 600 bps
- Telefonsvarer

Produktspecifikation

Tecra 520CDT er en Tecra på 2,9 kg, som har et slanket udseende. Den er udrustet med 166 MHz Pentium-processor med MMX teknologi og indbygget 10x CD-ROM. Enkelt at skifte mellem CD-ROM, diskettedrev, ekstra batteri eller ekstra harddisk via SelectBay. Via USB (Universal Serial Bus) kan yderligere ekstra tilbehør enkelt tilsluttes serielt. Skærmen er en 12,1" TFT-farveskærm 800 x 600 punkter. Hurtig infrarød port (Fast IR) som klarer overførsler op til 4 Mbit/s. Tecra 520CDT kan dockes både til Desk Station V Plus og til Card Station II.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-07-04 19:59
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-07-04 20:52

Ja jeg kan godt se at den allerførste standard der kom frem var en mode 1.
Men denne computer understøtter begge modes, og både 1 og 2 er altså understøttet, hvis man da kører med et nyrere styresystem end den tidligligste Windows 95 (95-OSR1), så skulle der ikke være forhindringer da computeren selv finder ud af det, da den jo som standard er instillet til AutoSelect.
Så jeg ville da købe http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/NETPCMCI08.html
Samt et netkabel rj45 han/han i den længde der ønskes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-07-04 21:08

vi prøvede met et type II kort i går og det kunne ikk komme i..

der er en lille forskel på type I og type II og det er at nede hvor det bliver sat i er type II lide tykkere i siderne end type I

de specifikationer du har fundet på den:

"Pentium 166 MHz MMX
32 - 160 MB EDO RAM
12,1" TFT-farveskærm (800 x 600)
Indbygget 10x CD-ROM
2 GB harddisk
Tynd Tecra på 2.9 kg
PCI-bus
USB (Universal Serial Bus)
Fast IR (4 Mbit/s)
Litiumion-batteri (2,5 time)
Option: Desk Station V Plus
- 2 fuldlængde ISA- eller PCI-slot
- 1 halvlængde PCI-slot
- 2 PC Card/32
Option: Card Station II
- 2 PC Card/32
Option: Indbygget modem
- V.34 Fax-modem 33 600 bps
- Telefonsvarer"

passer heller ikke..

for det er ikke en 166mhz

og der er heller ikk usb.. den har også kun 16 ram..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 06-07-04 21:09

den har heller ikk 2gb harddisk..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-07-04 21:20
Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 25-07-04 18:11

Tak for svaret dk.