/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Underlig meddelelse på Ofir chat
Fra : Brandmand38
Vist : 4540 gange
200 point
Dato : 04-07-04 10:58

Når jeg logger ind på chatten på Ofir.dk får jeg følgende melding:

Transfer-Encoding: chunked X-OSSProxy: OSSProxy 1.3.4.211 (Build 211 Win32 en-us)(May 18 2004 16:20:09) Connection: keep-alive 3f8 0

hvad er det lige der sker... ? Hvad skal jeg gøre... ? Mener ikke jeg har ændret på nogle indstillinger. Det sker uanset om min pop-up killer er aktiveret eller ej. Jeg kører Norton anti-virus, og har gjort altid, så tror ikke det er en virus.

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-07-04 12:39

prøv at kontakte ofir support om nogen ved det er det dem forsat god dag

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 13:24

Prøv at tøm dine midlertidige internet filer: I internet explorer trykkes funktioner/internet indstillinger/tryk slet filer og tryk slet cookies.
Prøv også når du er på siden at trykke F5 for at opdatere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 04-07-04 14:28

Hej Palle...

Tak for dit bud.... men... det har jeg osse flere gange prøvet. Det hjælper heller ikke.
Det er sgu godt nok underligt... dybt mystisk !

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 15:54

Så vidt jeg kan se er du angrebet: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/security/Content/2033.html
Som skriver at du skal hente den Patch der hører til din Windows.
Du kan også have frivilligt eller uforvarende fået: Acceleration software from Marketscore
Har du prøvet at opdatere din Norton og ladet den gennemsøge din harddisk?
Eller har du prøvet at søge i filer og mapper efter: *.tmp
When searching for *.tmp in files and folders a whole bunch of folders came up with the program ossproxy in them like a thousand or so and I thought that all findings under *.tmp were junk,but I was wondering what it was so I know if I can delete them or not.Your answers will be appreciated.Thanks! Mary

Ossproxy: (Netsetter / Marketscore) Software which gets installed on your PC when
>you install the Internet Acceleration software from Marketscore (previously Netsetter).
> Note that you may have installed Marketscore unwittingly while installing other
>software.
>

Recommendation: There are doubts as to whether this Internet acceleration really
>works in our opinion, if you have a DSL/ADSL or Cable Modem connection, then you
>do not need this type of service. Most importantly, read your Marketscore License
>Agreement if you do not like what you read in it, de-install the service and software.
> To remove in Windows 9x/ME, do "Start \ Run" and type "C:\Windows\System\NSCheck
>/uninstall". To remove in Windows NT4/2000/XP/2003 do "Start \ Run" and type NSCheck
>/uninstall.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 04-07-04 20:40

Hej igen Palle...

Det tror jeg du har ret i.
Jeg kører XP, og kan ikke se det er muligt at hente nogle af de nævnte patches.
Jeg har søgt efter "det" der hedder Ossproxy, og har fundet ud af den ligger i en mappe på C-drevet. Jeg kan imidlertid ikke fjerne den ihht. beskrivelsen du sender, og højreklikke den og slette er jo klart umuligt.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 04-07-04 21:36

Nu er det så smart at man kan komme ind i fejlsikker tilstand ved at holde F8 nede ved opstart, så kan Norton køre og fjerne de programmer der ellers er låst fast i hukommelsen, ligeledes kan du sikkert så fjerne Ossproxy.
Men du skulle jo også prøve at se alle tmp-filer med søg, men det klar Norton nok.
NB: Brug også et program for Spyware, feks. det gratis Ad-aware.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 05-07-04 17:34

Hej Palle...

Så tror jeg det lykkedes... dog vil den almindelige startside www.ofir.dk ikke lukke op, men kan komme ind via en anden side... ved ikke hvorfor ? Har du et bud ?
Egentlig tror jeg det var Ad-aware der fandt og fjernede den.
Jeg har iøvrigt opgraderet til Norton Internet Security, så det ikke skulle ske igen Er det mon den der spærrer for adgang til startsiden Ofir ?
Dine 200 point er på vej anyway... tak for hjælpen !

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Brandmand38

Dato : 05-07-04 17:35

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 19:22

Jeg bruger den almindelige Norton antivirus og jeg har ikke problemer med at se omtalte loginbox.
Men det er slet ikke utænkelig at det er Norton Internet Security, der lige vil sikre dig mod "slemme sider"
Men det vil da være let og uden fare, at højreklikke på Norton Internet Security, for at slå den fra, og gå til omtalte side.
Hvis det hjælper, vil jeg gerne høre fra dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 06-07-04 08:15

Hej igen igen Palle...

Efter at have genstartet et par gange, er der ingen problemer... så det hele ruller igen.
Jeg forsøgte inden at deaktivere Norton Internet Security og så var der ingen problemer med siden... men som sagt, så virker det hele igen.

Henrik

Kommentar
Fra : Hansen20

Dato : 12-12-05 21:02

Hej Palle Jeg har også problemmer med Ofir Chatten... Mvh Philip

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-05 21:43

Spørgsmål : Jeg får følgende fejlmeddelelse: Transfer-Encoding: chunked X-OSSProxy: OSSProxy 1.3.4.211 (Build 211 Win32 en-us)(May 18 2004 16:20:09) Connection: keep-alive 3f8 0
Svar : Du har fået noget spyware ned på din computer, der blokerer din adgang til OFiR Chat. Prøv at køre et anti-spyware program på din computer og prøv at logge på OFiR Chat igen.

Spørgsmål : Jeg prøver at logge på OFiR Chat, men jeg får følgende besked: Dit opkaldssted er nægtet adgang.
Svar : Dit ip-nummer (opkaldssted) er blevet nægtet adgang til OFiR Chat, da nogen med dette ip-nummer ikke har opført sig efter gældende regler. Hvis du deler computer med andre eller har din internetforbindelse gennem en antenneforening e.l., kan din adgang være nægtet som følge af andres misbrug af OFiR Chat.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Hansen20

Dato : 13-12-05 16:00

Okay... Tak for det Palle.. Mvh Philip

Kommentar
Fra : Hansen20

Dato : 13-12-05 17:41

Hej Palle Har jeg også prøvet virker hellere ikke med det ip nummer ved ikke hvad det er??? Mvh Philip

Kommentar
Fra : Hansen20

Dato : 13-12-05 17:41

Hej Palle Har jeg også prøvet virker hellere ikke med det. Ip nummer ved ikke hvad det er??? Mvh Philip

Kommentar
Fra : Hansen20

Dato : 13-12-05 17:41

Hej Palle Har jeg også prøvet virker hellere ikke med det. Ip nummer ved ikke hvad det er??? Mvh Philip

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-12-05 22:14

Hvis du bor i en boligblok der har en fælles server (En computer der forbinder alle i blokken med nettet), så er denne computer tilsluttet en fast IP-adresse hos en internetudbyder (Et nummer der er uddelt af internetudbyderen, for at indificere brugeren (altså computeren))
Ofir.dk har så MÅSKE udelukket en bruger (Misbruger) i boligblokken, ved at nægte at vedkomne med det IP-nummer kan komme ind i deres chat.
De modtager nemlig ikke dit unikke IP-nummer (På din egen computer) da du jo sidder bag en server, men kan kun "se" serverens nummer.
Det samme kan ske hvis du har en router i husstanden, og en anden i husstanden er udelukket fra ofir.
Jeg siger ikke at det nødvendigvis hænger sådan sammen, da fejlen også kan skyldes mange andre ting, feks at du har slået "brug cookies" fra i internet explorer.
Men opret selv et spørgsmål her i Kandu, da dette er et lukket spørgsmål og kun jeg og Brandmand38 ser dit problem.
VH Palle Hansen