/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny v5 update windows xp
Fra : anyway
Vist : 661 gange
120 point
Dato : 04-07-04 18:54

Nu har jeg i over et år kørt med XP PRO og fået automatisk opdateret (manuelt efter format). Jeg har selvfølgelig en lovformelig indkøbt cd. Der er foretaget både produkt aktivering og registrering - den 20-cifrede kode findes også i Enhedsorientering.
Den gamle http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/da/ virker som den plejer, men ved den nye http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da sker der flg.:
Søger efter opdateringer Velkommen – opdater computeren. Her kan jeg vælge mellem Hurtig install. og
Brugerdefineret install. Uanset hvilken jeg vælger, sker dette: Søger efter….. - lidt efter kommer
Boksen ”Filoverførsel” Fil navn: v5track.bin Fra: supportstats.windowsupdate.com - Åbn eller gem. Den kan hverken åbnes eller installeres. Når jeg har gemt den, står der Produktnøglen kan ikke bekræftes og så henvises til en engelsk side jeg ikke fatter en brik af, da jeg ikke er god til engelsk: http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/WINDOWSXP/home/using/productdoc/en/WPA_overview.asp

Hvad er galt?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 18:57
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-04 20:01

Så vidt jeg kan se, er du kommet ind på XPhome og da du har XPpro, så er det måske problemet.

Accepteret svar
Fra : eddie_skov

Modtaget 120 point
Dato : 04-07-04 20:32

jeg fik det samme problem som dig, jeg løste ved at lave en systemgendannelse.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 21:45

eddie_skov -> det vil jeg lige prøve når em-finalen er færdig.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 23:27

Efter systemgendannelsen kommer jeg nu ind på den "gamle" http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/da/ som igen virker upåklagelig som før, så det er jo fint. Når jeg nu "manuelt" går ind på http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da står der at det er en beta udgave. Vil det sige at v5 ikke er officiel endnu?
eddie_skov -> Fungerer v5 på din pc efter din systemgendannelse, eller er det også den "gamle" v4 igen?

Under alle omstændigheder løste dit forslag problemet, men jeg vil jo lige som de fleste gerne være helt på forkant m.h.t. opdateringer, så jeg må jo have fumlet mig frem til http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da uden at den er køreklar.

Foreløbig tak for hjælpen.

mvh
anyway

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 04-07-04 23:42

Det var faktisk manses tip http://www.kandu.dk/dk/tip/8346 der "lokkede" mig.

God nat og tak for i dag
anyway

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 05-07-04 00:03

jeps det var også hans tip der *lokkede* mig
Jeg holder mig til den gamle skal ikke have mere tumult

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-04 04:28

Der er ellers en kraftig ADVASEL,men,gå ind i IE>funktioner>internetindstillinger>generelt>
midlertidige internetfiler>indstillinger>vis objekter>højre klik på disse filer>egenskaber,til du finder update class V5,når du har fundet denne klik>ok,og den lukker igen,højreklik igen på samme fil>fjern,gå så ned i >C:\WINDOWS\system32\CatRoot2
og slet denne mappe eller omdøb denne(bliver gendannet),til,lige meget hvad,kør regcleaner program(ikke nødvendigt,men altid en god ide når man sletter programmer/filer)her er et>

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
bemærkning:det er altid en god ide,at lave et gendannelses punkt,før man køre en regclean
vis man ikke ved hvad man foretager,men jeg har aldrig oplevet at det program jeg henviser til har skabt problemer,jeg bruger selv et andet,men det er for omstændigt at forklare
og er mere kompliceret,ovenstående program(på dansk)er selv forklarende,grønt mærke ud for nøgle,sikker at slette.
Genstart pc'en og gå ind på win update.

Activ X filen/objekt,som windows update software er ligger også her>
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files
det er de samme filer som du ser i IE.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-04 04:33

obs,der ligger sikkert også en cab fil der hedder update class V4,den kan du lade være,eller
vis du fjerner denne så skal den indstalleres igen når du går ind på win update,det sker automatisk,du vil blive spurgt og du vil indstallere denne igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-04 04:34

slet/omdøb denne mappe>CatRoot2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-04 04:37

foretager sig

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 05-07-04 09:11

Manse9933 -> nu var det sandelig heller ikke for at beskylde dig for ubrugelige links. Jeg er fuldstændig klar over jeg selv har rodet mig ud i problemet.
Som sagt fungerer den "gamle" update igen og det er vel et spørgsmål om tid før den nye bliver obligatorisk.

mvh
anyway

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-04 09:23

nååe,det har jeg overset,at du har fået løst problemet,så er alt i den fineste orden,det er kun et Preview,og vil blive langceret i forbindelse med SP2.
Hygge
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : anyway

Dato : 05-07-04 11:08

Tak for svaret - også til manse9933
Jeg venter med v5 til den kommer sammen med sp2

mvh
anyway