/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Domæne med æøå
Fra : Kris
Vist : 431 gange
80 point
Dato : 27-06-04 23:00

Hej
Jeg har for nyligt købt et .net domæne med bogstavet æ i. Jeg har så opdaget at alle der vil ind på min hjemmeside skal først installere noget der hedder i-nav. Jeg har websitet på min egen server med windows 2003. Mit spørgsmål er så om det ikke er muligt at undgå at brugerne skal installere I-nav når de skal ind på sitet?
Mvh.
Kris

Accepteret svar
Fra : basil28

Modtaget 90 point
Dato : 27-06-04 23:04

jo så skal du bare give dem det oversatte IDN navn... men så bliver dit hjemmeside navn nok noget i stil med xn--idng-0.dk eller værre.... så mit råd er helt klart at bede dem installere I-Nav

Basil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-04 23:19

Nej, det er ikke muligt !!!
I-nav skal installeres indtil W3.org har medtaget æøå som standard. I-nav er en browser plug-in og skal installeres af alle klienter der vil nå en URL med disse danske specialtegn.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 28-06-04 07:49

Tak for svaret basil28. Så er der jo ikke meget andet at gøre end at bide i det sure æble og installere plug-in´et.