/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP fejl når jeg flytter (drag'er)filer o~
Fra : User
Vist : 671 gange
220 point
Dato : 15-06-02 11:22

Hver gang jeg prøver at hive (drag'e) ikoner på fx skrivebordet eller i denne computer, så sker der en fejl i XP. Så vidt jeg kan forstå er det explorer.exe den er gal med, hvilket vil sige noget af selve styresystemet. Problemet har ikke noget at gøre med hardware, fordi jeg har kørt xp i lang tid uden problemet var der. Jeg har også opdateret XP fuldstændig med windows update.

Er der nogen andre der kender til dette problem og/eller har en løsning til det, hvor jeg ikke skal geninstallere XP??

Mvh. Thure

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-06-02 12:20

Hej

Kan du ikke "nøjes" med en Systemgendannelse ??

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-06-02 12:31

Tillæg:

Har du undersøgt for virus ? Eksplorer.exe filen er meget eftertragtet af div. virus. Prøv at lave et Online Scan:
http://www.kriminalitet.dk/vira.shtml

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : User

Dato : 15-06-02 12:40

Selvfølgelig kan jeg bruge systemgendannelse, men jeg har lavet og downloadet en masse ting og sager siden, som jeg gerne vil beholde. Kan man ikke "reparere" explorer.exe?

Jeg har Norton Antivirus med opdaterede virusdefinitioner, burde dette ikke være nok?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-06-02 13:10

Hvilken fejlmeddelelse skrives der ???

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-06-02 17:33

Er enig med parkeness i at det kan skyldes en virus eller malware. Prøv en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com og se hvad den siger.

Kommentar
Fra : User

Dato : 15-06-02 17:45

Det er ikke en virus...har scannet med det ene og det andet....

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 15-06-02 19:41

Det kunne være rart med en præcis fejlmeddelse. Hvad skriver XP ?

Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : User

Dato : 15-06-02 20:37

Mht Caines svar

Jeg kan godt se taktikken i dit svar...men du skriver gendan fra "cabs" ...yes yes...jeg har et dir med cab filer på min pc, men de er til office...så...hvad skal jeg med det... og jeg har tjekket min win xp cd - forgæves.

Mht til fejlmeddelelsen
Angående hvad XP siger...Så er det en af de der "standard" XP fejlmeddelelser, hvor den siger at der er sket en fejl i explorer og må derfor lukkes og den undskylder (hvad man så eller kan bruge det til) og så kan man sende en fejlrapport til microsoft. Så kan man klikke på detaljer og så står der en masse uforståelige data som altså er status over i hvilken tilstand computeren er i etc.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-06-02 08:52

Hej igen

Det lyder mystisk. Men som du skriver har du ikke lyst til at Formatere og geninstallere !! Det ville jeg efterhånden mene nok var den bedste løsning for dig,---!!!!
Du kan jo prøve at stille dit spørgsmål hos Microsoft online support :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=FH;EN-US;INCIDENTSUBMIT&FR=0&SD=GN&LN=DA&

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : User

Dato : 16-06-02 12:20

Jeg prøvede dit link Parkenss...det ville jo have været et rent lykkeland hvis jeg kunne få den support som de skriver om der...Men når man vælger produkt osv. står der at der ikke er support på win XP - jo mindre man har en supportaftale, hvilket ikke kan siges at være tilfældet her.

Så hvis der ikke er nogen der lige har en explorer.exe der passer til min pc, eller en mirakelgenerator så tror jeg bare jeg genindstallerer.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-06-02 12:44

Hej

Det var da meget misvisende det Microsoft skriver !!!!

Når jeg går ned i "søg filer" efter "explore exe" så kommer der 2 filer frem. Den ene hedder :IEXPLORE.EXE-3460629D.pf
Den anden er selve Explore ikonet.
Hvad får du frem ved denne søgning ?? Vil du prøve at erstatte din exe med min kan jeg da bare sende den til dig.
Jeg anvender XP-PRO

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : User

Dato : 16-06-02 12:55

Den fil du snakker om der er Iexplore = Internet Explorer Browser... Du skal søge efter Explorer.exe som er en del af selve styresystemet. Prøv bare at lukke explorer ned når du trykker ctrl+alt+del ---> task manager ---> processes så sker der ting og sager!...whatever...

Når jeg søger på explorer.exe får jeg disse filer frem: explorer.exe og EXPLORER.EXE-082F38A9.pf

Spørgsmålet er hvad der sker hvis jeg erstatter min explorer.exe med din, jeg tænker at de måske ikke er samme version...jeg ved det ikke

Gider du sende mig explorer.exe og eventuelt også den anden til dabulletmaster@hotmail.com så laver jeg lige en system restore point nu.

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : User

Dato : 16-06-02 21:59

Jeg fik erstattet Explorer.exe - men det hjalp ikke spor.

Nogen der kan komme på et andet løsningsforslag??? (Ikke genindstallere)

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 220 point
Dato : 16-06-02 22:29

Hej igen

Det var ærgerligt at det ikke hjalp.
Jeg har lige en sidste ide til dig,--prøv at reparere din Explorer, det kan jo aldrig skade. Nu er du godt nok inde på, at det ikke er i din Internet Explorer fejlen ligger,---men prøv at gøre et forsøg med hjælp fra dette link:
http://www.windows-help.net/WindowsXP/howto-03.html

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : User

Dato : 17-06-02 01:09

Til Parkenss

Det sidste link du gav mig løste problemet - ikke bare ser den om ens internet explorer filer er i orden, men faktisk alle ens windows system filer,så vidt jeg kunne forstå!! Tak for den store hjælp og "stædighed" :)

Mvh Thure

Godkendelse af svar
Fra : User

Dato : 17-06-02 01:10

Tak for svaret PARKENSS.