/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan
Fra : taliskoko
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 27-06-04 12:12

Jeg har fået på min maskine en virus der kalder sig:

Trojan Horse Sced.A

Den ligger i: C:\windows\system32\mcc.exe

Jeg har søgt på nettet for at finde ud af hvad det er for en, men uden held.

Er der nogen der ved hvad den gør og hvordan jeg fjerner den.??

PS. Jeg har brugt AGV og Trojanhunter og Spywareonline virusscan for at fjerne den uden held.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-04 12:14
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-04 12:15

Du kan hente stinger og prøve med det.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-06-04 12:16

Du kan prøve med Trend micro online scan.
http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 13:07
Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 13:08
Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 13:08
Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 13:09
Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 13:10
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 27-06-04 17:45

Prøv at hente spybot...den har hjulpet mig af med en slat "trojanere" : http://www.tucows.com/preview/310138.html
Ellers er ad-aware ganske udemærket og et godt suplement til ovenstående. Det er jo desværre ikke nok med en enkelt spyware remover : http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
Vh fluffy

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-06-04 21:27

Hej alle...

Det er mange "testere"... Går simpelthen igang fra en ende af... Puha...

Vender tilbage... Men mon ikke det ender med en C:\format...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-04 22:51

Du kan jo afslutte mcc.exe i Taskmanager og så gå ind og slette den?

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 27-06-04 23:13

Hej Tedd.

Som sagt, så gjort...

Nu scanner AGV uden at finde den.! Det er ikke 100 % optimalt, men nu må vi se om maskinen kan finde ud af det, at mangle mcc.exe.

Kommentar
Fra : amageramager

Dato : 02-07-04 14:28

Jeg har slettet samme fil "trojan horse sced:a" for et par dage siden med avg som fandt den imens jeg jeg var på nettet, men så idag under downloading af en større fil fra boomtown, plopper avg op med besked om at den samme virus nu ligger i c/system volume information restore. Jeg har så set på symatecs hjemmeside at det er umuligt at slette viruser som ligger der, for at gøre det skal man frakoble system volume information restore funktionen og det syntes jeg ser lidt risikabelt ud når ens viden er begrænset på området. symantec har vist hvordan man gør på deres hjemmeside søg på deres oversigt over viruser og valg den øverste trojan horse og læs så vejledningen. Det er meget besvær for en dum virus som man ikke aner om er farlig eller hvad meningen er med den.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-07-04 14:54

Det er iøvrigt endt med formattering... Så nu kører maskinen friskt igen.