/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Column: 'id' in where clause is ambiguou~
Fra : anetteogjesper
Vist : 691 gange
20 point
Dato : 25-06-04 18:59

Hvad er der galt når der står dette: Column: 'id' in where clause is ambiguous

koden er denne:
<?php

if (!empty($_POST['sel_item_id'])) {
   //connect to database
   require("mysql.php");
   $conn = mysql_connect($server, $brugernavn, $adgangskode)
      or die(mysql_error());
   mysql_select_db($database,$conn)
      or die(mysql_error());

   //valider varer samt hent navn og pris
   $get_iteminfo = "SELECT name FROM inventory WHERE id ='".$_POST['sel_item_id']."'";
   $get_iteminfo_res = mysql_query($get_iteminfo)
      or die(mysql_error());

   if (mysql_num_rows($get_iteminfo_res) < 1) {
      //ikke gyldig id, drop det
      header ("Location: indhold.php");
      exit;
   } else {
      //hent info
      $name = mysql_result($get_iteminfo_res,0,'name');

      if(!empty($_COOKIE['xxxxx.dk'])) {
         //føj info til cart-tabellen
         $addtocart = "INSERT INTO store_shoppertrack (sel_item_id, sel_item_qty, sel_item_size, sel_item_price, date_added, id) VALUES ('".$_POST['sel_item_id']."', '".$_POST['sel_item_qty']."', '".$_POST['sel_item_size']."', '".$_POST['sel_item_price']."', now(), '".$_COOKIE['xxxxx.dk']."')";

         mysql_query($addtocart);

      } else {
         //føj info til cart-tabellen
         $addtocart = "INSERT INTO store_shoppertrack (sel_item_id, sel_item_qty, sel_item_size, sel_item_price, date_added) VALUES ('".$_POST['sel_item_id']."', '".$_POST['sel_item_qty']."', '".$_POST['sel_item_size']."', '".$_POST['sel_item_price']."', now())";

         $find_id = "SELECT id FROM store_shoppertrack WHERE sel_item_id='".$_POST['sel_item_id']."' AND sel_item_qty='".$_POST['sel_item_qty']."' AND sel_item_size='".$_POST['sel_item_size']."' AND sel_item_price='".$_POST['sel_item_price']."'";

         mysql_query($addtocart);
         $find_id = mysql_fetch_array(mysql_query($find_id));

         setcookie("xxxxx.dk", $find_id['id']);
      }
      //vidersend til showcart_side
?>
<html>
   <head>
      <title>This page has moved... Denne side er flyttet!</title>
      <meta http-equiv="Refresh" content="0;URL=showcart.php"/>
   </head>
   <body>
   </body>
</html>
<?php
   exit;
   }

} else {
   //send brugeren et andet sted hen
   header("Location: indhold.php");
   exit;
}
?>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 19:10

Jeg har aldrig programmeret PHP, men skal : $find_id['id']; ikke blot være $find_id ...i kaldet : setcookie("xxxxx.dk", $find_id['id']); Du har jo lige tildelt $find_id en værdi i linjen oven over : $find_id = mysql_fetch_array(mysql_query($find_id));

Hvorfra kommer id's værdi fra ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 19:12

Hm... ok. her : id ='".$_POST['sel_item_id'] , men er det så en værdi der kan bruges til indexering af et array ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-06-04 19:19

Ja, det er jo lige netop det. Jeg er lidt lost lige nu...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-06-04 19:20

Jeg er kørt fast og kan pludselig ikke se hvad jeg laver :0(

Kommentar
Fra : Jellerhimself

Dato : 27-07-04 13:47

$find_id['id'] er rigtigt nok... Fordi du jo siger at $find_id = mysql_fetch_array(mysql_query($find_id))
Så er dataerne fra de forskellige kolonner gemt som et array.

Men som jeg kan se, så er $find_id tom inden den linje... Den skulle jo gerne inholde en SQL sætning. Ellers kalder mysql_fetch_array() jo ikke til nogen tabel..

Jesper

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 08-08-04 12:23

Hvad er det for en SQL sætning (eksempel)!

Accepteret svar
Fra : Lasse_Madsen

Modtaget 20 point
Dato : 08-08-04 18:47

Jellerhimself -> $find_id er ikke tom, der er bare ikke lavet nye linier i $addtocart

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 14-08-04 21:12

Hej anetteogjesper

Husk at lukke indlæg, dit problem er løst http://www.kandu.dk/dk/spg/46769

mh
rfh

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 14-08-04 21:16

Tak for svaret Lasse_Madsen.