/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
rundll.exe.....
Fra : Chrillemand
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 25-06-04 00:31

hej med jer!

Kører Xp pro, og tit når jeg lukker min comp ned, kan den ikke afslutte et program der hedder rundll.exe og det hindrer den i at lukke ned, så man skel hen og afslutte det manuelt, og det er skide irriterende!
Det ligger inde i C:\windows\system32. så jeg tør ikke rigtig gøre noget ved det! Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 25-06-04 00:46

Lære at leve med den fejl.... Rundll.exe spiller sammen med alle de forskellige processer i systemet, at det vil være som at finde en nål i en høstak at skulle beskrive præcis hvilken funktion der fejler...

Medmindre du har mod på at nedskrive alle processer der kører når du trykker Ctrl + Alt + Del -- men jeg er meget sikker på at det er ganske tidskrævende at vi alle sammenligner med vores systemer for at påpege forskelle.

Beklager, men sådan er livet så længe der er så mange amatør-programmører derude der får lov til at frigive små programmer som pludselig skaber problemer....

God weekend.

--
Med venlig hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-06-04 00:46

WinTasks Process Library

rundll - rundll.exe - Process Information
Process File: rundll or rundll.exe
Process Name: Rundll
Description: Added to the system as a result of the LOXOSCAM virus that is a backdoor Trojan that allows a hacker to gain access to the computer. The application is written in the Delphi programming language.
Company: N/A
System Process: No
Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): Yes
Common Errors: N/A

Additional Information: For more information about rundll (rundll.exe) and other Windows processes Order WinTasks 4 Professional!

Process Removal: If you have WinTasks installed, you can easily remove this process by selecting it and clicking on "stop". Order WinTasks 4 Professional!

Jeg ved ikke helt hvad det betyder men du kan læse om det på følgende add. http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/rundll/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 00:47

Kunne være noget snavs! Har du skannet for virus og spyware. Ellers gå ind på www.spywarefri.dk og ind under online værktøjer!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 25-06-04 01:04

Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): Yes
som tedd skriver prøv på spywarefri.dk og se om ikke der er et program som kan hjælpe dig for som linjen oven over siger må det være noget snavs prøv evt. onlinescanner fra X-Block/Spywarefri den kan måske løse dit problem

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 25-06-04 01:10

Altså, enden er det et lille amatør program, eller også er det en trojansk hest?

Har jeg forstået det helt rigtigt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 01:29

det er ikke noget lille amatørprogram!
rundll.exe er forøvrigt en legitim del af de tidligere windowsversioner, men er det ikke i winxp

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-06-04 02:08

Chrillemand jeg tror popper er inde i din pc
siden at han kan se din fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 08:35

Tjek om 'tidsstemplet' på din run.dll stemmer overens med dine andre system *.dlle'r. Stemmer installations/ændrings/versionstiden ikke overens er den helt sikkert blevet manipuleret med = virus. Run.dll indeholder en samling funktioner der benyttes af mange programmer (*.exe filer) under kørsel. Det er en såkaldt runtime komponent. Jeg mener at kunne huske denne komponent i XP benyttes ved de forskellige kompatibilitets tilstande. Benytter du et resident program udviklet til Win95/98 i din systray kan det muligvis være denne der ikke kan afsluttes. Opgrader programmet til XP versionen eller brug et andet program.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 08:40

Der er en smutter i min ovenstående kommentar

Der skal selvfølgelig stå rundll.exe og ikke run.dll

Hvis du skriver msconfig i Start->Kør... og vælger fanen start, kan du se hvilke programmer der benytter rundll.exe ved opstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 25-06-04 10:36

Den er blevet oprettet 09.10.2001. Og jeg har formateret den for ikke særlig lang tid siden. (en måned eller to siden)

Og dcer ligger den sammen med en masse andre programmer, fra samme dato, bl.a runas.......

Men hvad skal jeg gøre med den? Lad den være?

PS. der er en fire-fem programmer som bruger rundll.exe i msconfig ved start.........

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 25-06-04 10:51

Har lige et andet spg:

Da jeg kiggede inde i msconfig, fandt jeg tilfældigvis en fil der hed Brigde.dll. Og når jeg scanner med ad-aware, finder den den fil, bridge.dll. Og hvis ejg fjerner den, vil den når jeg starter op, komme ned en meddelse om, at der var noget den ikke kunne installere eller såfdan noget......

Hvad gør jeg ved den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 11:18

Lad den ligge. Som sagt 'tror' jeg den bruges i kompabilitets øjemed.

Bridge.dll er snavs. Prøv at kører den nye version af Spybot S&D : http://download.com.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Den er om muligt endu bedre end Adware og den gamle version af Spybot S&D

Når du har gjort dette, rydder du op i din registreringsdatabase med et af disse programmer : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 11:19

Ps. Det er altså rundll.exe du skal lade ligge; IKKE bridge.dll !!!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 11:55

Har du været inde på spywarefri?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-06-04 17:34

Til tedd: Har været inde på spywarefri, og kørte nogle forskellige scannere, og en af dem fandt noget, som den så fjernede, og det viste sig så at være den bridge.dll fil, som den så soørger efter hver gang den starter op, den er lidt irriterende.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 17:47

Ja du skal ind i msconfig under fanen start og fjerne referencen til den, som Molo skriver

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 30-06-04 17:52

Til molekye:

Hentede Spybot S&D, og den fandt ikke bridge.dll

Derefter hentede jeg et reg-clean program, der hed registry first aid, og når jeg søger, finder den en HEL MASSE LORT (ca. 200 "entries"), og skal jeg bare "fixe" dem alle?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-06-04 18:45

chrillermand. Det er fordi Bridge dll ligger i reg også, og er sat til at køre under opstart, og det skal den ikke!

Prøv at hent hijackthis og læg en logfil herind
:http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Læs bruger vejledningen

Accepteret svar
Fra : eddie_skov

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-04 21:13

har lige haft det samme problem med den bridge dll
jeg fik det råd
kør / msconfig / start fjern flueben ved bridge dll
det løste mit problem med RUNDLL

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-07-04 00:37

Tak for svaret eddie_skov.

Det var lige der skulle til. Selvfølgelig kunne jeg have sagt mig selv, at jeg skulle slå det fra ved det molekyle skrev, men nogle gange sidder hovedet ikke altid der hvor det ska!

NU er alting godt: Brigde.dll er væk, og rundll.exe lukker ned uden problemer, og jeg har ikke mere snavs liggende!

Tak for hjælpen alle sammen, man bliver klogeren for hver gang!