/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
uPnP i WinXP pro!
Fra : Kaa.eL.Haa
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 04-07-04 15:20

Jeg har et lille problem med uPnP i WinXP pro, som består af at alle andre brugere end mig kan finde min router via. uPnP. Det mærkelige er bare, at jeg er administrator.

Jeg har brug for uPnP til MSN, og nogle af mine spil, så der automatisk bliver åbnet porte i min D-lin di-604 router.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-07-04 17:45

Jeg kan se, at ingen reagerer på dit spørgsmål og jeg må tilstå, at jeg ikke aner hvad du mener.
Universal Plug and Play i forbindelse med en netværks router - jeg kan ikke lige se forbindelsen. Måske skulle du uddybe spørgsmålet. (Ikke at jeg nødvendigvis kan svare, jeg ved en del om netværk, men meget lidt om online spil)

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 05-07-04 19:05

Problemet er at min router (D-link DI604) understøtter uPnP, hvilket også er fint nok. Men for at jeg kan sende og modtage filer med msn, f.x. skal der være åbnet nogle porte i routeren eller routerens firewall..

Jeg har gættet mig til at det nok er uPnP der er noget galt med, men kun på min bruger i windows, da de andre brugere sagtens kan både sende og modtage filer, samt at der på deres bruger ved logon popper en boks op med en tekst lignende: "Enheden DI-604 er fundet." Men dette sker ikke på min bruger, og i MSN under forbindelse står der også: "De har forbindelse til internettet gennem en IP-begrænset NAT uden uPnP. (administratoe"

Derfor er jeg ret sikker på at problemet er uPnP, men kan ikke får det løst. Har geninstalleret det via min XP cd, uden held.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 19:14

Jeg må vist erkende at her er noget jeg ikke aner et pluk om. Den type routere jeg har arbejdet med har været af de gode gamle http konfigurationstyper.

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 05-07-04 19:22

ok.. tak for forsøget så..

lader tråden stå lidt åben, hvis nogle skulle falde over noget..