/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laver man en "indkøbskurv"?
Fra : christofferd
Vist : 2180 gange
100 point
Dato : 20-06-04 20:21

Jeg vil gerne lave en hjemmeside hvor køberen har mulighed for at ligge sine varer i en indkøbskurv (noget med cookies). Hvordan laver man det? Og er der nogle der kender en hjemmeside hvor man kan se hvordan man gør?

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-06-04 20:27

du kan downloade scripts på på www.hotscripts.com kig under php

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-04 20:31

Prøv et se her : http://www.uburst.com/uShop/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-06-04 23:02

Når du laver den hjemmeside, så husk at skrive: "lægge" ting i kurven.

Tingene ligger i kurven, men man lægger dem ned i kurven.

Min huskeregel:
Ligge er statisk
Lægge er bevægelse

Beklager mit lille foredrag, men det er et meget meget almindeligt grammatisk "smut".

Jeg forsøger, at bevare det danske sprog

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 02:07

Hej Camillasmoster. Jeg kunne godt lide dit lille foredrag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 08:13

Camillasmoster -> Når man skal belære andre om korrekt sprogbrug skal man ikke som du skrive noget sludder. Det giver ikke ordene vægt man taler om grammatik, når det i vikeligheden handler om syntaks og semantik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 08:14

Ps. Jeg aner ikke hvad jeg selv skriver, men det lød flot

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-06-04 09:09

Molokyle-> Det kan godt være, at det ikke hedder grammatik, men det var heller ikke teorien, jeg påpegede.

Det var selve brugen af ordene "ligge" og "lægge"

Jeg er ikke teoretiker, men almindelig bruger af det danske sprog

Men, du har ret, det lød da flot ;_D

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 21-06-04 18:12

Hanne... Vi to bliver vist ALDRIG kærester. Har du overhovedet nogen venner?

Kommentar
Fra : christofferd

Dato : 21-06-04 18:21

Til Poul_from: Jeg er ikke så skarp til det der internetnoget. Kan du sige HELT specefikt hvor det er når man har klikket sig ind under php?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 18:37

Næeh.. se her kildekoden i ASP : http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=100

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 21-06-04 20:51
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-06-04 21:41

christofferd>

Jamen, selv tak for hjælpen.......

Det var jo ikke ment som en fornærmelse!

Jeg skal nok lade være med hjælpe dig til at få en troværdig hjemmeside en anden gang....

For øvrigt er venner, nogle der hjælper hinanden - så dem har jeg mange af!

Hanne