/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fik konfiskeret dele af panserne, hvad m~
Fra : Stumpo
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 29-06-04 23:15

Hej gutter.

Så blev det min tur. havde lige stilt min knallert, og stod og hævede penge, da et panser-svin klædt i ceviltøj prikkede mig på skulderen og spurgte om førerbevis og forsikring. Det viste jeg og han studerede. Derefter kom det gyldne spørgsmål: "hvor stærkt kører den så?" -jeg svarede, at den kørte 35, hvorefter han sagde, at vi helle måtte kontrulere ned det rullefelt han havde i bilen Han tog det frem, men jeg stoppede ham og indrømmede at den kørte måske 45 i stedet for de 35. Han sagde, at jeg fik 600 kr i bøde for at lyve. Derefter måtte jeg afmontere bagerste remskive( 500 kr. i bøde), som han konfiskerede. Han kontrollerede mine bremser, og min bagbrems var deffekt (endnu 500 kr.) Da han havde fået min remskive udfyldte han lidt papirer, og jeg skulle skrive under på at han konfiskerede min remskive. Det fik jeg så et kopi af i hånden, og så sagde han de mest provokerende ord : "Fortsat god aften".

Nu kommer mit spørgsmål så :D:D

Jeg fik ikke den upopulære gule seddel med det beløb på, som jeg skal betale. Det eneste jeg fik var papiret på, at han havde konfiskeret min remskive, hvor der nederst står, at jeg senere kan straffes for ovennævnte.

Vil det sige, at han har glemt at notere mig for min bagbrems, og fordi jeg fik sagt at min knallert er lovlig??

Håber der er nogle, som kan hjælpe mig, og lige et godt råd:
Pas på en lille klam bodeaux rød reanault i Ringsted-kredsen... det kan være en cevil panser!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-06-04 23:19

Først og fremmest så passer han jo bare sit job, så hvad gør ham til et svin?

Dernæst så kan du ikke straffes for at lyve, du kan få bøde for de ulovligheder der er konstateret på din knallert og ikke andet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 23:26

Det tager et stykke tid før din bøde kommer igennem systemet, faktisk kan der gå så lang tid, at man begynder at håbe at sagen er forlagt, men nej. Har prøvet det med en fartbøde, min eneste til dato.
Jeg har ikke ondt af jer. Min gamle mor blev væltet af en som dig da hun var ½ m. fra kantstenen i en stillegade, han kørte så stærkt at han ikke kunne dreje udenom.. Hvis jeg havde været i nærheden var han ikke sluppet godt fra det.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-06-04 23:33

Hvis der kun står noget om remskiven, vil du kun få en bøde for at have kørt med ulovlige dele.
Der går lidt tid inden bøden kommer.
Og til sidst, kan du nøjes med at betale det halve hvis du er under 18 år. Dog minimum 300kr.

Og til sidst igen. Vær du glad for at det kun var remskiven. Det er intet i forhold til hvad andre har været ude for.
Nogle får frataget sin knallert i et par uger. De skal betale for at falck henter den, for at en motorcykelforhandler skiller det hele ad, og så mister de dele der nogle gange kan gå op i 10-12.000kr.
Så en lille bøde på 300kr. + 500kr,. for remskiven er intet.

Mordex.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-06-04 23:49

Betal og se glad ud, du blev i det mindste ikke skudt i knæskallerne.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 29-06-04 23:50

Det var da godt han fik stoppet dig.

/Bofh

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-06-04 23:54

Det er alt for billigt! Det syntes min gamle mor også da hun stadig har et ømt ben, der hvor den ulovlige scooter ramte hende.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 30-06-04 00:02

Endelig en "strømer" der passer sit arbejde. Alt for mange vender det blinde øje til og lader de ulovlige knallerter/scotere drøne videre - til skræk og rædsel for ikke mindst børn og ældre. Det har vel noget med at gøre, at de bagefter skal lave en hulens masse papirarbejde på stationen.

BjarneD - jeg kan udmærket forstå dig når du skriver, at han ikke var sluppet godt fra at køre din gamle mor ned hvis du havde været der. Det kunne være gået frygtelig galt, men det tænker de hvalpe jo ikke på når de racer afsted - her kommer jeg, bare flyt jer!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-06-04 00:10

Jeg kan da godt forstå du ærgrer dig lidt, men på den anden side vidste du jo godt at det var ulovligt. Og det er sgu uforsvarligt at køre rundt på en knallet med defekte bremser. M.h.t. bøden kan du nok få en lempelig afdragsordning hvis du ikke lige har pengene på en gang. Og du kan kun være glad for at du ikke har kørt nogen over eller ødelagt noget med knallerten, for så ville forsikringen nok ikke dække når knallerten er ulovlig, og det er ikke sjovt at blive dømt til at betale en kæmpeerstatning bare fordi det er sjovt at køre stærkt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 00:11

ja og når de så racer ind i en bil er det bilens skyld

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 30-06-04 01:21

det irritere mig at læse om alle jeres dårlige meninger om scooter og knallerter! der kan sgu ikke ske meget ved scooteren køre de der 50-60km/t problemet er sgu da at føren ikke kan styre sin scooter ordenligt! en scooter der køre 30km/t gider ingen at eje! kun gamle mennesker og folk der er født bange! lortet skal da gerne lige kunne runde de 50, så er det både sjovere at køre, man behøver ikke sidde og blive ukoncentreret pga den kun triller afsted med 30km/t og farten er også tilpas, så man kan styre den uden de helt store vanskelighedder... og Husk! de fleste Bejtente har også været unge engang, og de fleste har nok også haft en ulovlig knallert;) så bare vær flink over for dem! så går det nok

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 08:30

luciano

Deter da glimrende at du kan finde ud af at have det sjovt, men nu er der altså tale om et transportmiddel som bevæger sig i trafikken, sammen med andre trafikanter, og ikke et stykke legetøj.

Der er jo en årsag til hastighedsbegrænsningen, dels den at du skal bevæge dig på cykelstien hvor forholdende sjældent tillader højere hastigheder.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-06-04 08:54

Jeg troede fatgrænsen på cykel stigen var den samme som den bilerne havde??
For jeg ved man kan få en fatbøde på cykel

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 09:11

Zerg... Bare nysgerrig, er det noget du kan dokumentere, for jeg tror ikke helt på den

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 09:21

Zerg.. I øvrigt kommer hastighedsgrænsen det pågældende sted ikke sagen ved, her er lidt fra færdselsloven

§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 45 km i timen. For ikkeregistreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 30-06-04 09:32

Det var heller ikke pointen Ville bare lige høre.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 30-06-04 11:00

Har man taget kørekort og får spørgsmålet= Hvor hurtig må man køre??...Tja så ville man dumpe ved og sige, det der står på skiltene....Man må køre i den fart hvor man stadig og jeg mener stadig har kontrol over køretøjet..Selvom der står 70km på skiltet behøver man ikke og køre det hvis man ikke syntes man har kontrollen..Dog skal man stadig overholde loven og MAX kun køre det der står...

Det samme gælder en scooter der er lovlig og ulovlig...Selvom den måske kan køre over 60km/t, behøver eller skal man ikke køre det!!...
Jeg syntes at hvis man gerne vil køre stærkt på sin scooter skal det være et sted UDEN for byen, f.eks på en landevej hvor man kan se hvad der kommer og den eneste skade man kan gøre er på sig SELV...For inde i byen burde man og skal man kun køre stille og roligt og se sig for, også selvom den er ulovlig..For som skrevet stod kan det gå galt...

Man overhaler heller ikke en cykellist med fuld fart på en cykelsti, da cykellisten kan få en mega chok og i værste tilfælde falde af...

Pionten er at hvis man gerne vil køre stærkt på sin scooter, så gør det de steder hvor man både har kontrol over den, jer selv og ikke mindst trafikken......

Det er så bare min mening, da jeg selv har sådan en scooter som køre stærkt...Alt med måde...

Vh Hvidtiger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-06-04 11:12

Til Luciano. En scooter kan såmænd nok køre 50 uden problemer, men det er nok de unge mennesker der styre dem der er det største problem. Og umiddelbart skulle man heller ikke tro der skete noget ved at biler f.eks. kørte 150, men nu har vi en gang noget der hedder færdselsloven og den angiver hvor stærkt man må køre. Og med hensyn til fartgrænser for cykler, tror jeg det er de færreste der ville opnå en bøde for at køre mere end 50. Men for cykler gælder som for bil og knallert, at hvis man med sin kørsel er til fare og ulempe for andre, så kan man straffes uanset hastigheden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-04 11:13

Stumpo

Betjenten har ikke glemt at notere noget. Du har blot fået en kvittering på den del, som han fjernede og tog med.
Du vil efterfølgende få tilsendt dit bødeforlæg.

Her kan du se bødetakster
http://www.tveens.dk/knallert.htm

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 11:15

Hvis man gerne vil køre stærkt er der masser af muligheder, der findesbaner indrettet til den slags.

Det at ville køre stærkt på sin ulovlige knallert på offentlig gade og vej svarer jo lidt til at jeg ville træne med min pistol på Rådhuspladsen i København, jeg vælger så at bruge en skydebane istedet.

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 30-06-04 19:34

okay okay! jeg vil så give jer ret i at det er meget dumt at fyre den af inde i byen... det kunne jeg sgu heller aldrig finde på! men her hvor jeg bor kan man sagtens give den gas de fleste steder... og de fleste af os trækker også ud på vejen, når der skal køres hurtigt! fordi cykelstier ikke er beregnet til kørsel over 60km/t ;)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 20:00

Og vejen er ikke beregnet til knallerter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-06-04 20:45

..og mange knallertkørere er for umodne og ansvarsløde til at håndtere noget der er så farligt.
Jeg have en god ven der i sin ungdom kørte race på mc og han lod sin 16 årige søn tune sin kanllert, hjalp måske endda og hvad skete der knægten kørte ind bag i en parkeret lastbil med fuld fart, styrthjelmen flækkede som en moden tomat og det gjorde kraniet også - der er ikke hjul og motor på kisten. Hvad tror du den far ville gøre i dag?

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 01-07-04 23:43

Hey igen.

Jeg kan efter et par dage sagtens se, hvad i mener, når i skælder og smælder over ulovlige knallerter... Men fordi min ciao kørte 45 km/t, mener jeg ikke, at der er det store problem... -at den så kun bremsede på forbremsen er selvfølgelig noget rigtigt pis!!
-Selvfølgelig gjorde betjenten bare sit arbejde, og konfiskerede de ulovlige dele, nu hvor han havde mig mellem hænderne, men der er mange måder at gøre det på, og metoden han brugte var absolut ikke høflig og medforstående. Kunne forstå det hvis han behandlede de unge mennesker med voldtunede og larmende knallerter sådan, men fordi en dims får knallerten til at køre 10 km/t ekstra,så mener jeg godt at da må være lidt tollerence. Men selvfølgelig, så vidste jeg jo at det var ulovligt, og det var min egen skyld.

-Men jeg håber godt nok, at politiet for konfiskeret nogle flere af de meget ulovlige knallerter. Hvad ligner det at køre over 50 km/t lige op ad fortov, og risikere at køre nogen ned. ikke mindst børn.

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 01-07-04 23:45

Hey igen.

Jeg kan efter et par dage sagtens se, hvad i mener, når i skælder og smælder over ulovlige knallerter... Men fordi min ciao kørte 45 km/t, mener jeg ikke, at der er det store problem... -at den så kun bremsede på forbremsen er selvfølgelig noget rigtigt pis!!
-Selvfølgelig gjorde betjenten bare sit arbejde, og konfiskerede de ulovlige dele, nu hvor han havde mig mellem hænderne, men der er mange måder at gøre det på, og metoden han brugte var absolut ikke høflig og medforstående. Kunne forstå det hvis han behandlede de unge mennesker med voldtunede og larmende knallerter sådan, men fordi en dims får knallerten til at køre 10 km/t ekstra,så mener jeg godt at da må være lidt tollerence. Men selvfølgelig, så vidste jeg jo at det var ulovligt, og det var min egen skyld.

-Men jeg håber godt nok, at politiet for konfiskeret nogle flere af de meget ulovlige knallerter. Hvad ligner det at køre over 50 km/t lige op ad fortov, og risikere at køre nogen ned. ikke mindst børn.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-07-04 00:02

Godt godt,du har set lyset.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-07-04 15:38

Alle knallerter og scooter ”30 + 45” er fra fabrikken konstrueret til at køre 55 kmt. Det vil sige at stellet samt bremser er dimensioneret til den hastighed. Så vis man køre 100 kmt. Så lever man temmelig meget i nuet. Det er da lidt tankevækkende.