/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
BBQ - kul - Gas - El ?
Fra : Odense
Vist : 1098 gange
50 point
Dato : 02-07-04 23:36

Er en gasgrill god?! jeg mener at kul gider en beder smag eller? nogen der gider at uddybe ders mening om dette har tænkt på at købe en god grill men er lidt usikker om hvilken en type man vil få mest glæde af...

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 02-07-04 23:59

Alle skal da have en Weber...... Hvordan kan du da være i tvivl?
Personligt har jeg en af de gammeldags men jegsynes det kan være lidt svært at rådgive om hvad det rigtige må være. Det handler jo også om, hvor meget du vil bruge den. De dygtige bruger grillen hele året, men jeg tror så også at de foretrækker en Weber.

God grilltid.

Peter.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-07-04 00:26

Botgaard >>> Weber mig her og der

nej nej Weber har gjort en fejl og det er er at det ikke er lavet i støbejern men tynd blik

min fine hjemmelavet grill der er lavet af 3X 10Liters gryder som så er svejst på den måde at
1 = bunden 2 = varmekammer 3= udgang til skorsten

og den er lavet som både grill og brændeovn

________________________________________________

dvs en god gammeldags støbejerns gril

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-07-04 01:32

Ja weber er noget af det dyreste blik man kan købe. Og en gasgrill? Tja, det er nok det nemmeste at have med at gøre, men efter min mening er det ikke rigtig grill, men en gasovn der bare er flyttet udenfor i stedet for i køkkenet. En rigtig grill er enten lavet af støbejern eller muret/støbt og så en god grillstarter til at få ordentlig gang i kullene.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-07-04 08:48

hej

Botgaard >>> Weber mig her og der

køb en kugle grill til ca. 400,00 så skal du jo ikke tænke på om du får den ind til vinter
eller om risten er rengjort har selv sådant en
jeg hørte et prg.i radioen hvor en grill expert testede en billig op mod en dyr weber
gæt selv hvadfor en der vandt
den billige kan jo bare smide ud efter nogle år når den bliver for grim at se på
gas grill giver ikke den rigtige smag,man kan vidst nok købe noget til gas grillen
som skulle give den rigtige smag

m.v.h.
ole

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-07-04 09:00

en gas grill med lavasten er et godt alternativ hvis det er til bøffer
webber grill SKAL være mindst 57cmm idiameter hvis man skal have gode stege. er også god til bøffer
villle helt klart vælge en blikgrill min. 57cm resten må være op til pengepungen

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 03-07-04 09:21

Jeg har en gasgrill til omkring kr. 1.000,- og den er jeg meget glad for. Pølser, koteletter og spyd bliver rigtig gode. De eneste er lige at de ikke smager af tændvæske. Derudover har jeg lavet hel kylling og forskellige stege i en, og de bliver meget bedre end i den alm. ovn.

Mvh
Dorte

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-07-04 09:29

Tja Odense,hvis det er den rigtige grillsmag du leder efter,så er det støbejern og grillkul,du skal have.
Weber og gasgrill og andre alternativer,er og bliver kun alternativer,så hvorfor ikke få fat i det rigtige med det samme.
For stadig at beholde den rigtige smag, bør du også kun bruge grillkul,og ikke et andet alternativ,nemlig
briketter,alene lugten af bindestoffet i briketter der brænder,kan da ødelægge appetitten.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 09-07-04 18:40

Fuldstændig uenig Keldd. En kuglegrill er det optimale, hvis man vil stege lidt mere end pølser og andre småting.
Ønsker man kyllinger, ænder, kalkuner, roastbeef mm. så er en kuglegrill noget nær det perfekte. Enig man kan godt lave det på en almindelig støbejernsgrill, men ønsker man at lave lidt mere end sommerretter, men også f.eks. julemiddagen, så skal det være en kuglegrill. Ønsker man den rigtige grillsmag, er det bare at putte nogle rygespån eller flis på, kan købes i alle ordentlige byggemarkeder. Er selv stor tilhænger af Weber, det er kram der holder i mange mange år. Der er en ganske udemærket hjemmeside der hedder www.weberforum.dk som kan anbefales.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-07-04 20:17

Ha ha ha,så det mener du Hugos,ja men vi bliver da ved med at være totalt uenige,
Nu er jeg begyndt at få eksem bare jeg ser We..... på skrift.
Men ha`en god sommer med mange grillaftner alligevel.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 09-07-04 21:49

Der er ikke noget forkert i at være uenige. Du har din mening og jeg har min.

Hvis man er meget modstander af Weber, men alligevel ønsker en kuglegrill er Dancook netop kommet på gaden med en. Den ser rigtig spændende og robust ud - og så koster den "kun" 1000 kr. Den har den store fordel, at luften varmes op inden den kommer ind til maden, dvs kortere stegetid. Er set i Bilka.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-07-04 22:07

Okay,og jeg var henne i en pejseforretning, for at købe et nyt marieglas til min brændeovn,og der---midt i foretningen,
der stod en støbejernsgrill, med en støbejernsrist,det er jo virkelig sagen.
Men Hugos,jeg såmænd ikke modstander af nogensom helst former for grill,hvis de alle bliver behandlet rigtigt,så er
alle jo glade.
Derimod vil jeg gerne melde mig som modstander af briketter,jeg kan ikke lide lugten af dem,der for allesammen:
Kul er godt,brug kun kul kul kul kul.
Hilsen Keldd.